PDA

Volledige versie bekijken : Blonde bouvierreu voor dekking gezocht

Dorinda
18 mei 2002, 18:30
Hallo, gave site is dit.
ik zoek eigenlijk een blonde bouvierreu om mijn bouvier te laten dekken, bij deze hoop ik dat er iemand reageert.
Ze heeft geen papieren helaas, maar ik heb haar op aanraden van een goede fokker.
Ze is een schat van een boef, ze is mijn 1e, maar mijn moeder heeft er al een paar gehad en zij helpt mij bij het opvoeden van trista.
Nogmaals, ik ben op zoek naar een blonde bouvier reu, en het hoeft niet gratis, hij moet alleen lief zijn, want we willen graag een leuk nest en leuke ouders, trista is dat zeker, laat het mij gauw weten want ze moet binnenkort weer loops worden, mijn emailadres is:
anouk84@hotmail.com
daar kunt u uw telefoonnummer of iets dergelijks achterlaten.
Alvast bedankt en hopelijk vind ik op deze manier een leuke reu.

Dorinda
26 mei 2002, 19:00
ik heb geweldig nieuws. ik heb eindelijk een reu gevonden, van een fokker. als mijn hond volgende maand loops is, kunnen we haar laten dekken. ik zal dit uiteraard laten weten. mocht iemand interresse hebben in een blond bouvierpup, laat hieer dan maar bericht achter, ik vind het wel. ook vragen over mijn hond zal ik uiteraard beantwoorden. vergeet niet dat deze pups geen papieren zullen hebben omdat mijn hond zelf geen papieren heeft. Wel was het toendertijd bijna zeker dat haar vader, een zwarte bouvier, wel papieren had, men heeft alleen nooit de eigenaar meer kunnen vinden van deze hond. moederlief had wel een stamboom. ik hoor het wel en tot ziens.
dorinda

Rob
3 juni 2002, 16:55
Gefeliciteerd Dorinda,maar wat ik vraag mij af of jouw bouvier nagekeken is op heupafwijkingen en of je wel weet wat de achtergronden zijn van jouw bouvier.
Zoals ik het lees lijkt het er veel op dat je ineens besloten hebt een nest pups te willen.
Er komt meer bij kijken dan even je hond laten dekken.
Heb je jezelf dat wel gerealiseerd?

Dorinda
4 juni 2002, 18:40
natuurlijk begrijp ik dat, daarom wordt ze van tevoren ook eerst nagekeken, ze ziet er van buiten uit als een gezonde hond zonder afwijkingen aan de heupen. Van de moeder weten we zeker dat ze geen afwijkingen aan de heupen had. Deze hond had nl papieren en is erop getest. Van wat we begrepen hebben, was de vader van onze hond heel mooi en de fokker van onze hond was er vrij zeker van dat ook deze hond kerngezond en over de juiste papieren beschikte. Daarom hebben ze ook geprobeerd de eigenaren van deze hond te vinden, maar dat is helaas nooit gelukt. Verder hebben wij er serieus en goed over nagedacht, want een nest bouviers kan heel druk zijn. Mischien kwam ik wat te enthousiast over maar dat komt omdat ik gek van dieren ben en ik heb in de loop der jaren veel van ze geleerd. Ik hoop dat ik je gerust gesteld heb. Mocht er uit de tests blijken dat onze hond geen geschikte hond is om mee te dekken doen we dit uiteraard niet want gezonde sterke boefs zijn belangrijker dan iets wat ik graag wil meemaken, want dat kan ik altijd uitstellen. Laat maar horen wat je er nu van denkt, ik luister graag

Dorinda
14 juli 2002, 22:41
inmiddels is onze hond helemaal nagekeken en blijkt ze vrij van heupafwijkingen. het enige probleem is dat ze wat te dik is, normaal niet, maar het is voor de hond zelf makkelijker als ze niet te zwaar is als z pups krijgt omdat dan de bevalling minder zwaar is. helaas is ze nog steeds niet loops:mad:, maar volgens de dierenarts kon het nu niet lang meer duren. om gek van te worden, eindelijk alles klaar, werkt mevrouw niet mee. we hebben inmiddels ook een kennel aangeschaft, omdat een hond met pups bij 4 katten in huis denk ik niet erg ideaal is en nu kan ze altijd even rust krijgen en wij ook wanneer dat nodig is. jullie horen het zodra trista zover is. groetjes