PDA

Volledige versie bekijken : Duur of goedkoop voer ?

Snowlite
25 juni 2002, 21:21
Allereerst wil ik een compliment maken voor deze website.
Ik wil graag aan andere mensen vragen wat nu eigenlijk het verschil is tussen een standaard voedingslijn en een premiumvoedingslijn.
Ik ben niet echt actief met mijn bouvier en geef op dit moment Pedigree Pal standaard brok.
Ik zie in de winkel ook premium brokken van Pal staan.
Deze zijn bijna dubbel in prijs en ik b\vraag mij af waar dat verschil in zit.

Marco
27 juni 2002, 20:34
Het verschil zit in de voedingswaarde.
De premium brok bevat meer voedingswaarden dan de standaardbrok.
Daarom hoef je ook minder voer te geven van de premiumbrok dan de standaardbrok.
De ontlasting is meestal ook beter van de hond.
Als je hond het goed doet op de standaardbrok dan heb je geen reden om te veranderen van voer.
Als de ontlasting plakkerig is dan kan de premiumbrok een uitstekende verbetering geven.

imported_uncas
14 augustus 2002, 13:53
Hai,
Ik heb in het begin Eukanuba en Hills gegeven. Niet echt goedkoop en Uncas reageerde er niet goed op (doffe vacht, veel ontlasting) en nu geef ik al jaren Mera Dog (Duits merk) en ben er heel tevreden over prijs/kwaliteit.
groetjes
Véro

Lucky
19 december 2002, 05:31
Mijn Boef eet Champ profline AC 2616 ik koop altijd een zak van 20 killo voor 22 euro .

Iemmand een idee over de kwalitijd van dit voor want ik hoor iedereen hier over Pedegri pal ?

patricia
19 december 2002, 22:01
ik geef mijn bouviers ook al jaren champ en dat bevalt mij goed, die zakken van 20 kilo en zoals jij het noemt 2616 (26%eiwit en 16% vet betekent dit) zijn niet in de gewone dierenwinkel te koop, dit zijn zakken voor kennels enz.
in de winkel zijn de zakken 15 kilo en een mooiere verpakking en daar heten ze ook niet 2616,kijk maar eens op www.champ-europe.com maar het voer is hetzelfde en zoals ik al zei mij bevalt het prima(toevallig ook de 2616) en ik kan ook honden die oud geworden zijn met aldi voer het ligt ook een beetje aan de hond zelf vind ik ,sommige honden doen het goed op eukanuba en de andere hond kan daar niet tegen.
groetjes patries.