Volledige versie bekijken : nieuweling
mootje
29 januari 2007, 16:28
goedemiddag,
ik ben een nieuweling op het forum, en heb nu al met veel plezier :)alle verhalen zitten lezen.
wij zijn van plan om met de tijd ons gezin uit te breiden met een bouvier. ik ben nu een beetje aan het rond kijken bij alle fokkers:rolleyes:(websites) en probeer zo een beetje inzicht te krijgen welke kennel het best bij ons gevoel aansluit.
als jullie nog tips hebben om eens ergens te gaan kijken dan vind ik dat leuk om te horen.
groetjes van Mootje
ps ik heb hier totaal geen ervaring mee dus weet niet of ik hjet goed gedaan heb.:confused:
Chanel
29 januari 2007, 16:35
Hallo Mootje,
Van harte welkom op het forum!
Het is inderdaad heel goed om je eerst te informeren voordat je een boefje aanschaft.
Bij de Bouvierclub kun je info krijgen over de nestjes die geboren zijn of verwacht worden. Hier op het forum staan ook een aantal boefjes die een nieuw baasje en een nieuw mandje zoeken zgn. herplaatsers (momenteel geloof ik zeven, zie links op de homepage).
Succes!!!
Catootje
29 januari 2007, 19:22
Hoi Mootje,
Welkom op het forum! zou toch fantastisch zijn als iedereen eerst eens goed rond zou kijken en na zou denken voordat men aan een boef (of wat voor ras dan ook) begint! Ik hoop dat je ons op de hoogte zult houden, en wat Chanel al zei, er zijn ook veel boeffies die ter herplaatsing staan, ook vaak jonge honden. Nog veel leesplezier hier!
kelleke
29 januari 2007, 19:50
ten eerste welkom op het forum.
ik wou je effe weten te zeggen dat je niet bij de eerste de beste mag kopen.
doe niet zoals ik bij mensen op een boerderij.
ik heb de hond voor bijna niets gekocht maar wat ik er nu mee voor heb. :(
heb al veel traantjes gelaten voor onze zorba.
en leef nu momenteel op hoop. maar ben nog altijd heel tevreden dat ik hem daar heb weggenomen.
dus kijk maar heel goed uit waar je je hond koopt. en in ieder geval bij een herkende fokker.
veel geluk met het zoeken en kijk uit naar de komst van jouw hondje. :D
groetjes kristel
kenter
29 januari 2007, 20:05
:D Hoi Mootje, ten eerste van harte welkom en ten tweede..tja, een herplaatser is ook erg leuk dus ...
Maar verder zijn er een hoop goede kennels...je kan ook een keer een show bezoeken en eens gaan praten met de div fokkers...kijken wie en wat je aanspreekt.
plona
29 januari 2007, 20:48
Hallo Mootje
Welkom op dit forum, ik ben hier ook nog niet zo heel lang
na het overlijden van mijn boef kwam ik hier terrecht, en daar heb ik veel
steun en kracht door gekregen, zelfs zoveel dat ik nu weer een pup heb
Er zijn verschillende nestjes op dit moment, ook waar mijn pup vandaan komt heeft nog puppies, goed adres ook mijn vorige kwam er ook vandaan
Denk er wel om dat het een heel karwei is een pup opvoeden
Ik wens je veel plezier op dit forum, en veel sucses als je beslist een boefie te nemen
Groetjes van Gonnie
en een knuffel met kleine tandjes van Noa
jumbojet
29 januari 2007, 20:51
Welkom op dit (verslavende forum) succes met de goede keuzes maken!
mootje
29 januari 2007, 21:19
bedankt voor jullie tips. ik ben al vanaf 1986 bouvier gek en heb er ook zelf gehad. Ik heb in 1989 zelfs een nestje gefokt onder begeleiding van de ervaren mensen van de bouvierclub. Mijn teef was een afstammeling van Dafzicht en was klein van stuk, er werd mij toen aangeraden om voor een grote reu te gaan en dat is toen Leon sphinks van de overstort geworden. het was een spannende tijd, toen werden er 6 pups geboren en daarvan heb ik er zelf 1 gehouden. Indy is nog een keer 2e bij de jonge honden op de bouvier dag. Hij is helaas maar 7 jaar geworden toen wij hem moesten laten inslapen.
Toen kwam in 1998 Eddy bij ons, een echte schat.Toen in 2001 onze jongste dochter werd geboren werd hij heel jaloers en dat is in 2002 dan ook fout gegaan. Hij heeft haar gebeten en het is gelukkig goed afgelopen maar het vertrouwen was weg.We hebben hem herplaatst met veel pijn en verdriet maar in onze ogen moesten we wel.Dit geeft nog steeds veel verdriet als je er zo over praat, vooral bij onze oudste dochter.
:oNu hebben wij het gevoel er weer klaar voor te zijn, maar er zijn er zoveel nieuwe bloedlijnen bij gekomen dat we eerst maar eens gaan kijken welke bij ons past(voor zover je dat kan zien).
het is inderdaad slim om eens op een show te gaan kijken en ik heb mezelf ook al aangemeld als nieuw lid bij de bouvierclub.
heb nu een beetje mijn bouvier geschiedenis verteld en ben klaar voor een nieuw avontuur.
alle tips zijn welkom.
Chanel
29 januari 2007, 21:29
Wij hebben hier drie min of meer "Overstortjes" lopen (al meer dan 11 jaar!!!) Ook zelf een nestje gehad met pups.......... Dus, misschien is 't wat...... (Ik ben er zeer enthousiast over). Ik heb in ieder geval nooit echte gezondheidsproblemen of gedrachtsproblemen gehad. Maar ik denk dat ook andere, goede en serieuze fokkers precies hetzelfde voor ogen hebben.
nic
29 januari 2007, 23:23
Welkom hier op het forum!
En zie de tips stromen al binnen :D
sofieenfrederik
30 januari 2007, 11:58
Welkom op dit heerlijk forum!
mootje
30 januari 2007, 13:41
ik zit alleen maar verhalen te lezen en doe echt niets meer in het huishouden.
ben al aardig wat wijzer over de (positive en negative) kennels en fokkers.
wat een schatten van honden hebben jullie allemaal zeg. ik ben weer helemaal verliefd en voel het gemis nu wel sterker. Ik vind het ook heel moeilijk om er thuis niet te veel over te vertellen. We hebben nog niet tegen de kinderen verteld dat we er weer mee bezig zijn om een boef in ons gezin te halen, omdat het anders allemaal zo lang duurt. als ze het weten dan blijven ze er over bezig.
ik ga nu nog even verder kijken bij de lijst van fokkers.
ik hou jullie op de hoogte.
lars
30 januari 2007, 14:33
Hallo mootje
Allereerst van harte welkom op dit gezellige verslavende forum maar je had al door dat er heeeellll veeeeeelll vrije tijd in gaat zitten :D
Wat de kids betreft,toen wij een pup hebben besproken hebben we een kalender voor onze zoon gemaakt met op iedere dag een foto van een bouvierpup en iedere dag kon hij er weer een dag afhalen.
Dit heeft perfect gewerkt,waardoor hij meer geduld had dan wij :rolleyes:
mootje
30 januari 2007, 15:10
het is inderdaad een goed idee, maar omdat we nog niet zekker weten wanneer we besluiten zeggen we nog even niets.
onze dochters zijn 12 en 5 jaar, dus nog redelijk ongeduldig.
bedankt voor de kalender tip.
loes
31 januari 2007, 08:59
Hallo Mootje,
ook namens ons van harte welkom op dit gezellige forum, en ach het is niet zo erg dat je huishouden er onder lijdt, kun je vast wennen want zoals je zelf ook wel weet, lijdt het pas echt onder een boefje, :p:p
mootje
31 januari 2007, 09:23
ja de tijd van regelmaat is dan even zoek, maar kijk wel heel erg uit naar het moment dat we de knoop door gehakt hebben. de auto moet ook nog aangepast worden naar een station, is op zich ook al een hele zoek tocht.
maar zo blijft een mens lekker bezig.:D
groetjes van monique
Ebonoss
31 januari 2007, 09:26
Ook namens ons van harte welkom!
:D Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Loes hihihi!!
;) Alvast heel veel plezier met de "vooronderzoeken".
xxxEbony.
jogova
31 januari 2007, 09:40
Ook namens ons van harte welkom op dit forum.
Helemaal met Loes eens:D .
Toch zou ik je aanraden om eens te overwegen
om het met een asielhond te proberen.
Dat heeft toch ook zijn voordelen,en zij verdienen
toch zeker een 2de kans!
Zeker als ik zie hoe onze Laica hier in een paar
dagen is opgefleurd zou ik zeggen probeer het eens.:)
Groetjes,
Mimi,Jos,Drakoo en Laica...
mootje
31 januari 2007, 09:43
:p ja, ik denk dat ik de hoofd(p)lijnen van het opvoeden ben vergeten
laats vroeg iemand waar ik weer aan begon, maar ik kan niet wachten
:rolleyes:groetjes van Mo(nique)
mootje
31 januari 2007, 09:49
ben aan het kijken geweest naar een iets oudere hond, maar de honden in op het forum worden afgeraden bij kleine kinderen.ook kunnen ze niet allemaal bij katten. we houden het in ieder geval wel in de gaten. ook bij een asiel gevraagt maar die kon ook niet bij kleine kinderen.
groetjes Mo
oja het fototje is onze vorige hond eddy.
Chanel
31 januari 2007, 15:33
Hallo Mootje,
Onlangs stond hier op het forum "Buddy zoekt nieuw baasje". Hoe er er precies mee staat weet ik niet................., maar misschien een tip?
mootje
31 januari 2007, 16:12
ja ik had het al gelezen maar het probleem is dat hij niet buiten kan blijven bij ons als we weg zijn, want we wonen aan een speeltuin en dat is veel te druk en daar worden ze meestal alleen maar onrustig van.
Hij kan ook echt niet met katten en aangezien wij er 2 hebben die gewoon binnen leven is dat ook een probleem.
ik vind het wel jammer want op de foto´s te zien is het wel een leuke hond.
bedankt voor de tip en als er nog iemand een niet te oude herplaatser weet dan hoor ik het graag
groetjes mo