Volledige versie bekijken : meer eetlust
Kendra
15 december 2006, 12:00
in al die jaren dat ze bij me is heeft Kendra geschooid. en nog nooit een koekje of iets dergelijks gepikt van tafel e.d.
maar.... sinds een paar weken heeft ze een vermeerderde eetlust en is zelfs begonnen met schooien. Ze piept dan moord en brand dat ze wat wil hebben.
een koekje afpakken van ons zoontje van bijna 2 doet ze niet, maar ze gaat wel met haar grote snufferd voor zijn gezicht zitten, net zo lang totdat hij overstag gaat en haar een stukje aanbiedt. tja.. daar zegt ze dan natuurlijk geen nee tegen.
maar het valt echt op, haar eetlust gedrag.
heeft iemand hier ook ervaring mee?
kenter
15 december 2006, 17:05
Moet ze loops worden ?? Heeft ze misschien net als bij ons vrouwen meer eetlust ...haha
Kendra
15 december 2006, 17:42
nee... ze is al na haar eerste loopsheid gecastreerd en ze is nu 13 jaar.. dus dat kan niet meer.
kenter
15 december 2006, 19:51
Al 13 jaartjes , een mooie leeftijd...
Nee dan weet ik het ook niet...toch maar wat van die balletjes maken van Loes uit het Boe4 nummer :D met de kerst voor haar..
Ebonoss
15 december 2006, 23:13
Hoi Kendra,
Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar op deze geweldige leeftijd van 13 jaar zou ik me maar niet ongerust maken en haar maar vrolijk laten schooien en haar af en toe haar zin geven als ze iets extra wil;)
:o Je moet alleen wel uitkijken dat je niet te veel gaat geven zodat ze te dik wordt, want dan kan ze daar weer allerlei problemen mee krijgen!
:D Dus gewoon met mate een beetje verwennen, daar heeft ze gezien haar leeftijd recht op!!!
xxx van Ebony voor je "schooier"
lars
16 december 2006, 06:35
Hoi kendra
Wij hebben deze ervaring met onze rottweiler gehad,ze begon er mee toen ze rond de 10.5 jaar was.
Ook vreselijk schooien dat had ze nooit eerder gedaan.
We moesten op het laatst zelfs de afvalbak baricaderen als we weggingen want je kon er donder op zeggen als we dat niet deden en we kwamen thuis dan lag de hele inhoud van de afvalbak door het huis.
Ze pakte op het laatst ook alles wat er aan eten op het aanrecht lag,zelfs dingen die in het plastic zaten.
Ze haalde keurig het plastic erom weg en ...smakelijk eten :cool:
Ze is bijna 12 jaar geworden maar we hebben het er niet meer uit gekregen.
De oorzaak hiervan hebben we nooit kunnen achterhalen.
En ach op zo'n geweldige leeftijd zie je ook alles wat sneller door de vingers.;)
veyron
16 december 2006, 07:26
hallo Kendra
bij mijn vorige honden gng het net zo, met een klein verschil : de schnauzer was al haar hele leven een veelvraat voor wie ik alles moest wegzetten als ik de deur uitging (vuilbak in 't wc, alle eetbaars achter slot en grendel).
boeflief begon pas met stelen op latere leeftijd, misschien ook door 't slechte voorbeeld van z'n vriendinnetje?
hij stal eens een gebraad van 1 kg uit de openstaande (nog hete) oven!!!:eek:
een blok kaas verdween vlot tussen de kiezen op een onbewaakt moment!!!
dat was als hij al boven de 10 j was.
misschien is het ook iets van : ik ben al zo oud, en dan mag ik toch zelf iets te eten nemen?!:D
Kendra
16 december 2006, 12:46
wat dat betreft zien we zowiezo al heel veel door de vingers hoor bij haar. hihi :D . ze ligt hier ook de hele dag op de bank. de twee andere honden mogen niet in de kamer als wij er niet bij zijn en al helemaal niet op de bank. maar kendra wel hoor.
maar ze begint gewoon van die vreemde dingen te doen. schooien dus. en bij de voordeur staan en piepen. terwijl ze helemaal niets moet doen.
en piepen als ze niet meer bij ons kan zijn.
ze wordt gewoon echt oud, en dementeert denk ik.
boevengek
16 december 2006, 18:39
Door de leeftijd snellere stofwisseling?????:confused:
Mijn boef schooit gelukkig niet, maar een appel daar gaat ie voor zitten tot
het kwijl er dik uitloopt.
Hij krijgt dan ook elke dag zijn 'fruithapje'
Alleen erg vervelend als er op straat iemand een appel eet!
Niet leuk als er een bouvier van 52 kilo op je af denderd :eek:
Ik roep dan maar: 'hij bijt niet, hij wil je appel!'
Heel soms heeft hij mazzel, ligt eraan hoe bang ze zijn.
xxx
Chanel
17 december 2006, 08:13
Hallo Kendra,
Wanneer je hond honger heeft (en eet) en niet dikker wordt kan het eventueel te maken hebben met de schildklier. Heb dergelijke veranderingen hier al diverse malen meegemaakt met oudere dieren. Hele dag hongergevoel, meer eten, bedelen voor nog meer en niet dikker worden. Is zeer goed door da met medicatie te behandelen.
bella
17 december 2006, 10:59
Hoi,
Schildklier afwijkingen zijn ook heel makkelijk op te sporen. Beetje bloed afnemen dat wordt opgestuurd naar Utrecht en klaar.