Volledige versie bekijken : voeding
fredor
17 augustus 2003, 19:19
hoi carin
hierbij alweer een vraag ditmaal over voeding :
ik voer mijn kanjer momenteel kiddo maar hij eet nooit zijn bak leeg. ik heb al meerdere soorten voer geprobeerd de ene gaat ie aan de diarree en de andere eet ie niet.wat voor soort voer gebruiken jullie en waar is dit verkrijgbaar.
groeten fredor
Ton
17 augustus 2003, 19:51
Waarschijnlijk heb je maar 1 bouvier.
Dan heeft hoeft hij niet bang te zijn dan zijn eten wordt opgegeten door andere bouviers.
Hij neemt gewoon de tijd.
Om dit gedrag af te leren haal je de etensbak weg als hij klaar is met eten.
Geef je bouvier op vaste tijden zijn eten.
fredor
17 augustus 2003, 20:02
hallo ton
bedankt voor je tip en ik ga dit zeker proberen
en inderdaad ik heb maar 1 bouvier
groeten fredor
Carin
18 augustus 2003, 10:10
Hoi Fredor.
ik ben het eens met wat Ton al zei.
ga eens proberen om je hond twee keer per dag op bepaalde tijden te voeren en als hij dan zijn bak niet leeg heeft na ongeveer 15 minuten gewoon de bak weghalen. en niets meer geven tot de volgende maaltijd. Meestal hebben ze dit met een paar dagen wel door en eten ze vervolgens de bak schoon leeg.
Wij voeren hier zelf Vobra 23/12 en hebben daar goede ervaringen mee.
maar op zich als jou hond het goed doet op de Kiddo is daar helemaal niets mis mee, en zou ik dat lekker blijven geven.
Bij ons krijgen de honden alleen wel een klein beetje blikvoer of vlees door de brokken, maar dat komt omdat we dan weten dat ze allemaal direct hun eigen bak leeg eten.
met een klein beetje bedoel ik ook echt niet meer dan 50 gram vermengd met een beetje water.
Het kan ook nog zo zijn dat je dus precies geeft wat er op de zak als hoeveelheid staat aangegeven voor Nino's gewicht, en soms is dat gewoon wat te veel en laat hij het staan. en vergeet niet dat de eventuele koekjes en tussendoortjes ook als voer gezien moeten worden, en dat wordt nog wel eens vergeten en dan zegt men van nou zoveel eet hij niet maar ze vergeten dat de hond tussendoor op zijn gemak nog 10 koekjes en een bot opheeft.
veel succes met Nino.
groetjes Carin.