PDA

Volledige versie bekijken : Buddy heeft een nieuwe baas nodig:(

Jippo
10 december 2006, 22:12
Met pijn in mijn hart ben ik genoodzaakt een lieve nieuwe baas te vinden voor mijn bouvier Buddy. Ik lig in scheiding en ik kan Buddy niet meenemen. Hij kan ook niet bij mijn ex vrouw blijven want Buddy heeft "de broek aan" bij haar. Buddy is een 4 jaar oude kerngezonde lieve reu. Het is een echte mensenhond en blijft niet graag alleen. Hij blijft bij ons wel eens 4-5 uurtjes alleen achterom en is dan wel rustig. Binnen laten we hem eigenlijk nooit alleen omdat hij kan gaan janken als hij ziet dat je gaat. Dat was in het begin en hebben we verder nooit meer geprobeerd omdat we buiten een afdakje hebben.

Ik wil hem niet negatief afschilderen maar er zijn een paar dingen die men moet weten mbt Buddy: Met mij of mijn vader loopt hij heel goed aan de lijn. Bij mijn ex vrouw niet. Maar dat komt omdat ze hem teveel ruimte heeft gelaten. Hij luistert eigenlijk heel goed maar is berensterk en heeft dus een consequente baas nodig. Het is een enorme knuffelbeer. Toen wij hem overnamen 3 jaar geleden van andere mensen had hij echt 2 maanden nodig om zichzelf te zijn. Maar nu is hij volwassen en heeft veel zelfvertrouwen. Hij kan zitten, op de plaats gaan (waar je maar wijst), af liggen, in de mand etc. "weg" verstaat hij ook. Dan druipt hij met een zielige blik af. Hij is prima met kinderen. Ik zou hem alleen niet bij al te kleine kinderen laten omdat hij wel eens wat lomp en ontstuimig kan zijn in zijn enthousiasme. Hij is geen vriendjes met katten en bij andere mannetjes wil hij wel eens de bink uithangen. (ook trekken aan de lijn maar laat zich door mij goed corrigeren. Ik waarschuw hem meestal van tevoren met "pas op he") Als hij er dan eenmaal bij is gaat het wel goed.

Het liefst zie ik hem geplaatst bij mensen met wat grotere kinderen. Mensen met ervaring en consequent optreden. Hij houdt enorm van knuffelen en aandacht. Verder een gezin of mensen die veel thuis zijn. Hij moet ook het grootste deel van de dag, of zeker de avond en nacht, binnen kunnen zijn onder de mensen. Hij ligt graag in zijn mand of dicht bij het gezin tegen de bank aan. Hij eet geen droge brokken. Wel brokken met wat melk erop. Verder eet hij graag andere dingen. Een echte smikkelaar. Houdt van afwisseling. MOCHT het niet goed gaan bij het nieuwe gezin of de nieuwe eigenaars, dan wil ik hem graag terugnemen zodat hij het niet nog eens hoeft door te maken op korte termijn. Nou..een hele waslijst. But better safe than sorry zeg ik maar. Buddy woont in Venlo.

http://img69.imageshack.us/img69/2317/buddygazon2zp8.jpg (http://imageshack.us)

http://img64.imageshack.us/img64/2728/budtongpd1.jpg (http://imageshack.us)

http://img372.imageshack.us/img372/6450/budjeslaaptqf0.jpg (http://imageshack.us)

kenter
10 december 2006, 23:21
Helaas ben ik reeds voorzien van drie kanjers waaronder een reu dus...maar ik hoop met recht dat Buddy een goed thuis vindt....en dat moet toch wel weer lukken met zijn allen toch ???
het is een ptachtige boef om te zien !!! En met de gebruiksaanwijzing valt het ook wel mee...:D Dus kom op mensen wie weet er iemand die misschien weer een hond wil( boef) na het verlies van een dierbare boef.., of een leuke reu bij zijn teef...je weet het maar nooit ..

Chanel
10 december 2006, 23:25
Een goede cursus voor je (ex)-vrouw?

Ook ik was onbekend met grote honden. Niet mee opgegroeid/opgevoed. Elke hond, groot of klein, had "de broek aan".
Het is, neem ik aan, ook haar keuze geweest? Is daar geen mouw aan te passen door middel van een goede begeleiding?

Jippo
10 december 2006, 23:33
Hoi, bedankt voor de reacties. Nee er is helaas geen mouw aan te passen. Ze heeft de zorg voor een heel jong kind en een full-time job. Ik wil dat Buddy niet aandoen qua gebrek aan aandacht.

Jippo
10 december 2006, 23:35
Oja nog iets, hoewel dat geen reden moet zijn eigenlijk: Buddy heeft een stamboom. Ik maak morgen nog wat recente foto's. De anderen zijn 1.5 jaar oud. Hij is een stuk forser nu.

Chanel
10 december 2006, 23:48
Heel jammer. Hij heeft zo'n leuke uitstraling.
(Wilde je een PB sturen, maar dat is helaas niet mogelijk).

Jippo
11 december 2006, 03:25
Ja is ook echt jammer. doet vreselijk pijn. Tis ook echt een flappie. Moet ik iets veranderen aan mijn instellingen voor een PB? Anders : jippooo@hotmail.com

nic
11 december 2006, 10:14
Helaas ook hier al mijn handen vol aan 2 Kanjers, met katten. Maar inderdaad, er zijn hier de goede mensen die je vast helpen een plek voor jullie boef te vinden. En inderdaad hoe uitgebreider de info die je geeft, des te betere plek je voor hem vind!

Monique
11 december 2006, 11:09
Wat een moelijke beslissing voor jou (jullie). Sterkte voor beide (want ik neem aan dat je ex er ook moeite mee zal hebben).

inko2000
13 december 2006, 00:48
Ook ik hoop, dat Buddy een goed huisje zal vinden, want hij heeft een lief koppie.

VEEL SUCCES ERMEE in ieder geval en ik hoop, dat je gauw kunt melden, dat Buddy een gouden mandje heeft gevonden, want dat heeft ie zeker verdiend.

Jolinda
13 december 2006, 13:04
Wat een lieverd!
Ik hoop dat je een goed huisje voor hem kunt vinden!
Als ik het zo lees en de fotos zie, wil ik hem zo op komen halen, maar heb helaas geen plek voor nog een boef en heb zelf een reu.
Veel succes met het vinden van een lief baasje voor buddy!

Groetjes, Jolinda
Knuffel Xantoz

Jippo
18 december 2006, 14:32
Bedankt voor de reacties! Het wil nog niet lukken met Buddy, maar dat komt misschien wel. Ik hoop het!

kenter
19 december 2006, 07:54
Misschien is Buddy een goede hond voor Plona ....dan hebben ze allebei toch een mooie kerst , Buddy een goede baas en zij weer een boef om van te houden !! :)

Ebonoss
20 december 2006, 00:17
;) Ja, daar dacht ik ook al aan, vandaar dat ik refereerde aan het feit dat er nog boefjes op het forum waren die nog een "nieuw mandje" zochten!

Jorien
2 januari 2007, 16:13
Hoi allemaal,

Ik weet niet precies hoe dit werkt, want ik ben heel toevallig op deze website terecht gekomen. De ouders van mijn vriend hebben hun bouvier afgelopen voorjaar moeten laten inslapen. Hij was pas 4. ze denken er nu over na om een nieuwe bouvier aan te schaffen. Dit moet wel een volwassen bouvier zijn van rond de 4 jaar. Kunt u mij wat meer gegeven geven. Want als het een lieve hond is zou ik misschien een nieuw thuis voor hem weten....

Groetjes Jorien

kenter
2 januari 2007, 16:20
Jorien meid dat zou te gek zijn !!
Hoop dat Buddy past bij hun en dat ze hem willen opnemen in hun gezin...zou mooi zijn.:D
Je kan de eigenaar een prive berichtje sturen...( op de naam gaan staan en dan prive bericht..):)

Chanel
2 januari 2007, 16:49
Ja is ook echt jammer. doet vreselijk pijn. Tis ook echt een flappie. Moet ik iets veranderen aan mijn instellingen voor een PB? Anders : jippooo@hotmail.com

Of een e-mail, zie e-mailadres!

Succes!!!

Jippo
3 januari 2007, 00:10
Hoi,

Stuur maar gerust een mailtje hoor:) Zou inderdaad mooi zijn. Hij is gewoon heeeel lief. een echte knuffelhond. Hij staat eigenlijk heel volledig beschreven op de eerste pagina. Alles wat je dient te weten. Ik hoor het wel! Gelukkig nieuwjaar trouwens allemaal!

nic
3 januari 2007, 00:13
Je kunt Jorien ook een mail sturen. Het zou fijn zijn als je een goed tehuis voor Buddy zou krijgen.

inko2000
3 januari 2007, 00:52
wat zou het leuk zijn, als Buddy daar mag komen wonen. Buddy een nieuw baasje, die mensen een leuke bouvier weer en iedereen is gelukkig.

We horen het wel denk ik.

Catootje
5 januari 2007, 14:48
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal is verlopen! Zou zo fijn zijn voor alle betrokkenen als hij een nieuw huis zou hebben. Wacht in spanning af.

Jorien
5 januari 2007, 15:45
Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt heb ik geen goed nieuws:(. Ik heb echt mijn best gedaan, maar het is me niet gelukt om voor Buddy een nieuw thuis te regelen. Ik denk dat het komt omdat de ouders van mijn vriend nog teveel verdriet hebben van hun vorige boevier. Ze willen het liefst dezelfde hond terug maar dat gaat niet. Misschien over een tijdje, maar nu zijn ze er nog niet aan toe. Helaas woon ik op een bovenwoning, anders had ik hem graag in huis genomen.
Ik heb Jippo ook al een mailtje gestuurd om hem dit te laten weten. Bedankt voor jullie medeleven. Ik zal het bouvierforum blijven volgen en hopelijk zie ik dan snel dat Buddy toch een nieuw baasje heeft
gevonden!:)

Gr Jorien

Catootje
5 januari 2007, 16:40
Wat ontzettend jammer. Ik kan hem er ook niet bij hebben, hoe graag ik hem ook zou willen opvangen. Nu maar hopen dat het toch goed gaat komen. Ik duim voor hem.

Jippo
12 januari 2007, 11:09
Hmmm...nog steeds geen geluk. Ziet er wat slechter uit voor Buddy. De tijd is bijna om. Wilde hem niet op marktplaats zetten omdat je dan naar mijn mening veeeeel voorzichtiger moet zijn met wie er komt kijken. Nou, ik werk er verder aan. Trouwens nog hartelijk bedankt voor de moeite he Jorien!

kenter
12 januari 2007, 11:20
Als je mij foto's stuurt en de beschrijving wil ik hem wel op mijn sites zetten...zo is max ook geplaatst toen...maar daar had ik ook een filmpje van...
waar is Buddy nu ???Waar te halen etc...
Hoor van je..via de mail .

nic
12 januari 2007, 13:08
Ook ik wil helpen waar ik helpen kan, kan alleen niet 3 honden houden.

Jolinda
12 januari 2007, 17:41
Wat vervelen dat buddy nog geen plekje heeft!
Sinds ik de foto van buddy heb gezien ben ik helemaal verliefd!!
Kheb hier in huis dan ook al menige discussie gevoerd, maar helaas te vergeefs...
Zijn wel bezig met een ander huis, maar dat zijn nog plannen..
Ik hoop dat buddy een fijn plekje krijgt!
Houden jullie ons wel op de hoogte?
Geef buddy een dikke knuffel van ons!!

Groetjes, Jolinda
Pootje Xantoz

Chanel
12 januari 2007, 19:20
Ja, zo'n prachtige, lieve en sociale hond verdient toch gewoon een dito baas?

Hij is nog vrij jong. Als ik geen (dominante) reu had wist ik het wel!!!

marcp
13 januari 2007, 13:07
Onze Bouvier is helaas pas gestorven, vandaar dat wij buddy graag een nieuwe thuis zouden geven.
Ik heb een mailtje gestuurd met wat bijzonderheden.
Laat je even iets weten?

Groetjes

Marc

Jippo
13 januari 2007, 13:57
Wat een geweldige reacties! Heel fijn. Marc, you got mail. Kenter: ik stuur je er dit weekend nog 1. Was even aan het kijken waar ik mijn prive berichten activeer:)

Catootje
13 januari 2007, 18:59
:) Hoi Marc,
Ik hoop dat Buddy je aanspreekt en dat hij bij jou zijn mand mag neerzetten! Hier wordt geduimd.

marcp
13 januari 2007, 22:57
Hoi Marcel,
Het enige antwoord dat ik heb gekregen is een web-site.
Maar daar was niets over Buddy te vinden.
Je kan mij bereiken op, marc.pieters@tele2allin.be

Groetjes

Marc

nic
14 januari 2007, 11:36
Hoi,

Ik hoop ook dat Buddy en goed huisje bij je krijgt! En dat we op de hoogte blijven gehouden :D

inko2000
15 januari 2007, 02:18
Hoi Buddy,

Ik hoop echt, dat je een nieuw huisje hebt gevonden.

We horen het wel hè?

marcp
15 januari 2007, 13:11
We kunnen Buddy pas over 2 weken zien, dan weten we meer.
Ik laat nog iets weten.

Groetjes

Marc

nic
15 januari 2007, 20:17
Wat balen zeg dat je nog even moet wachten! Maar ik ben benieuwd, lijkt me een heerlijke hond!

Jolinda
15 januari 2007, 20:31
ik sluit me bij nic aan!! Lijkt me een heerlijke hond!!
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt!
Je houd ons op de hoogte he?
Succes ermee!!
Groetjes, Jolinda en Xantoz

Catootje
15 januari 2007, 20:58
Twee weken, dan heb ik ondertussen blauwe duimen! Maar ik hoop echt dat Buddy en jij bij elkaar zullen passen. :p

nic
24 januari 2007, 22:31
Was even aan het kijken of de 2 weken al voorbij waren en of je Buddy al gezien hebt. Maar ik geloof nog niet he?

inko2000
24 januari 2007, 23:20
Op 29 janauri zijn de twee weken pas om, maar ik blijf duimen hoor.

Jippo
29 januari 2007, 14:39
Hoi,

Slecht nieuws: Buddy gaat niet naar Marc omdat hij al een herder heeft ondertussen.

Goed nieuws: mijn ex heeft besloten hem voorlopig te houden!! Slechte optie, maar ik zie wel wanneer ze tot haar zinnen komt. Ondertussen zit Buddy nog wel goed.

nic
29 januari 2007, 14:54
He, verdorrie... Zag je berichtje staan en dacht Yeah... gelukt!

Maar erg jammer dat mensen geen geduld kunnen hebben, wat moet je nu met een herder? ;)

Ik hoop dat Buddy voorlopig goed bij je ex zit...

inko2000
29 januari 2007, 15:04
Heel erg jammer, dat Buddy niet naar Marc gaat.

Waarom duurde het zolang, voordat hij Buddy
mocht zien, als ik vragen mag.

Ik hoop, dat het goedgaat met Buddy bij je exvrouw.

Chanel
29 januari 2007, 17:30
Hè wat jammer dat Buddy niet bij Marc terecht is gekomen was mijn eerste gedachte. Tweede gedachte: ergens gelukkig, een boef is geen herder en een herder is geen boef (ik heb zowel herders als boefs gehad). Ik ben voor het expliciete karakter van de Bouvier gevallen. Dus die wisselwerking was er blijkbaar niet bij het aspirant baasje.

Gelukkig mag hij bij je ex-vrouw blijven (misschien wil ze toch nog eens een mini cursusje doen):confused: Vaak verstevigd dit de band en het inzicht........

dayco
29 januari 2007, 19:20
misschien niet een heel goeie optie bij je ex,maar toch lijkt het mij de beste optie,tenslotte is buddy al eens herplaatst zoals je zelf aangaf en zou toch jammer zijn hem opnieuw uit zijn vertrouwde omgeving te halen.Inderdaad een cursusje voor je ex zou geen slecht idee zijn,ik heb hier ook een heel dominante boef en heb hem zonder cursus naar mijn hand gezet,dus voor je ex is nog niet alle hoop verloren toch?

Jamie
29 januari 2007, 19:26
Hallo,
wenn Buddy doch noch eine neue Familie sucht, habe ich noch jemanden. Sie haben eine Bouvierhündin (9 J.)und hatten einen Rüden, der vor ein paar Weeken über die Regenbogenbrücke gegangen ist. Sie möchten gern wieder einen jungen Bouvierrüden dabei nehmen. Sie haben ein grosses Haus mit grossem Garten und die Hunde kommen auch immer mit in das Geschäft (zur Arbeit):) Und sie sind super lieb mit ihren Hunden!

Also, wenn es sein soll, bitte melden und ich gebe es den Leuten weiter, damit ein Treffen zum kennen lernen statt findet.;)

Viele Grüsse und alles gute für Buddy

Silvia, Jamie en Luna
(mein Holländisch reicht nicht für soviel Text, sorry:o)

Catootje
29 januari 2007, 19:51
Het is te hopen dat Buddy het goed zal hebben bij je ex. Mocht dat toch niet lukken, is Duitsland misschien wel een optie! Klinkt heel positief.

Kendra
29 januari 2007, 19:57
Niet zo heel erg dan dat ie niet naar Marc is gegaan. geduld is nl. een schone zaak vind ik.

wie weet komt er nu wel een nieuwe kans voor hem. sterkte ermee in ieder geval!

Jippo
29 januari 2007, 20:50
Wederom bedankt voor de reacties. Leuk te lezen dat jullie meedoen. De reden waarom het 2 weken duurde is omdat ze weg was 2 weken lang. Marc heeft wel altijd goed gereageerd en was toevallig in een asiel waar hij de blik van de Mechelse niet kon weerstaan. vond ik wel leuk van hem! Al is een boef inderdaad geen herder. Maar hij heeft misschien met beiden ervaring.

Misschien is een cursus inderdaad wel even een optie. Ik was laatst met hem wandelen omdat het zo uit kwam en ik merkte dat hij weer bergaf was qua luisteren.

Hallo Deutschland! Vielen Dank fuer Ihre Reaktion. Hoert sich gut an! Ich gucke mal wie es geht bei mein ex mit Buddy. wenn Sie bald denkt "es geht doch nicht" nehme ich sofort kontakt mit Ihnen auf. Fuer jetzt sieht es noch nicht so aus, aber das kommt vielleicht bald wenn sie die Trennung einigermasse verarbeitet hat.

Jamie
29 januari 2007, 21:05
Hallo Jippo,
ich drücke für Buddy die Daumen, und wünsche ihm das beste.:)

veel lieve groetjes

Silvia, Jamie en Luna

Chanel
29 januari 2007, 23:04
Hallo Jippo,
ich drücke für Buddy die Daumen, und wünsche ihm das beste.:)

veel lieve groetjes

Silvia, Jamie en Luna

Wir auch!!!

Wij komen uit Nederland en wonen in Duitsland. In ons stadje lopen nu al minimaal zeven boefjes rond met ......... ook Duitse baasjes (o.a. onze pups - hoezo integratie...........). Voor een paar jaar geleden wist nog niemand wat een Bouvier was. Hier staan ze nu "als de bonte hond" bekend (en vooral geliefd!!!)

Catootje
4 februari 2007, 14:35
Hoi,
Ben eigenlijk benieuwd hoe het nu met Buddy gaat, ik moet af en toe aan hem denken en dan vraag ik me af hoe het met hem is.
Dussss, hoe gaat het nu met hem?

sivvels
5 februari 2007, 09:25
net voor het eerst dit hele topic gelezen...ben ook nog maar pas actief op dit forum. ik woon zelf ook in de buurt van venlo.
helaas durf ik het niet aan een andere boevenvriend bij luka te zetten en we hebben ook 2 katten, maar hoop zo erg dat buddy of goed terecht komt, of dat het toch gaat lukken bij je ex-vrouw...
ik duim ontzettend hard mee, wat een droppie, ik was meteen verliefd!!!
hoe gaat het nu????????????????????????????????????????
greetz sivvels

Nonique
5 februari 2007, 11:42
Hai Jippo,

Ik lees dat Buddy vermoedelijk toch bij het vrouwtje blijft toch mocht ze zich alsnog bedenken....
Serieuze intresse en een mogelijk plekkie voor Buddy waar hij een fantastisch leven tegemoet zou kunnen zien en beslist geen herplaatsing meer hoeft te doorlopen - maatje voor het leven dus ;)
Een zeer goede vriend vlak bij ons wonende, dus zijn maatjes worden Naomi & Axel (ik mag wel stellen – zijn 2e thuis zullen wij zelf worden, want we hebben zeer frequent contact met deze vriend en onze boeven oppas ), man van 56 jaar waar hij zelden alléén zou zijn, hele dagen thuis en gruwelijk verwend zou worden. Mocht je alsnog intresse hebben, mail me even contact@de-bouviers.nl (contact@de-bouviers.nl)

Kendra
5 februari 2007, 11:48
zooowwww.. dat zou een leuk plekkie zijn!! ik voel het op de voet!

sivvels
5 februari 2007, 15:56
oooooooooooooooooooo wat zou dat super zijn voor buddy!!!! ben erg benieuwd..........

kenter
5 februari 2007, 16:33
Dat zou geweldig zijn !!! Duimen maar...

Jippo
5 februari 2007, 17:35
Ik wilde NET schrijven wat een enorm leuk berichtje ik van Noniqie kreeg in mijn mailbox! Dat zou inderdaad een geweldige optie voor Buddy zijn!! Heel erg bedankt voor de reactie, en het medeleven natuurlijk. Ik ga die email uitprinten en woensdag aan haar geven. Ik ben zo'n 2 a 3 x per week kort daar en Buddy wordt dan zo gek als een deur. Heel leuk om te zien maar ook telkens weer pijnlijk. Mij wordt dan verweten dat ik zomaar afstand van Buddy kan doen, maar ik denk gewoon meer in ZIJN voordeel. Ik weet dat hij het nog beter kan hebben. Eigenlijk gaat het wel goed met hem. hij is gewend aan de kleine en is nauwelijks alleen. Alleen qua vachtverzorging gaat hij wat achteruit en hij krijgt niet de beweging die hij eigenlijk zou moeten hebben. Al gaat dat ook beter want een meisje uit de buurt komt hem halen regelmatig en blijft dan 3 uurtjes weg. Ik merk wel dat hij enorm probeert te trekken als ik hem dan weer eens uitlaat, maar dan heeft hij weer rap in de gaten dat ik het ben. Hij vergeet dat dan heel even. Hij eet goed en is heel stevig. niet mager en niet vet. Dus dat gaat ook wel. En qua vacht zal ik het regelmatig bijhouden. Want als zij de schaar erin zet zijn alle proporties weg. Dus het gaat niet slecht met hem maar ik hoop toch dat ze zich bedenkt, want het is niet helemaal optimaal. Dus ik blijf eraan werken. Het blijft natuurlijk pijnlijk te zien hoe blij hij is als ik er ben en dat ik soms realiseer dat ik hem nauwelijks aangehaald heb als de boel escaleerd tijdens een bezoek van mij. Dan voel ik me schuldig als ik weer wegga. Maar ik blijf erop letten dat hij ook zijn portie aandacht krijgt.

Nonique
5 februari 2007, 17:55
Het lijkt me inderdaad vreselijk en pijnlijk.
Toch naar ons hoef je jezelf in dat opzicht niet te verontschuldigen, daar dat alles pinuts zijn - dat krijgen we vast alles weer piko bello in orde. Hij zal in dit geval niet geplaats worden bij mensen die onbekend zijn met bouviers en al onderhoud / verzorging daar. Bovendien gaf meneer al aan dat hij het geweldig leuk zou vinden om ons wekelijks te vergezellen naar de KC club. Goed voor Buddy, goed om vertrouwd te geraken met elkaar, goed voor de relatie baas-boefke en het wat bijspijkeren daar waar nodig.
En beweging.... in onze omgeving hahahahha maak je maar geen zorgen. Bovendien is de persoon waarover ik spreek ook nog wandelfanaat wonende 'hier' in een schitterende omgeving voor bergen boevenplezier.
Overdenk en bespreek het rustig en dan horen we het vast wel ;)

Chanel
5 februari 2007, 18:08
Beste Jippo,

Verwijt je zelf niets. Een dierenvriend is juist te herkennen aan het feit dat hij of zij zijn of haar eigen egoïsme opzij zet ten behoeve van het dier. Jij bent al een tijdje op dit forum actief en wil je hond een goede baas en een goed leven bezorgen. Je zet je eigen gevoel en emotie daarvoor opzij. Dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met een uitspraak "zomaar afstand doen", integendeel!

nic
5 februari 2007, 19:02
Beste Jippo,

Zoals je vanaf het begin alles omschrijft omtrent Buddy kan ik alleen maar zien dat je juist heel veel van hem houdt.
Ik vind het heel dapper en moedig, dat siert je!

Catootje
5 februari 2007, 19:11
Ik ben het helemaal met Chanel eens!
Het getuigt juist van een hele grote liefde voor Buddy.
Ik kan alleen maar respect hebben voor jou.
Ik hoop dat het naar jouw tevredenheid kan worden geregeld.

Nonique
7 februari 2007, 21:39
Mocht er toevallig nieuws zijn... mail gerust... toch...
Onze baasje kregen het weer in de bol :p en morgen gaan we dus weer op pad waarbij we nog niet best weten wanneer we thuis zijn.

Dus mochten we niet antwoorden - we zijn er even vantussen ;)
en de verjaardagen met de boefkes vieren.

sivvels
8 februari 2007, 08:37
hai jippo,

ik snap je schuldgevoel heel goed, maar zo als meerdere mensen hiervoor al zeiden, dat is in jouw geval in het geheel niet nodig!!! ik hoop van harte dat je ex-vrouw voor een herplaatsing van buddy zal openstaan, want zoals jezelf al aangeeft, je moet toch in het belang van buddy denken.ik zal voor jullie duimen!
in de tussentijd, geniet maar lekker van de momenten dat je bij buddy bent, dat verdienen jullie allebei!!!
sterkte!

Jippo
18 maart 2007, 09:39
Wederom bedankt voor alle mooie woorden! Het ziet ernaar uit dat mijn ex in gaat zien dat Buddy toch echt beter af is bij iemand anders. Ze zou Buddy echter graag eerst 2 weekendjes ofzo willen laten proberen zodat hij niet in 1 x weg moet. Is dat een optie bij jullie? Ze denkt ook aan de kleine die binnenkort gaat beginnen met kruipen. Ik ben bereid Buddy wel te brengen en op te halen 1 of 2 weekendjes.

Nonique
18 maart 2007, 11:45
Hai Jippo,

Wat een jammer joh, toch na 5 februari vernamen we niets meer en gingen we er vanuit dat het besluit van je ex om hem te houden, onomkeerbaar was. Inmiddels is het plekkie al bezet :o

Jippo
19 maart 2007, 18:01
Hoi,

Is niet erg hoor. We vinden wel iemand. Ik wilde de admin vragen hoe ik berichten kan aanpassen. Ik heb misschien wel wat teveel uitgelegd. Prive dingen die verder niet relevant zijn. Zou ik een paar dingen qua voorgeschiedenis kunnen verwijderen? Dit is niet zo fijn voor mijn ex vrouw. Ze vat het misschien verkeerd op alsof ze niet in staat zou zijn Buddy te verzorgen. Dat kan ze dus wel goed gezien de omstandigheden.

Jippo
29 april 2007, 14:21
Nou, Buddy is onder de pannen. phuiiii. Een beetje een vreemde constructie want een andere hond moet ervoor vertrekken. Buddy gaat naar mijn ouders, die altijd Bouviers gehad hebben maar plotseling via-via met een Cocker kwamen te zitten. De Cocker is een STUK minder gevoelig dan Buddy, en mijn vader wilde graag weer een Boef. Buddy is er volledig gewend dus dit is de perfecte oplossing. De Cocker is een heel dynamisch hondje die heel graag eet, perfect alleen kan blijven, en ook erg knuffelig is. Maar als hij zijn bakje eten heeft is hij in zijn nopjes. Het eten is dan ook binnen 10 seconden weg. Floor (de Cocker) is 6 jaar oud en kerngezond. Floor is soms wat onzeker en gromt dan als hij het ergens niet mee eens is.(bv weggestuurd wordt of opgetild wordt) Hij bijt echter NOOIT. Gewoon was prtest grommen cq mekkeren. Dus als iemand iemand kent die op zoek is naar een kleinere hond.....Dit is um:

http://img133.imageshack.us/img133/8828/floor2qd5.jpg (http://imageshack.us)

http://img407.imageshack.us/img407/9276/floor1iz3.jpg (http://imageshack.us)

http://img340.imageshack.us/img340/1969/floor3dp0.jpg (http://imageshack.us)

Chanel
29 april 2007, 19:57
Gelukkig voor Buddy, zeer jammer voor Floor (van de regen in de drup:o ???) Reu/teef?

Was het geen optie een klein hondje (dat is een cocker) erbij te houden?

Misschien lukt het via het cockerforum (is dat er?).

Ebonoss
29 april 2007, 21:34
Tja, fijn voor Buddy, minder leuk voor Floor....

Catootje
29 april 2007, 23:15
Inderdaad ja, fijn voor Buddy.
Ik heb echter niet zo'n blij gevoel als andere keren dat een Boef een nieuw huis vindt.
Arme Floor......................:(

Nonique
29 april 2007, 23:43
Ook hier... Triest verhaal geworden

Ik hoop dat Buddy wel voor het leven nu een plek mag vinden en het hem niet als Floor zal vergaan. Ik zal nooit kunnen begrijpen hoe men zo lange tijd met een viervoeter kan delen en hem dan voor mij gevoelsmatig 'inruilt' - joh, ik begrijp werkelijk niet waarom Floor nu moet verkassen, er is geen reden die dat gegrond maakt naar mijn gevoel. Heel jammer dat dit verhaal zo loopt.
Ik duim met alles in me dat het Buddy beter mag vergaan :(
En voor die kleine :mad: : Arme Floor......... heel triest dit alles

Jippo
29 april 2007, 23:54
Ja ik snap die gedachte wel.....Het was kiezen tussen twee kwaden. Nu is het wel zo dat Buddy het niet beter kon treffen omdat hij al veel daar was. Als je Floor zou kennen, zou het niet zo tragisch zijn. Floor voelt zich werkelijk overal thuis en is in dat opzicht zo loyaal als zijn etensbak groot is. En dat is niet fout bedoeld...hij is een allemans vriend. Waar hij eten krijgt, is hij in zijn nopjes. Klinkt plat, maar zo is het. Terwijl Buddy totaal hangt aan zijn baas en zelfs een dag niet eet als zijn baas er niet is. Dus dit was de beste korte termijn oplossing. Buddy gaat zeker bij mijn ouders oud worden. Er zijn hem al 4 Bouviers voorgegaan;)

inko2000
30 april 2007, 01:40
eigenlijk kan ik niet blij zijn voor buddy. er wordt waarschijnkijk een ander lief hondje voor hem ingeruild,
dus mijn vreugde is niet zo groot

sanne10
1 mei 2007, 12:06
Als ik dat snoetje zie en die twee bruine oogjes, dan snap ik echt niet dat iemand het over zijn hart kan verkrijgen om daar maar een ander thuis voor te zoeken. Omdat je liever een andere hond hebt? En neemt dat kleine ding dan zoveel ruimte en tijd in beslag? Je zegt zelf als Floortje maar te eten krijgt dan is ie al tevreden. Een allemansvriend, nou wat is daar mis mee! Dat is toch prima! En al helemaal geen reden om op afgerekend te worden. Ik vind dit echt heel zielig en triest.

Jippo
1 mei 2007, 14:43
Ja dat is ook zielig en triest. Helemaal mee eens. Maar voor een complexe hond als Buddy een ander tehuis zoeken is nog veel zieliger en triest. Floor is met iedereen en overal happy, en zoals jullie kunnen lezen is dat met Buddy veel moeilijker. Floor is gered uit de goot omdat ze medelijden met hem hadden. Ik ben dus blij als Floor een goed nieuw tehuis heeft. Hadden ze hem niet opgevangen, was het slecht met hem afgelopen. Kiezen tussen 2 kwaden, dat is het. Ik kan ook een totaal nieuwe plek voor Buddy zoeken, maar dat is dan weer zielig voor Buddy toch?:s

Ebonoss
1 mei 2007, 23:01
Tja Jippo, jouw filosofie is (gelukkig) niet de mijne....
Ongeacht welk levend wezen, dat er bij mij op wat voor manier dan ook inkomt, gaat er niet meer uit totdat hún klokje ophoudt met tikken.

Soms moet je daar wel eens een stukje vrijheid voor inleveren, maar uiteindelijk geeft het mij toch de meeste bevrediging!
Hoe dan ook, ik vind het géén echte successtory....
En idd. als Floor zo'n makkelijke hond is, kan je haar er toch best bij houden??

Jippo
2 mei 2007, 11:35
Ja dat zou inderdaad kunnen. Ik kan me echter niet voorstellen dat het binnen jouw filosofie past om zo'n hondje 10 uur of meer per dag alleen te laten. Of ik moet part-time gaan werken voor hem, maar dat gaat me nu net een beetje ver.
Nee, het is geen successtory....maar 1 van de 2 moet hoe dan ook gaan. Dat kan nooit een succes worden toch....De schade kan wel beperkt worden. Vandaar dat Floor gaat, de hond die het minst gevoelig is van de 2 en veel en veel makklijker kan aarden.

kenter
2 mei 2007, 18:12
Ook ik kan er niet zo goed bij...toen wij Kaja adopteerden ging Kanjer problemen geven..dus dan Kaja maar weer weg ???? NEE!! Het gaat steeds beter en Kanjer vindt haar rust langzaam weer terug en het gaat steeds beter, minder knokken etc..Bij mij gaat er ook pas een weg als hij/zij overleden is . Al kan ik ze soms wurgen, ik hou zielsveel van mijn bouviergrut...en onze oude Shirley ( poedel van 15) rommelt er gewoon tussendoor...:D

Ik zou dus de cocker gewoon gehouden hebben, zeker als het en makkelijke hond is..waar er 1 is kunnen er ook 2 zijn...wel zo gezellie voor beiden.

Jippo
2 mei 2007, 19:56
Daar ben ik het zeker wel mee eens Kenter. Maar er zijn zoooveel omstandigheden die spelen en waardoor het zover moet komen. Mijn ouders zijn beiden op leeftijd en kunnen geen 2 honden aan. En Floor die heeft bewegingsvrijheid nodig. Het is geen Boef die ergens rustig gaat liggen niksdoen. Wat Buddy zocht, kan hij krijgen, en wat Floor zoekt heeft hij op het moment niet. Hij is destijds als verwaarloosd ondergeschikt Cockertje bij een fokker vandaan gehaald. (mijn vader werkte als opzichter bij Landbouw en Visserij) Hij zou verder kijken voor een geschikt iemand, maar heeft hem zolang mogelijk gehouden. Had hij Floor niet meegenomen, was het beestje allang gestorven. Daar komt trouwens ook zijn etens-fix vandaan. Floor moest knokken voor een plekje om de voerbak maar hij kreeg de kans niet. Hij was dan ook broodmager toen hij kwam. En daar komt weer zijn onzekere gegrom vandaan. Hij is heel onderdanig maar probeert je af te schrikken met gegrom. Allemaal terug te voeren op zijn tijd bij de fokker. Nog een conlusie die getrokken werd: Floor bindt zich aan een ieder. Hij is altijd de allerlaatste schakel in de ketting geweest en dat is daar weer op terug te voeren. Enfin, een ieder mag ervan denken wat hij wil natuurlijk. Buddy heeft het getroffen en Floor gaat het zeker weten ook beter treffen. En dan moet je voor ogen houden dat Floor niet eens mijn hond is.

kenter
2 mei 2007, 20:01
Ok, ik zal eens in het rond vragen bij kennissen..wie weet is er ergens een plekkie..:confused: Hoe oud is Floor ook alweer ?? Geholpen ???

Jippo
2 mei 2007, 22:27
Dankjewel Kenter. Hij is 6 jaar en niet geholpen....

Jippo
8 mei 2007, 15:46
Hoi,

Floor is onder de pannen. Hele leuke Cokers liefhebber die hem via een Cocker site opgespeurd hebben. Ze hadden er eerder al twee geadopteerd en die zijn op hoge leeftijd overleden. Ze werken beiden niet meer en hebben dus alle tijd voor hem. Floor woont nu in Haarlem. Bedankt allemaal voor de reacties!

Catootje
8 mei 2007, 21:55
Gelukkig,
Floor ook weer gelukkig.
Fijn om te lezen!

Jippo
1 juni 2007, 20:18
Hoi! Even een update over Buddy en Floor...Buddy heeft het reuze naar zijn zin. Hij ziet me heel regelmatig bij mijn ouders en het is een hele zelfverzekerde vent geworden. En floor? Lees maar:

"hallo Marcel,
het gaat geweldig! Hij is al helemaal gewend aan ons en ons leefpatroon.
We hebben nog niet eerder zo'n gehoorzame hond gehad! Het heeft zo z'n voordeel, dat hij een beetje als bouvier is opgevoed...
En we hebben het gevoel dat hij zijn energie beter kwijt kan, nu hij veel los loopt. Daarna is hij veel rustiger.
Hij neemt iedereen voor zich in - ziet er natuurlijk ook erg lief uit...
Je vader vertelde dat hij apporteerde, maar dat lukt bij ons niet. Als we een balletje gooien rent hij er wel achteraan, stopt waar de bal terecht is gekomen, maar pakt hem niet en komt zonder terug...

Groetjes en doe vooral je ouders de groeten en vertel dat we blij met hem zijn.
Herman en Ingrid"

Catootje
1 juni 2007, 22:05
Toppie!
:)

Nonique
1 juni 2007, 23:51
Dit is toch super om te lezen.
:)

Chanel
2 juni 2007, 08:48
Echt geweldig om te lezen dat Floor en Buddy helemaal goed terecht zijn gekomen.

Ben wel benieuwd naar foto's van Buddy als "echte vent":)

sivvels
2 juni 2007, 09:21
zeker heel fijn om te lezen..eind goed al goed!!!

kenter
2 juni 2007, 21:14
Goed voor Buddy en Floor, twee lieve gelukkige hondjes...en zo moet het ook..;)
Foto's van bink Buddy zijn wel besteed aan ons ja...:D

Dazzle
2 juni 2007, 22:51
Geweldig.
Komt alles toch nog goed terecht.

Jippo
8 juni 2007, 17:00
Hoi, ik zal van het weekend wat foto's maken van de knul.

Jippo
9 juni 2007, 21:35
Hier is de kerel dan. Hij werd 2 weken geleden bestormd door een Bordeauxdog. Mijn vader noemde het een tank in volle vaart. Buddy, die eerst best lang onzeker was tov andere honden, draaide zich om en hing zich zonder zich te bedenken vast aan de bovenkant neus van het beest die er als een speer vandoor ging. Hij is dus erg zeker geworden! Een goed teken denk ik:

http://img58.imageshack.us/img58/4922/buddyfr7.jpg (http://imageshack.us)

http://img486.imageshack.us/img486/2930/buddy2gt8.jpg (http://imageshack.us)

sofieenfrederik
9 juni 2007, 21:41
Hij ziet er inderdaad zelfverzekerd uit
En met zo een lieve boevensnoet, echt leuk om te zien

nic
10 juni 2007, 01:11
Hij ziet er super uit, maar goed dat vond ik al bij de eerste foto's die je geplaatst had :)

sivvels
10 juni 2007, 11:42
hij ziet er goed uit en ben het met nic eens, dat vond ik ook al bij de 1e foto's, echt een knapperd!!

Jippo
11 juli 2007, 09:44
Nou, Buddy is even goed bijgenkipt en geschoren! Werd ook wel een beetje tijd...hier is hij:
http://img214.imageshack.us/my.php?image=budskiso8.jpg

kenter
11 juli 2007, 11:08
Hij ziet er goed uit...mooie boef hoor...en een gelukkige boef :D

inko2000
23 juli 2007, 00:44
Hoi Jippo,

Gelukkig, dat ze allebei goed terecht zijn gekomen.

geweldig.:)

Jippo
1 augustus 2007, 01:01
Ik heb er ook een prima gevoel bij! Gaat nog steeds geweldig met de 2. Buddy is zelfs meegenomen door mijn ouders op bezoek op zijn oude plek. Hij mag er gaan logeren als mijn ouders met vakantie gaan. En Floor gaat ZELF mee op vakantie met zijn nieuwe baasjes. Beter kan niet.

inko2000
1 augustus 2007, 23:55
Geweldig toch?

Zo is het voor allemaal goed geregeld.

hieronymus
30 november 2007, 10:33
beste,
is buddy nog ter beschikking voor herplaatsing?
mijn oude bouvier maiko is deze week ingeslapen op 11 jarige leeftijd en heeft zodoende zijn maatje miro een bouvier pup van 11 maanden niet mee kunnen opleiden.
ben dus uitkijkende om een bouvier bij te nemen om samen vriend te worden en de opvoeding van miro mee tot een goed einde te brengen
woon erg landelijk te lommel belgie op een groot omsloten terrein waar ze naar hartelust kunnen spelen en waken
alvast dank en groetjes
hieronymus

vera
30 november 2007, 11:09
Hallo hieronymus,

Er staan 7 honden bij de herplaatsers, die dringend een goed baasje zoeken!!!
Kijk daar eens tussen.

sivvels
30 november 2007, 11:55
goed plan!!!

*liesbeth*
8 december 2007, 17:10
beste,
is buddy nog ter beschikking voor herplaatsing?
mijn oude bouvier maiko is deze week ingeslapen op 11 jarige leeftijd en heeft zodoende zijn maatje miro een bouvier pup van 11 maanden niet mee kunnen opleiden.
ben dus uitkijkende om een bouvier bij te nemen om samen vriend te worden en de opvoeding van miro mee tot een goed einde te brengen
woon erg landelijk te lommel belgie op een groot omsloten terrein waar ze naar hartelust kunnen spelen en waken
alvast dank en groetjes
hieronymus

Hieronymus is dus mijn vader en heel goed voor z'n boefs. Hij heeft een heeeeeeeeel grote tuin waar de sloebers dus alleszins naar hartelust kunnen spelen....
Hopelijk past er één van deze lieverds bij hem....:)$

Rita Baart
8 december 2007, 19:45
Gelukkig dat Buddy een goed tehuis heeft gevonden! Absoluut erg schreinend dat een andere oh zo lieve hond daarvoor het heeft moeten bezuren. Maar gelukkig dat Floor het ook goed heeft gekregen.
We ontdekken het verhaal vandaag pas. Wij zaten beide al te denken om misschien Buddy erbij te nemen. Maar gelukkig voor Buddy is dat niet meer aan de orde?

Jippo
14 februari 2008, 13:52
Hoi! Nou, Floor heeft nog steeds een 2 x zo goed leven en Buddy krijgt alle aandacht van de wereld. Maar ze denken erover (op aanraden van therapeut en dierenarts) om Buddy te castreren i.v.m. overdominant gedrag naar reuen. IK heb gezegd even te wachten ermee. Zou mooi zijn als Buddy, omdat hij zo mooi is, kan zorgen voor nageslacht. Als er iemand is die een teef wil laten dekken: stuur maar een pm. Buddy heeft een stamboom. Hij komt van het Witteveenseven.

Henk&Boyke
15 februari 2008, 07:40
Hoi! Nou, Floor heeft nog steeds een 2 x zo goed leven en Buddy krijgt alle aandacht van de wereld. Maar ze denken erover (op aanraden van therapeut en dierenarts) om Buddy te castreren i.v.m. overdominant gedrag naar reuen. IK heb gezegd even te wachten ermee. Zou mooi zijn als Buddy, omdat hij zo mooi is, kan zorgen voor nageslacht. Als er iemand is die een teef wil laten dekken: stuur maar een pm. Buddy heeft een stamboom. Hij komt van het Witteveenseven.

Als iedereen vindt dat een dominante boef gecastreerd moet worden zal het ras van de boef snel uitsterven.(therapeuten en da's).
Wij hebben ook een hint gekregen om "stinkerd"te castreren ivm zijn dominant gedrag. Mot je bij mij niet aankomen maar Cathy, twijfelde.
Naar de da, die gaf een advies waarmee je uit de voeten kan.
Indien castratie overwogen wordt, eerst chemische castratie om te kijken of het helpt. Want de castratie hoeft niet ten alle tijden zijn dominant gedrag te verhelpen.
Dus de ingreep, onthand boefke en "probleem" nog niet opgelost.

Soms krijg ik de indruk, verhalen lezend op dit forum over verschillende da's, die de gemakkelijke weg kiezen; euries verdienen en verder niet nadenken.
Of deze da's hebben hun titel verkregen via inwisselen van koffiepunten.

Ik heb eens een antwoord gekregen van Kees (eerder topic) dat als een dominant boefke eens van de verboden vrucht heeft geproefd.... er meer problemen kunnen optreden in zijn gedrag (maar hebben we dat zelf ook niet;))

Geweldig om je verhaal te lezen, succes

Jippo
15 februari 2008, 22:20
Yup, ik ben er ook niet erg happig op. Ik zal eens een onafhankelijke vragen!

Jolinda
15 februari 2008, 23:15
hoi jippo,

Ff een heel andere vraag..
In welk jaar is buddy geboren en van welke ouders komt hij?
Hij lijkt namelijk sprekend op onze Xantoz!
Ik dacht eerst dat je een paar foto's van Xantoz geplaatst had :)
Xantoz is van Coby van de witteveenseven x Xerxes vd vanenblikhoeve.
Moet zeggen dat ik helemaal aan het begin van deze topic erg in twijfel heb gestaan mbt de plaatsing van buddy, maar het thuis niet voor elkaar kreeg :rolleyes: Stiekem ben ik toch een beetje verliefd op m (l)

Groetjes, Jolinda
:)$xantoz

Jippo
16 februari 2008, 22:03
Hoi! Ik zie het op je foto! Hij lijkt inderdaad wel heel veel.

Ik kom geen wijs uit zijn papperassen. Zoals ik het lees:

Vader van zijn moeder: Chicco-Kyra van het Witteveenseven.
Vader van zijn vader: Alias Butch Choice van de Ouwelandt.
Cinta van het Witteveenseven zit ertussen. (stamt van duits kampioen Max staat erbij)
Buddy's vader: van 1999 Manassen, S'gravendeel (vreemd genoeg geen naam van de vader, maar alleen "reu", is dat normaal?
Bij de teef van het Witteveenseven staat ook alleen 1999. Dus paps en mams zouden geen naame hebben?

Buddy is van 2002.

Jippo
17 februari 2008, 13:56
Nou, ik ben eruit! Komt ie:

Vader van Buddy: Chai Ushi Mi Mezoezah (zal wel een Joodse boef zijn ;))
Opa: Onyx Yascha van de Ouwelandt
Oma: Kamp. Ushi-Rashiya Mi Mezouzah

Moeder van Buddy: Tefka-Cinta van het Witteveenseven
Opa: Chicco-Kyra van het Witteveenseven
Oma: Cinta (meer staat daar niet bij, behalve chipnummer)

magda
17 februari 2008, 14:05
Van Mezuzah is verwant met de kennel van Jos-Co-Sal uit s,Gravendeel van fokker Jos de Snayer

Jippo
17 februari 2008, 14:13
Van Mezuzah is verwant met de kennel van Jos-Co-Sal uit s,Gravendeel van fokker Jos de Snayer

Inderdaad! Er staat s'gravendeel bij!

Jolinda
17 februari 2008, 14:26
Ze zullen vast ergens een link met elkaar hebben!
De papieren van Xantoz zitten nog in een doos.
Zijn dit weekend verhuist :D

Jippo
19 september 2008, 21:00
Het laatste, helaas slechte nieuws: Buddy moet weg bij mijn ouders. Mijn vader kan hem slecht aan en ze gaan klein wonen ivm leeftijd. Zelf heb ik nog steeds geen problemen met Buddy, maar hij heeft een vrij harde hand nodig. Als mijn vader met hem wandelt, en er komt een aanhangwagen langs, heeft hij de neiging om een plotselinge ruk te geven. Bij andere mannetjes vertoont hij flink dominant gedrag. Maar het is en blijft een lieve goedzak...zeker bij mensen en kinderen. Helaas kan hij dus niet blijven en ik moet dan ook een goed gezin voor hem zoeken, met veel tijd, veel beweging en aandacht. Hij blijft graag buiten (op afgezet terrein) maar is ook heel graag binnen bij de rest van het "roedel". Men dient ervaren te zijn. Reacties graag per PM.

Jolinda
19 september 2008, 21:46
he bah wat jammer zeg!!
Hopelijk vind je snel een goed thuis voor buddy.
Succes!

Jippo
22 september 2008, 10:22
Oops..mijn mailbox voor priveberichten was vol. Mocht iemand iets hebben willen sturen, probeer aub nog eens. Anders: jippooo@hotmail.com

Boevenkop
22 september 2008, 10:33
Heel veel suc6, lijkt me allemaal erg moeilijk!:(
Hopelijk vind je snel een nieuw adres !

Groetjes !

Jippo
28 september 2008, 11:43
Bedankt...nog geen geluk...ik wil wel een goede keuze kunnen maken maar ze hebben haast ermee ook nog. Zelf heb ik een bovenwoning met een steile trap. Zonde.

SilviaS
12 mei 2009, 10:55
Hallo allemaal!

Even een update over Buddy!

Vorig jaar oktober zag ik een advertentie waarin Jippo een goed tehuis zocht voor zijn vijfjarige Bouvier.
Het liefst bij mensen die ervaring hadden met Bouviers, die hem goed in de hand konden houden en die tijd en aandacht voor hem hadden.

Het verhaal sprak mij erg aan.
Ik ben opgegroeid met Bouviers en heb er zelf ook 1 gehad.
Toen die overleed mistte ik mijn kanjer natuurlijk enorm en is altijd de bedoeling geweest dat er ooit nog eens een nieuwe zou komen.

Na het met mijn vriend besproken te
hebben waren we er snel uit: meteen een mailtje sturen.
De volgende dag hadden we een mailtje terug en na wat telefoontjes een afspraak gemaakt.
Jippo zou langskomen met Buddy om kennis te maken en als alles goed verliep, mocht Buddy bij ons blijven.
Om een lang verhaal kort te maken: Buddy heeft een nieuwe baas!
Het is een schat van een hond en we hebben er geen tel spijt van gehad.

Groeten, Sylvia en een :)$ van Budje!

Wat foto's van onze grote kanjer:

http://www.foto-uploaden.nl/upload/24d594198c25d35d0e620fb38a88cd4b.jpg

http://www.foto-uploaden.nl/upload/163e4b29e7f50ced59521eaadc857194.jpg

http://www.foto-uploaden.nl/upload/8f696037f7933527ff97ecf79630e5c5.jpg

http://www.foto-uploaden.nl/upload/832d88a236b7132ceb656a08b4c98caf.jpg

Ylona
12 mei 2009, 10:58
Hoi Silvia,

Wat heerlijk om te lezen dat Buddy het zo naar zijn zin heeft bij jullie. En dat jullie zo van hem genieten ... (l)

jantina&rené
12 mei 2009, 11:15
Nou, dat is nou toch een leuk bericht.
Wat fijn voor Buddy en voor jullie dat het zo goed gaat.
Leuke foto's van een prachtige boef

annebasco
12 mei 2009, 11:33
Hoi Sylvia, allereerst welkom op het forum, wat leuk dat jullie Buddy een warm nestje hebben gegeven, wat een prachtige boef is hij, schitterende foto's van jullie nieuwe maatje, heel veel succes met elkaar!

Boevenkop
12 mei 2009, 11:48
Wouw, wat goed Silvia !http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifhttp://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifhttp://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gif

Super dat je Buddy een warm nestje hebt gegeven.
Nu zijn we nog zeer dringend op zoek naar zo'n zelfde warme nestje voor de geweldige solo boef Kaja (zie herplaatsers) dus als je in je omgeving nog iemand weet die net zo'n groot hart heeft als jij zelf(l)......

Heel veel plezier met jullie grote knuffel Buddy !

jalybo
12 mei 2009, 11:58
Ik lees nu pas over Buddy en wat schets mijn verbazing? Hij heeft dezelfde ouders als onze Cintha. Komt dus uit Langeveen bij de familie Mensen vandaan. Hij lijkt op onze Cintha. Is in feite haar kleine broertje, want onze Cintha wordt in november zeven. Ik moet zeggen dat het allemaal knuffelberen zijn. We hadden eerst Boris, uit hetzelfde nest als Cintha, maar Boris is op bijna vierjarige leeftijd overleden aan een hartaandoening. Cintha vindt het ook niet leuk om alleen thuis te zijn, maar als ze een weekendje naar het pension moet, gaat het goed.
Wat leuk om een broertje van Cintha tegen te komen

annebasco
12 mei 2009, 12:59
Ik denk dat Buddy een broertje is uit hetzelfde nest als Cintha, volgens mij wordt hij ook in november 7 jaar.

vera
12 mei 2009, 13:06
Fijn om te lezen dat het goed gaat met Buddy!!
Het is een prachtig boefje.....

Dazzle
12 mei 2009, 13:20
Welkom op het forum.
En met wat een fantastisch nieuws, SUPER!
Heel veel geluk en plezier met Buddy, maar dat zit wel goed, zo te lezen.

jalybo
12 mei 2009, 16:15
Dat zou leuk zijn als het ook een broertje van Cintha is. Wij kennen alleen Balou van Jeanka. En Boris natuurlijk. Dat zijn er dus al vier!! Zijn er nog meer boefjes uit hetzelfde nest?????
Dikke knuffel van Cintha.

SilviaS
12 mei 2009, 16:44
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :)
'k Had niet verwacht dat er zoveel mensen op zouden reageren.

Buddy wordt inderdaad komende november 7.
Grappig om te lezen dat hij broertjes en zusjes heeft bij forum leden hier.

't Is een superlieve hond en we zijn heel blij dat hij bij ons is.

Groetjes, Sylvia

Chanel
12 mei 2009, 17:08
Hallo Sylvia,

Allereerst van harte welkom op dit (verslavende:o) forum.

Geweldig dat Buddy zo goed bij jullie is terechtgekomen (de foto's spreken boekdelen).

Catootje
12 mei 2009, 21:46
Kijk, daar wordt ik nou vrolijk van!
Buddy is gelukkig!!!! :applaus:
Ik hoop dat jullie nog héél lang plezier met elkaar zullen hebben, het is zowel jullie als Buddy van harte gegund.
Oh, en uiteraard welkom op het forum!

Kathy
12 mei 2009, 23:08
Welkom van het boevenclubje uit Leusden
En toppie voor Buddy............!!!!!!!!!!!!!

jalybo
13 mei 2009, 11:56
Was in mijn enthousiasme helemaal vergeten je welkom te heten op dit forum en ik ben blij dat Buddy zo een goed tehuis heeft gekregen. Wij als experts in het opvangen van zijn familieleden (Boris was bijna negen maanden toen hij bij ons kwam en Cintha bijna vier jaar oud), weten zeker dat hij bij jullie een gouden mandje gevonden heeft.
Knuffel van zijn zusje Cintha.

SilviaS
13 mei 2009, 13:07
Was in mijn enthousiasme helemaal vergeten je welkom te heten op dit forum en ik ben blij dat Buddy zo een goed tehuis heeft gekregen. Wij als experts in het opvangen van zijn familieleden (Boris was bijna negen maanden toen hij bij ons kwam en Cintha bijna vier jaar oud), weten zeker dat hij bij jullie een gouden mandje gevonden heeft.
Knuffel van zijn zusje Cintha.

Hartelijk dank voor het warme welkom - ook van de andere forumleden natuurlijk!
Ik zal me vast en zeker goed kunnen vermaken op dit forum.

Groetjes, Sylvia

P.s.: knuffel voor Cintha van haar broer Buddy :)$

corry van veen
13 mei 2009, 15:32
Hartelijk welkom op het forum ik wens je heel veel lees en schrijfplezier. En geweldig dat jullie Buddy zo'n liefdevol tehuis hebben gegeven.

SilviaS
15 mei 2009, 00:27
Nog een paar foto's van Buddy:

http://www.foto-uploaden.nl/upload/3d68d85ee5cdbe94b251182145af6939.jpg

http://www.foto-uploaden.nl/upload/0012fad6e31af82e77946825632b85da.jpg
Friends for ever!

http://www.foto-uploaden.nl/upload/f2eb1b9322cfd13fa053bdd253c2c457.jpg
Samen een tukje doen

http://www.foto-uploaden.nl/upload/9cfdf895f098de62799660ca115fed6b.jpg
Kerstmis 2008; ons jungske en Buddy bij de kerstboom. (l)

http://www.foto-uploaden.nl/upload/5d642cc85ecc836dc9b34a2e590d0f83.jpg
Jan. 2009: Buddy in de sneeuw. -8, brrrr!!!

http://www.foto-uploaden.nl/upload/186efe4bfa4647d7ec3ea9b08dfd9360.jpg
Jan. 2009: Buddy in de sneeuw: op weg naar huis, naar de warme mand en voor ons een warme beker chocolademelk!

Groetjes, Sylvia en een :)$ van Buddy!

vera
15 mei 2009, 07:36
Wat een lieffie!!! En, wat een lieve snoet (l)heeft hij....hele leuke foto's!!
Schitterend dat het zo goed gaat.

Dazzle
15 mei 2009, 09:00
Wat een lieverd!
Super dat het zo goed gaat, de foto's spreken boekdelen!

Heleenstorm
15 mei 2009, 09:06
Wat een mooie en lieve boef, twee boeffies, denk ik.

MaraJade
15 mei 2009, 12:58
Hoi hoi

Wat leuke foto's zeg! Echt prachtig. Geniet er maar van.

Mara

annebasco
15 mei 2009, 13:27
Prachtige foto's van Buddy en zijn huisgenoten, die heeft een heerlijk plekkie gevonden, knuf van Basco!

SilviaS
15 mei 2009, 23:12
Een lieverd is het zeker! (l)
Als ik ook zie hoe lief en voorzichtig Buddy met ons zoontje is; ongekend gewoon! Twee handjes/pootjes op 1 buik gewoon die twee.
Doet mij heel vaak denken aan de Boefies waar ik mee opgegroeid ben; net zo lief en net zo trouw!
Toch super dat die kleine net zo'n lieve, trouwe vriend heeft!

Groetjes, Syl en een :)$ van Buddy

SilviaS
15 mei 2009, 23:28
Wat een mooie en lieve boef, twee boeffies, denk ik.

Ha,ha, twee boeffies zijn het zeker!
Maar wie van de twee de grootste boef is...
(volgens mij beramen ze met z'n 2en een complot om de hele bliksemse bende over te nemen...!:))