PDA

Volledige versie bekijken : eten geven over twee maaltijden

oudprikbord
8 maart 2002, 18:40
Laatst hoorden wij dat je het beste je hond 2 x per dag eten kunt geven.
Aangezien wij onze hond maar 1 x per dag een maaltijd geven vragen wij ons af of dit fout is.
Kan iemand ons misschien hierop een antwoord geven ?

oudprikbord
Als je met je bouvier gaat sporten, is het wel belangrijk dat je de maaltijd verdeeld over meedere porties per dag.
Dit om een goed vertering te krijgen van het voedsel en zeker om ook een maagtorsie te voorkomen

oudprikbord
Dat klopt wel , maar 1 x per dag kan ook wel hoor.
Laat de hond alleen even rusten na de maaltijd en ga niet direct met hem naar buiten toe.
Het schijnt zo te zijn dat hoe voller de maag is , hoe groter de kans op een maagtorsie is.

oudprikbord
8 maart 2002, 18:41
Ik geef mijn hond zelfs 3x per dag voedsel.Omdat hij maagproblemen heeft.Maar altijd na het uitlaten!Als je hond geen problemen krijgt aan z'n maag doordat hij 1x p.d eten gewoon blijven doen wat jij het fijnst vind.

Ineke
18 september 2002, 18:45
Geef je bouvier ook geen eten vlak voordat je hem uit gaat laten.
Geef na de maaltijd je bouvier altijd een uurtje rust.
Ook in huis niet gaan spelen na de maaltijd.
Het rare is dat de meeste bouviers juist willen gaan spelen als ze gegeten hebben.
Niet doen dus

Elly de Roos
14 november 2003, 22:29
Hoi El,

Mijn vorige bouvier Sandy wilde niet eens 2x per dag eten. Als wij 's-morgens een bak met brokken gaven, liet ze dat staan. Konden we het weggooien, wat natuurlijk ook zonde is. Zij wilde allen 's-avonds eten en ook niet te veel, want dan liet ze weer een heleboel liggen. Slecht is het niet geweest, want ze is bijna 12 jaar geworden. Mijn huidige bouvier Bica heeft meer behoefte om te eten en die krijgt dus zijn maaltijd verdeeld in 2x. Je moet meer kijken hoe de behoefte is naar eten van je boeiver, maar ga niet over het gewicht in grammen/kilo wat hij per dag mag hebben. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Groetjes Elly de Roos ;)

imported_igora
16 november 2003, 01:12
Ik geef mijn volwassen teefje ook 2x per dag te eten, soms heeft ze 's ochtend geen trek en dan haal ik het weg omdat ik ook nog een pup van 5 mnd. heb die zich dan wel ff ontfermt over het eten :D
's Avonds krijgt ze het dan weer en als ze dan weer geen trek heeft dan gooi ik wat olie of wat anders er over en dan eet ze meestal wel. Ze eet dan voor die dag maar de helft van haar normale "dagrantsoen".

Ik verdeel het eten omdat ik bang ben voor een maagtorsie, m'n eerste boef is er aan overleden en dat hoop ik nooit meer mee te maken !@#$
Gelukkig heb ik wel 12 1/2 jaar van haar mogen genieten maar misschien was het beter geweest als ik haar niet 's avonds altijd haar "hoofdmaaltijd" gaf.

Groetjes van Angelique en een poot van Jena en Thyrza.