PDA

Volledige versie bekijken : Er gaat niets boven een Boef

ImageProof
10 januari 2007, 19:44
Achter de naam ImageProof gaan Ada en Johan schuil, al ruim 20 jaar bouvier bezitters (altijd 2).

In maart 2006 hebben we onze allerliefste bouvier Amber (Ibaloux van Rovika) op ruim 13 jarige leeftijd hebben moeten laten inslapen.

Gelukkig was er toen nog haar zoon Tagir, maar het verlies van Amber bleef moeilijk te verwerken. Tagir, inmiddel 10 1/2, begint nu toch ook wat kwaaltjes te krijgen en dus zijn we sinds enige weken weer op zoek naar een pup.

We hebben nu een heel traject achter de rug met ons open te stellen voor andere rassen, maar mijn vrouw en ik kijken elkaar dan iedere keer weer aan en verzuchten, er gaat niets boven een boef.

Amber hebben we als pup gekocht van Nel Vingerhoed (Kennel van Rovika), maar Nel is helaas gestopt met fokken.

We hebben inmiddels wat eerste contacten met andere bouvierkennels gehad, maar als jullie ons nog een tip kunnen geven houden we ons aanbevolen.

Catootje
10 januari 2007, 20:12
Hoi allebei, reageer even omdat ik me heel goed voor kan stellen dat je niet voor een ander ras zult kiezen. Ik heb heel vaak honden te logeren, allerlei verschillende rassen.............er gaat inderdaad niets boven een Bouvier! Ik had voor Jazz ook een boef en als er een volgende komt wordt dat gegarandeerd weer een boef. Het zijn gewoon wereldhonden! Ik wens jullie veel succes met het zoeken naar een pup.

Ebonoss
10 januari 2007, 20:28
Hallo ImageProof,

Kijk eens hier op het forum naar het lijntje van de Akkeleiboefjes, daar hoor en zie je (foto's) van diverse mensen hoe deze boefjes zijn!
http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifVoor mij zijn het tophonden, ik heb er zelf ook één gehad, zij is helaas in 2006 gestorven...nogmaals, ik heb er een hele fijne en mooie boefse aan gehad!

Succes!

Wilma
10 januari 2007, 20:38
Mijn favoriet en meer dan een gewone kennel.
De maker van deze site en andere websites van de bouvier.
Mensen die de liefde laten zien voor de bouvier
Cupressociparis hof
Klik maar op de link en lees zelf

http://www.bouvierforum.nl/showthread.php?t=516

ImageProof
10 januari 2007, 20:43
Daar hebben we ons in oktober jl ook al gemeld; helaas nog geen reactie gehad.

ImageProof
10 januari 2007, 20:44
Hallo ImageProof,

Kijk eens hier op het forum naar het lijntje van de Akkeleiboefjes, daar hoor en zie je (foto's) van diverse mensen hoe deze boefjes zijn!
http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifVoor mij zijn het tophonden, ik heb er zelf ook één gehad, zij is helaas in 2006 gestorven...nogmaals, ik heb er een hele fijne en mooie boefse aan gehad!

Succes!
Gaan we doen; bedankt

ImageProof
10 januari 2007, 20:45
Hoi allebei, reageer even omdat ik me heel goed voor kan stellen dat je niet voor een ander ras zult kiezen. Ik heb heel vaak honden te logeren, allerlei verschillende rassen.............er gaat inderdaad niets boven een Bouvier! Ik had voor Jazz ook een boef en als er een volgende komt wordt dat gegarandeerd weer een boef. Het zijn gewoon wereldhonden! Ik wens jullie veel succes met het zoeken naar een pup.
We houden jullie op de hoogte

kenter
10 januari 2007, 21:47
Hoi beiden, inderdaad een boef is gewoon een hond die je niet gauw inruilt voor een ander ras..nooit eigenlijk :D
Ik heb een boef weg van de Nevelhoeve, leuke mensen en mijn Brista is een toppertje, geweldig karakter..
Mijn tweede komt bij mijn vrienden vandaan : van de Meerenberg uit Santpoort..uiteraard ook klasse !!
En dan nog de fremerybouviers..top !! Looally..klasse !!
Zo kan ik wel doorgaan, heb inmiddels zoveel mensen ontmoet en hun honden gezien en op de foto gezet.. ( zie mijn photo site...)
Dus de keuze is groot en moeilijk..hihi..succes !!!
Anders heb je ook nog de herplaatsingen...bij Topline is er soms ook een en ook dat zijn lieve honden....zou zeggen bel eens rond...:D en ga eens gewoon kijken bij een kennel ..

jumbojet
11 januari 2007, 11:45
Ja ik herken het, toen onze boef was overleden ook gekeken naar andere rassen, onbewust kom je toch uit bij de boef:D éénmaal besmet met het "boevenvirus" kom je er nooit weer vanaf!!
Succes met het zoeken naar een pup!

Jolinda
11 januari 2007, 12:29
Wij hebben nu onze eerste gezamenlijke boef.
Toen we een aantal maanden samenwoonden wilden we toch graag een hond.
Ik had bij mn moeder een malterzer ( die niet mee mocht verhuizen omdat mn moeder er toch wel heel gek mee was:D ) en mn vriend was opgegroeid met bouviers.
Ik moet zeggen dat ik ontzettend moest wennen, van het ene uiterste naar het andere :)
Maar ik moet zeggen dat er veel overeenkomsten zijn.
De boef ligt net zo graag op schoot als de malterzer.
( Het liefst alle twee tegelijk :D )
Nu we een boef hebben wil ik echt geen ander ras meer!! Ze zijn zooo leuk!
en als we ooit eens wat ruimer gaan wonen willen we er misschien nog een afstandsboef bij, maar alles op zn tijd!
Ik wens je veel succes met het zoeken van een pup!!
Houden jullie ons op de hoogte?

Groetjes, Jolinda
Pootje Xantoz

Snarf
11 januari 2007, 17:48
Hoewel we geen boeven van De Cupressociparis hof hebben hoop ik toch de Rasta Hoeve te mogen aanbevelen.

Men verdient mijn inziens vanwege hun aanpak en goede begeleiding wel een zeer goede vermelding.

Wij hebben drie kerngezonde reuen van Marjan van de Rasta hoeve. Ga er eens kijken zou ik zeggen

Click (http://home.wanadoo.nl/lopke/)

kenter
11 januari 2007, 18:26
Die heb ik ook ontmoet in Essen..erg aardig inderdaad !!

Wilma
11 januari 2007, 21:00
Daar hebben we ons in oktober jl ook al gemeld; helaas nog geen reactie gehad.
Kijk op de onderstaande link.
Misschien staat de reden er tussen waarom je geen antwoord hebt gekregen.

http://www.bouvierkennel.nl/kennismaken/vragen.htm