Volledige versie bekijken : zomervakantie
Jolinda
8 januari 2007, 14:41
hallo allemaal!!
Ik ben in twijfel...
Wil binnenkort een zomervakantie gaan boeken maar weet niet of we Xantoz nu mee moeten nemen of niet..
We zijn van plan om richting Italië te gaan, in een bungalow tent ( honden toegestaan).
We gaan in het hoogseizoen ( juni/juli) maar weet eigenlijk niet of het verstandig is om Xantoz mee te nemen..
Het is daar wel erg warm voor Xantoz en weet dus niet of hij er zo veel lol aan zal hebben.. En dat hij zich prettig voelt is voor ons het belangrijkste!
Nemen jullie je boeven mee op zomer ( zon) vakantie?
Zo ja, hoe vulden jullie je dagen om het zo aangenaam mogelijk te maken voor jullie boefjes?
Ik denk zelf dat we hem niet mee moeten nemen, maar wil graag jullie mening horen..
Xantoz heeft een adresje waar hij echt super graag heen gaat.
Als ik het woord Opa & Oma zeg zit meneer al in de auto.:D ( zijn mn schoonouders, en Xantoz is het eerste kleinkind ;)) Daar is hij vorig jaar vakantie ook geweest en dat ging echt super goed!!
Mn schoonvader vond het jammer dat we terug waren van vakantie :) Hij heeft zelf ook een aantal bouviers gehad, en miste Xantoz de eerste dagen verschrikkelijk!
Groetjes, Jolinda
Pootje Xantoz
Chanel
8 januari 2007, 16:12
Dat is een dilemma hoor Jolinda;) .
In principe is een hond het liefst bij zijn baasje, maar wanneer het erg warm is, is het natuurlijk niet echt fijn voor hem. Een parasol en een goed gevulde waterbak is natuurlijk een pré. Honden zijn vaak op campings toegestaan, maar moeten wel vastgelegd worden. Italianen zijn ook vaak bang voor grote honden (noemen ze "lupo's" - wolven).
Ik moet je eerlijk zeggen dat als je schoonouders zo gek met de hond zijn, dat het ook het omgekeerde het geval is en gewend zijn aan Bouviers ik hem naar dat adres zou doen.
Denk alleen dat jij hem meer zou missen als omgekeerd. Ik heb nl. altijd heimwee naar mijn honden als ik op vakantie ben, terwijl ik weet dat ze het supergoed hebben, maar toch, ben altijd blij weer terug te zijn.
Ebonoss
8 januari 2007, 16:25
Hoi Jolinda,
:D Als Xantoz het zo prettig vindt bij "oma en opa" zou ik hem daar laten logeren en niet mee nemen naar een warm land.
Bouviers zijn over het algemeen toch al niet zo gek op hitte en dan 1 of 2 weken achter elkaar..ik denk dat ie bij oma en opa meer plezier heeft.
Natuurlijk kan het in Nederland ook heet zijn, maar in een gewoon huis kan hij zich op een koel plekje terugtrekken.
;) Maar idd, je zult hem vreselijk missen let maar op.......
xxx Ebony.
Catootje
8 januari 2007, 19:05
Hoi Jolinda,
Ik denk ook dat hij beter af is bij opa en oma (zullen wel blij zijn met onze meningen tot nu toe:D ). Het is effe slikken, maar wel geweldig thuis komen! Het is niet alleen de hitte er zijn ook nog vreemde teken en parasieten waar je rekening mee moet houden. Nee, ik zou hem, met pijn in mijn hart en lood in m'n schoenen toch maar aan opa en oma toevertrouwen.
the champ
8 januari 2007, 20:05
he jo
ik denk dat xantoz het heerliojk heeft bij opa en oma
en dat hij op vakantie waar ze meestal toch niet aan het strand mogen in de zomer dan he, er niet zoveel aan vindt zo de hele dag bij een tent liggen terwijl hij hier ( ook nog samen evt. een x met amigo) en opa en oma in het bos kan lopen hahahaha
nee ik zou het niet doen en missen ja dat doe je maar denk wel hij heeft het super hier en blij is hij wel weer als je hem komt halen
doei peet
Jolinda
10 januari 2007, 12:15
Hallo allemaal!!
Bedankt voor jullie reacties!!
Jullie hebben mijn gevoel wel bevestigd!
Vorig jaar zijn we 2 weken naar Egypte geweest en is Xantoz ook bij opa en oma geweest!
Heb hem vreselijk gemist!! Maar hadden van te voren een webcam voor opa en oma gekocht.
Gingen elke avond een uurtje naar de internet ruimte van het hotel zodat ze ff met Xantoz konden chatten!
Peet, denk dat opa het geweldig vind om samen met jou en Amigo naar het bos te gaan!!
Opa vind Amigo helemaal te gek! ( niet zo leuk als Xantoz natuurlijk ;) )
Bedankt !!!!
Groetjes, Jolinda
Pootje Xantoz
kenter
10 januari 2007, 12:23
Hoi Jolinda, het is al gezegd door de anderen..
Mijn drie rakkers gaan ook mee op vakantie, maar drie jaar terug zijn we na een week al naar huis gegaan ( kamperen bij de boer in Groningen) omdat het zooo heet was dat je geen kant opkon..alleen pappen en nathouden !!! Echt niet leuk voor de doggies !! Wandelen deden we zo vroeg mogelijk voor de zon opkwam etc..
Dussss, laat hem maar lekker bij je schoonouders ...heeft hij veel meer aan...
Onze oude poedel gaat vanaf nu ook niet meer mee, gaat bij mijn vriendin..:D
Chanel
10 januari 2007, 16:15
Heb hem vreselijk gemist!! Maar hadden van te voren een webcam voor opa en oma gekocht.
Gingen elke avond een uurtje naar de internet ruimte van het hotel zodat ze ff met Xantoz konden chatten!
Hallo Jolinda,
Jaaaa, jaaaaa, een webcam voor opa en oma, volgens mij gewoon een webcam voor Xantoz (moet nog gekker worden, hahahaha)!!!
Jolinda
10 januari 2007, 18:05
Okeeee ik geef het toe!
De webcam was voor Xantoz ;)
Ebonoss
10 januari 2007, 19:01
Hoi Jolinda,
;) Nou best een goed idee hoor die webcam!
Henk Beerends
10 januari 2007, 21:25
Niet twijfelen !! meenemen Jolinda wij gaan ook naar italie op vakantie naar het gardameer en op de camping . en onze Torbo vindt het heerlijk. het is er natuurlijk wel warm maar we koelen hem een paar keer per dag af door hem even te laten zwemmen of onder een kraantje kan ook. De reis verloopt ook goed
jaja de boefkes zijn het liefste bij hun baasjes
grtj henk en torbo
jumbojet
11 januari 2007, 11:55
Top idee een webcam!
Rody (vorige boef) vond het heerlijk op vakantie bij opa en oma!! (hij werd enorm verwend, ik moest hem bijna heropvoeden als we terug kwamen van vakantie;) )
Jumbo hebben we het eerste jaar mee genomen naar Kroatië. Hij gaat nu elk jaar mee.
We hebben genoten. Lekker vroeg opstaan dan flink wandelen en de rest van de dag luieren in de schaduw en 's avonds weer wat actiever zijn. Jumbo kan niet echt goed tegen de hitte, maar in Nederland was ook de hittegolf, daar had hij het net zo warm gehad en nu staan we elk jaar een paar meter vanaf het strand, dus meer afkoeling dan thuis!
Je hebt gelijk dat jij je gevoel laat spreken, je bent natuurlijk erg beperkt als je een aktieve vakantie wilt.
Jolinda
11 januari 2007, 12:20
gehehe, was zo zeker van mn zaak... maar begin nu toch weer te twijfelen :)
We denken er nog even over na :rolleyes:
Bedankt voor jullie reacties!
groetjes, Jolinda
Pootje Xantoz