PDA

Volledige versie bekijken : Nieuw baasje gezocht voor Ferro

caluwaert
9 januari 2007, 16:58
Wegens scheiding en de daaraan gekoppelde verhuis ben ik genoodzaakt om voor Ferro 8mnd oud rue een thuis te zoeken.
Hoe jammer ik het ook vind, momenteel is er geen enkele mogelijkheid om Ferro zelf te houden.

Ferro is bij ons opgegroeid met 2 kleine kinderen (4 en 1.5jr), wat niet de ideale situatie was voor hem. Hij heeft behoefte aan een vaste structuur en gezag. Het is niet aan te raden hem alleen bij kleine kinderen te laten aangezien hij soms 'te enthousiast' maar soms ook jaloers kan reageren.
Bij mij loopt hij netjes naast me aan de lijn, maar zoals ik als zei heeft hij 'gezag' nodig.
Het liefst zie ik Ferro geplaatst in een gezin zonder of met grotere kinderen, welke regelmatig thuis zijn en de nodige aandacht aan hem kunnen besteden.
Mensen met tijd, ervaring en consequent optreden, die hem de nodige aandacht kunnen geven die hij verdient.

Bij ons zat Ferro dagelijks 5-6u alleen binnen zonder probleem maar langer dan dat hoeft het voor hem ook niet te duren ;-)
Ferro is gewoon om binnen te zitten maar zit net zo graag ook buiten.

Over de omgang met andere honden of katten kan ik momenteel niet veel vertellen aangezien hij daar nooit veel mee in aanmerking gekomen is.

Momenteel heb ik Ferro een tijdelijk onderkomen kunnen bezorgen, maar hij heeft dringend terug een 'echte' thuis nodig.
Alle hulp en reacties zijn welkom

nic
9 januari 2007, 18:39
Hoi,

Erg vervelend allemaal weer dat een hond de dupe word. Het pleit voor je dat je een goed tehuis zoekt voor hem.
Ik zou alle hondjes wel willen opvangen, maar helaas dat gaat niet. Er hebben er al 2 een goed tehuis bij mij. Maar we kunnen ons best hier voor je gaan doen.

Een beetje extra info is wel handig.
Heeft hij al cursus gevolgt?
Wat is zijn karakter?
Wat is zijn medische achtergrond?
Heeft hij speciaal voer?
En last not least, misschien is een foto wel handig?

vucska
9 januari 2007, 22:36
Hallo ?,

Ik vind het jammer dat je een nieuwe thuis voor je boef moet zoekken, daarom meld ik me aan om jou boef met alle liefde bij ons op te nemen.
We hebben zelf al een boef, maar zoekken nog een maatje voor haar.
Als het je wat lijkt neem dan gerust even kontakt met ons op....
Groetjes en een knuffel van Vucska...

nic
9 januari 2007, 22:41
Hoi,

Dat zou fijn zijn en mooi snel!
Vucska...Je kunt zelf ook een PM of mail versturen he?! :)

caluwaert
10 januari 2007, 09:07
Hallo,

We zijn 'super' blij met je berichtje. Alleen is de vraag hoe we je kunnen contacteren ?

Wat ik nog vergeten te zeggen was ; mocht het om één of andere reden niet lukken met Ferro; nemen we hem gewoon terug. We zouden echt niet willen dat hij verkeerd of uiteindelijk in een asiel terecht komt. Het is een super lieve hond die een leuke thuis echt verdiend !

Kan je me op één of andere manier laten weten hoe ik je verder kan contacteren ?
email : gunthervds@skynet.be
tel : 0032 474 28 13 40

caluwaert
10 januari 2007, 09:36
Hoi Nic,
Bedankt voor je reactie.
Als vriend van de familie Caluwaert, ('k ben niet het baasje zelf, maar heb in naam van hem deze oproep geplaatst) ga 'k proberen op al je vragen te antwoorden.

Ferro is een lieve, sociale en zeer energieke hond die opgegroeid is met jonge kinderen om zich heen. Door de drukte van de kinderen kon hij soms wel zenuwachtig worden en ontstuimig, jaloers reageren.
Momenteel verblijft hij echter al 3 weken bij de moeder van zijn baasje en daar is hij veel rustiger dan thuis (logisch ook, is geen drukte om hem heen)
Hij is heel aanhankelijk, en vraagt veel aandacht.
Doordat de moeder van zijn baasje naar het buitenland verhuist (Turkije - veel te warm voor Ferro dus, anders ging hij zeker met haar mee) gaan ze hem vanaf vandaag onderbrengen in een dierenhotel.
ze willen absoluut een goeie thuis zoeken voor hem en hem niet naar een asiel brengen !!
Ferro heeft nog geen school gelopen. Hij kent de basisprincipes : zit, af, volg, ... maar heeft daarin wel een consequent en cordate leiding nodig. Zonder cordate leiding heeft hij de neiging om dominant te willen zijn.
Het is natuurlijk nog een jonge hond die nog veel bijleren kan.
Wandelen doet hij met een gentle leader heel goed; (momenteel verblijft hij in Gent, waar er met hem in de stad gewandeld wordt, wat geen enkel probleem is.)
Wat betreft de gezondheid van Ferro. Daar de bedoeling was met hem naar hondenschool te gaan en daarna het plan om mee te reizen naar Turkije is hij voorzien van ALLE inentingen.
Als puppy had hij wel eens last van maagproblemen waardoor hem speciaal voer voorgeschreven werd, maar ik ben niet 100% zeker of dat nog van toepassing is.

zo ik hoop dat je de situatie nu al een beetje beter kan schetsen en je een iets beter beeld van Ferro kan vormen.
Ik heb ook nog wel enkele foto's maar geen idee hoe ik deze hier kan invoegen.

Tot slot nog (maar zeker niet het belangrijkte voor zijn baasje op dit moment)
Ferro heeft een mooie stamboom.
Ferro von gewdraa oel
Vader Aldo : Moeder: Belinda : zie www.debouvier.be

nic
10 januari 2007, 09:54
Hoi Caluwaert,

Als je op de naam van Vucska klikt, dan kun je hun een privebericht sturen of een email bericht.
Ik hoop dat het tussen hun gaat klikken en Ferro een goed tehuis krijgt. Inderdaad een jonge hond valt nog veel te leren.

Een foto kun je uploaden vanaf je computer. Zorg er dan wel voor dat het fotobestand niet te groot is. Als je een bericht typt kun je via het paperclipje een foto uploaden.

caluwaert
10 januari 2007, 10:20
foto Ferro .

nic
10 januari 2007, 10:26
Wat een prachtboefje, het is echt dat ik hier het huis vol heb, maar anders was hij voor mij :)

Ik hoop dat we horen waar hij terecht komt en dat we hem af en toe nog zien met zijn streken hier op het forum :D

kenter
10 januari 2007, 13:36
Zeker een mooi boeffie zeg...ik kan helaas geen reu erbij hebben want dat vindt king Rowan niet ok...:D
Hoop dat hij bij Vucska terecht kan, zou prachtig zijn....:)
Wou dat Blastaway zo reageerde op mijn aanbod..:mad:

Catootje
10 januari 2007, 14:52
:) Oooooh, hij is echt super! Het kan niet, maar jemig, wat kriebelt het! Vucska, ik hoop dat jullie Ferro in jullie gezin opnemen. Houdt ons op de hoogte.

Chanel
10 januari 2007, 17:08
Wat een prachtige hond en wat een leuke, lieve kop!!!

Hoop werkelijk dat het tussen jullie klikt en hij een nieuw mandje bij een nieuwe lieve baas krijgt.

Laat ons weten hoe het vervolg is!!!

inko2000
11 januari 2007, 02:06
Ja met heel mijn hart hoop ik dat Ferro bij Vucska terechtkan.

Dat zou voor allemaal een hele goede oplossing zijn en voor Ferro natuurlijk het allerbelangrijkst.

Succes met alles en Vucska, graag foto's. Hij ziet er heel erg mooi en lief uit trouwens.

Hij heeft het verdiend om goed terecht te komen.

vucska
12 januari 2007, 01:45
Hallo Allemaal,

Ik ben heel blond en weet nog niet hoe het hier op de forum gaat.:D
Vandaar dat ik de berichten nu pas heb gevonden.

Wij hebben onze Vucska in Mei 2006 uit het asiel in Enschede gehaald.
We waren daar om naar een klein hondje te kijken en zeer zeker niet naar een Boef.
De oppasser wou ons met alle geweld een hond laten zien, en ja hoor het was een BOEF, je snap het al we waren dierect verliefd en dit was wederzijds.

Alleen is maar alleen dus gingen we op zoek naar een maatje voor haar, je kunt dan vele hondenrassen bekijken maar komt toch weer terug bij een BOEF.
Per toeval zag ik de oproep voor ferro en heb er spontaan maar zeer bewust op gereageerd, wij een maatje voor onze Vucska en Ferro een grote zus en een goed warm nestje.

We hopen dan ook van harte dat het tussen de bijde honden klikt.

Een dikke knuffel aan Ferro.

Groetjes Ildikó en een lebber van Vucska.:D

vucska
12 januari 2007, 09:49
Ik heb veel meer mooiere foto's van Vucska maar krijg ze niet op de forum, heb al wel hulp gekregen maar het wil op de een of andere manier niet lukken.
Als ik ze er dan toch perongeluk toch in de fotogalerij kreeg dan waren ze er ook zo weer verdwenen.:confused:
En hoe kan ik ze zodanig bewerken dat het aantal toegestane MB niet wordt overschreden?
Je snapt wel dat de meeste foto's met een grote resolutie wordt gemaakt om ze mooier en duidelijker te hebben maar dan is het kwa MB weer te groot.
Elk sugestie is welkom..

Gr. Ildikó en een lebber van Vucska.

kenter
12 januari 2007, 10:02
Ik maak ze kleiner / compressie in photoshop en plaats ze dan op de galerij.
Gewoon uploaden....bij mij blijven ze staan haha..
Ik maak ze meestal 500x333 ...

Catootje
12 januari 2007, 10:44
:) Hoi Vucska, Ik hoop echt dat het gaat klikken tussen de honden. Ik wens jullie alle geluk van de wereld met Ferro.

vucska
12 januari 2007, 10:56
Supper ik ga het zo diereckt proberen met de foto's.
Want als je ziet wat voor een luiwammes Vucska was tijdens e vakantie mmmmmmm om jaloers op te worden.
En dat wens ik Ferro ook zo graag.

Oooooo nu ik de foto van Ferro heb gezien kan ik het haast niet afwachten dat hij hier is......
Wat is hij een SCHATJE :D :D
Gr. Ildikó en een knuffel van Vucska...

Catootje
12 januari 2007, 11:25
;) Kan me voorstellen dat je hem zo snel mogelijk in je armen wilt sluiten, wat een scheet he? En als hij er eenmaal is, vertel ons hoe het hem vergaat bij jullie!

vucska
12 januari 2007, 12:01
Dat doe ik zeker, en nu ik een aantal foto's heb verkleint met paint want ik kom niet uit met photoshop weet ik nog niet hoe ik ze in de galerij kan zetten.
Dus ik plaats mijn vakantie luiwammes maar hier, is het geen scheet zo onder de kersenboom....

kenter
12 januari 2007, 12:12
Heb hem voor je op de galerij gezet..

vucska
12 januari 2007, 12:28
Cool, Bedankt, maar kan je me ook vertellen hoe dat moet????????

Gr. Ildikó en een knuffel van Vucska...

nic
12 januari 2007, 13:12
Wanneer ga je Ferro ontmoeten? Dan kunnen wij ook in spanning zitten hoe het allemaal gaat! :D En laat je hem mij even persoonlijk zien tegen de tijd, samen wandelen in Twente :)

vucska
12 januari 2007, 14:18
Wat hoor ik daar wandelen in twente, cool laat me weten waar en waneer, want de hulsbeek is niet ver van hier.

Ik heb nog niks over Ferro gehoord, ik denk dan ook dat zijn baasje werkt.
We wachten gewoon af.
Zodra ik wat weet laat ik het je horen.

Ik heb even jou pagina met foto's en verhaaltjes bekeken, GEWELDIG!!!

Gr. Ildikó en een lebber van Vucska..

nic
12 januari 2007, 16:58
Gaan we doen!
En de 21e mag je ook mee. Gaan we naar Bussloo wandelen.;)
Ben benieuwd hoe alles afloopt met Ferro :D

Jolinda
12 januari 2007, 17:35
Wij zijn ook benieuwd!!

vucska
12 januari 2007, 20:47
SNIK SNIK SNIK, Wat jammer nou, Ferro gaat naar een ander baasje en wel in de buurt van zijn huidigge baasje.
Dus moetten we weer op zoek.

Groetjes Ildikó en een lebber van Vucska..

nic
12 januari 2007, 21:01
SNIK SNIK SNIK, Wat jammer nou, Ferro gaat naar een ander baasje en wel in de buurt van zijn huidigge baasje.
Dus moetten we weer op zoek.

Groetjes Ildikó en een lebber van Vucska..

Hey wat jammer nou:(

Maar gelukkig staat er nog een herplaatser op Buddy! :D Kijk daar eens bij. Lijkt me ook een geschikte hond! :o

nic
12 januari 2007, 21:02
En uiteraard fijn dat Ferro een plekkie heeft! :)

vucska
12 januari 2007, 21:03
In iedergeval hoop ik dat Ferro een warm plekje heeft gevonden, Veel geluk Ferro...

Gr. Ildikó en een lebber van vucska...