PDA

Volledige versie bekijken : Trimmen

Jack
27 maart 2004, 08:19
Toen Droes bij ons kwam, was haar vacht zodanig dat ze volgens de trimster geschoren moest worden. met als resultaat een "naakte " hond.

Inmiddels is haar (blonde) vacht weer aangegroeid en met het voorjaar voor de deur willen we haar binnenkort " ouderwets " laten trimmen, weet iemand een vertrouwd adres omgeving Purmerend?.

We waren gisteren even naar het strand, voor haar de tweede keer in haar leven, ze heeft weer het heeeeele strand ontdaan van zeemeeuwen en andere volgels.

Sommige vogels wilden verderop gewoon toch weer landen, nou mooi niet als Droes zegt weg dan is het ook weg, ga maar naar de overkant, hier ben je niet welkom!

De golven zijn door Droes ook weer middels ernstig grommen en blaffen op hun plek gezet ze moest soms zelfs even bijten.

Doodmoe, kletsnat want ze heeft kennelijk geen watervrees en zuchtend achter in de auto terug naar huis en daarna slapen, slapen en opdrogen.

Jack

the champ
21 april 2004, 12:52
beste jack :)

kijk eens in het telefoon boek voor een trimsalon die is aangesloten bij de abhb. kijk maar of hun plaats hebben om je bouvier te trimmen, overleg met de trimsalon
of ze de hond kunnen plukken ga desnoods even bij hun langs om te kijken
wat hun ervan zeggen.

je bent dan in ieder geval bij een goede trimsalon

succes en ik hoor wel of je bouvier mooi en goed geplukt is!!

the champ :)

imported_bella
21 april 2004, 22:39
Hoi,
de overkoepelende organisatie van trimmers is geen garantie dat je dan op een goed adres komt. Toen mijn vaste trimster op alle dag liep ben ik met mijn hond bij een trimmer geweest die er ook bij was aangesloten maar hij kwam er vandaan daar lusten de honden geen brood van. Ik heb ook een klacht ingedient want de striemen van het scheren stonden op zijn buik en zijn ballen. Dit terwijl ik expliciet had gezegd dat hij niet geschoren mocht worden. Ik heb er wel van geleerd dat ik er ten alle tijden bij blijf en vind een trimmer dit niet goed, jammer dan maar dan blijft mijn hond ook niet. Later bleek dat een stagiair mijn had had "getrimd"zonder toezicht van de eigenlijke trimster.
groet,Bella

the champ
22 april 2004, 18:03
beste bella
het is inderdaad geen garantie dat je hond goed getrimd wordt en
ik bergijp dat je zo reageert, maar niet alle trimsalons werken op die manier.
ik vindt het goed dat je een klacht heb ingediend, maar bedenk wel dat er genoeg trimsalons zijn die zo echt niet te werk gaan.
jammer dat je deze ervaring hebt meegemaakt, maar de meeste trimsalons die zijn aangesloten bij de abhb zijn over het algemeen wel mensen die het vak goed onder de knie hebben en (meestal) een mooi plaatje van je hond maken

groeten the champ

imported_bella
22 april 2004, 20:46
Hoi champ,
tuurlijk heb je gelijk dat het merendeel wel in orde zal zijn maar je weet niet wat je overkomt als je in goed vertrouwen je hond achterlaat en hem zo terugkrijgt. De striemen waren zelfs zo erg dat er zalf op moest tegen het jeuken. Overigens reageerde ik misschien wat overtrokken door mijn ervaring waar ik een ander voor wil behoeden, zeker omdat de vacht er niet mooier op wordt als een hond wordt geschoren.
groetjes,Bella

the champ
26 april 2004, 18:33
hai bella,

het is zeker erg dat je je hond met zalf moet behandelen als deze van een trimsalon terug komt !!!!!!! heeft de trimsalon je daarvan op de hoogte gesteld !!!!!
en dat de vacht er niet mooier op wordt tja daar is veel over te zegen.
ik heb zelf een trimsalon en ik krijg ook best honden die geschoren worden.
soms is het zo dat de klanten een hond brengen en die dan veel klitten heeft
en dan denken de mensen ach mevr. of men.de trimster, maak er maar een mooi model van %) nou dan denk ik waar zijn deze mensen mee bezig. wij als trimmers kunnen veel met schaar, vingers en tondueze maar dan moet de eigenaar van de hond er ook wel eens de tyd voor nemen om ze trouwe viervoeter met een borstel of kam te behandelen
gelukkig komt het niet vaak voor maar elke hond met veel klitten is er een te veel

ik hoop dat je weer een goeie trimsalon gevonden hebt en dat je hond er weer piekfijn uitziet
honden groeten the champ

imported_bella
26 april 2004, 21:06
hoi champ,
Mijn Boef had toen geen klitten behoudens 1 bij zijn ballen. Ik zou er begrip voor kunnen opbrengen als een hond te veel in de klit zit dat er geschoren moet worden. Zelfs dan nog na overleg. Mijn boef heeft maar een keer volledig in de klit gezeten en dat was doordat ik door ziekte van mijn vader ik maanden niet behoorlijk had kunnen kammen. Toen ik daar dus kwam was dat zeker niet het geval. nadat ik de klacht had ingediend heb ik volledig gelijk gekregen van de overkopelende organisatie en zij hebben contact gehad met de trimsalon. Aan hun heeft de eigenaresse ook bekend dat zij het erg druk had en had laten trimmen door een stagiaire die pas de eerste dag daar stage liep.
groetjes,Bella

the champ
26 april 2004, 21:43
ha die bella

ik hoop dat die stagiaire inmiddels wel weet hoe je honden moet trimmen
en dat ze eerlijk is als er wat gebeurd met een hond

groetjes the champ :)