PDA

Volledige versie bekijken : gevoelige maag

imported_bella
25 april 2003, 23:04
Beste mensen,
Mijn boef moet na het eten, net als iedere andere hond rusten, maar bij hem moet het wel lang. Soms geeft hij nog over na 3 uur. Ook eet hij veel gras wat er soms weer uitkomt. Ik geef hem Royal Canin maar heb gehoord dat Nutro erg goed schijnt te zijn voor honden met gevoelige magen. Omdat ik bang ben voor een maagkanteling denk ik dus om hier op over te gaan. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Carin
26 april 2003, 12:28
Hoi Bella

wat vervelend zeg als je boef na 3 uur nog overgeeft na het eten.
maar effe een vraagje. hoevaak voer je hem per dag?
want het wil vaak helpen als je een hond hebt met een gevoelige maag om hem meedere keren per dag kleine porties eten te geven.
het kan namelijk zijn dat zijn maag tussen de maaltijden door te leeg wordt en dan ineens een te grote hoeveelheid te verwerken krijgt en daar zo gevoelig van is.
ik zou zeggen probeer eens om de hoeveelheid die hij per dag eet te verdelen over 4 keer, dan heeft zijn maag niet in een keer zoveel te doen maar blijft meer continue aan het werk. als je hem dan een half uurtje tot een uur na de wandelingen eten geeft dan gaat hij daarna toch wel een poosje slapen en je hebt grote kans dat het dan al een stuk beter gaat en dan hoef je niet over op ander voer.

probeer het eens een weekje uit en kijk dan of dat beter gaat.

groetjes en veel succes met de kerel.
Carin

imported_bella
26 april 2003, 22:47
Hoi Carin,
Bedankt voor je advies, Ik ga het zeker een week proberen en geef je dan antwoord hoe het gaat.
Groetjes,Bella