Volledige versie bekijken : voeding
elly
28 oktober 2002, 20:45
lees op dit prikbord veel over eten van een pup maar onze boef is nu 19 weken en weegt 16.5 kilo,hij eet 3 maal 175gram Royal canin Maxi Junior,zonder problemen eet wel behoorlijk snel.
Zou hij al van de junior brokken af mogen om de volwassenbrok {meer voedingswaarde] te gaan eten.
Elly de Jong
28 oktober 2002, 21:53
Ik gaf mijn honden totdat ze 1 jaar waren Maxi junior, dus als ik jou was zou ik er nog een tijdje mee door gaan
Groetjes Elly
Goofy
2 november 2002, 15:24
hallo elly
ik zou nog op de junior blijven tot je pup een halfjaar oud is.
of je pup moet groeistuipen krijgen.
het gewicht van je pup is niet overdreven zwaar.
je kunt ook de porties wat kleiner maken als je vindt dat hij te dik wordt
guda
10 november 2002, 15:20
[QUOTE]Origineel geplaatst door elly
[B]lees op dit prikbord veel over eten van een pup maar onze boef is nu 19 weken en weegt 16.5 kilo,hij eet 3 maal 175gram Royal canin Maxi Junior,zonder problemen eet wel behoorlijk snel.
Zou hij al van de junior brokken af mogen om de volwassenbrok {meer voedingswaarde] te gaan eten.
/B][/QUOTE
Hallo Elly,
Je pup heeft een normaal gewicht en je voert ook de juiste voeding en hoeveelheid.
Als je bij je pup de laatste ribben nog goed kan voelen is deze niet te dik. Als je denkt ik voel ze niet meer, geef je gewoon wat minder voer, dan slankt ze vanzelf weer af.
Ik heb nu zelf 2 pup`s van 9 maanden en ga na 1 jaar over naar 1x s`morgens nog Maxi Junior en s`avonds op volwassen voer.
In het Maxi Juniorblok zit precies in wat de pup in de groei nodig heeft. Een Bouvier is pas redelijk volgroeid na 18/24 maanden, dus nog niet op volwassen voer overgaan, dan doe je je pup te kort.
Geef je pup voldoende beweging, en na een halfjaar ga je over op 2x per dag voeding.
Volwassen voer is ook heel anders van samenstelling, en dus ook nog niet geschikt.
Tegen het schrokken kun je in de voerbak een kleinere schaatje van steengoed doen dan kan je pup de brokjes alleen aan de zijkant wegeten en dan kost het meer tijd en moeite.Groetjes Guda
el
10 november 2002, 21:16
Hallo allemaal, bedankt voor de antwoorden.
We zullen doorgaan met de juniorbrok.
Onze boef (reu) vind ik niet te zwaar, hij eet snel en is zoals een pup kan zijn behoorlijk ondernemend.
Vandaar dacht ik misschien heeft hij meer voedingsstoffen nodig?En die zitten toch in de volwassen brok meer als in de junior brok.
vriendelijke groeten van el uit brabant
Malou
11 november 2002, 16:37
Hoi el,
Foutje,juist in de puppybrok en juniorbrok zitten veel meer voedingsstoffen.
Het eerste jaar groeit je boef het hardst.
Hij heeft dan de meeste voedingsstoffen nodig om zich goed te ontwikkelen.