Volledige versie bekijken : Voeding voor nierprobleem
Fabiele
30 maart 2003, 12:27
Mijn bouvier heeft dieetvoeding omdat de nieren nog maar voor 50 procent werken.
Dit voer koop ik bij mijn dierenarts.
De prijs van het voer is 55 euro per 10 kg en dat vind ik erg duur.
Het is niet dat ik het niet voor mijn bouvier zou overhebben.
Ik vraag mij alleen af of er nog andere voer bestaat wat ik kan geven en goedkoper is.
Hoi Fabiele
Vraag naar Clinic Fri in je dierenzaak.
Kost ongeveer 27 euro per 15 kg en is speciaal voor honden met nierproblemen.
Ik heb het mijn vorige hond ook jarenlang gegeven.
Het is prima voer en kost een stuk minder dan bij de dierenarts.
Gezondheid met je bouvier.
PACO VRIES
Fabiele
1 april 2003, 20:43
Bedankt Paco voor deze tip.
Heb vandaag 5 kg gehaald om het te proberen.
Het is inderdaad een stuk goedkoper.
Super bedankt!
Vino
4 januari 2004, 20:11
Ik denk dat jullie Clinic CRI bedoelen ipv FRI.
Dit is speciaal dieet voor nierproblemen.
Clinic heeft ook speciaal voer voor huidproblemen(Clinic CFI), overgewicht (Clinic CWR) en spijsverteringsproblemen(Clinic CHD).
Helaas kun je vaak alleen maar de 7,5 kiloverpakking kopen in de dierenspeciaalzaak.
amaryllis
11 maart 2004, 13:48
Hoi,ik ben nieuw op dit forum en heb een boxer gehad met nierfalen.Had ook voer van de dierenarts. Er zijn wel een aantal nierdieten op de markt,maar er zijn er maar een paar die goed zijn voor honden met wat ernstiger nierproblemen.Het hangt er inderdaad vanaf hoeveel procent van de nieren het nog doet en hoe het ureumgehalte is en het creatinine gehalte,of de hond eiwitten verliest enz. kortom ,het hangt af van een aantal waardes.De voeders in de dierenwinkels zijn, over het algemeen genomen , wat minder streng.Dat wil zeggen dat het eiwitgehalte en fosfor en natrium gehalte wat hoger zijn.Bij de dierenarts zijn verkrijgbaar:hills,specific,waltham,trovet.Ik betaalde overigens voor mijn voer 59 euro voor 14 kg Omgerekent kwam ik ongeveer gelijk uit aan hondevoer van een van de grote merken.
amaryllis
11 maart 2004, 13:51
Kom er nu pas achter dat het een oud bericht is ,sorry verkeerd gelezen.