Volledige versie bekijken : Maag problemen
F.Medendorp
17 maart 2002, 11:18
Onze bouvier heeft vaak braakneigingen na het eten.
Op onze vereniging kregen wij een tip die goed heeft geholpen.
Dit is hem:
Na het eten een klein beetje koolzuurhoudende frisdrank laten drinken.
Het beste is bitterlemon of gemberbier.
Mijn oude hond Sandor had de zelfde problemen met braakneigingen na het voeren.
Ik ben toen overgegaan op een voer waar geen kleur/smaak/ en antitoxidanten in zitten, het merk hete JARCO en is bij vele hondensportverenigingen te koop ook in winkels wordt het verkocht.
Hij heeft het gedrag nooit meer gehad.
Mijn vraag aan u welk voer geeft u?
F.Medendorp
18 maart 2002, 19:51
Bedankt Guda voor de reactie.
Wij geven ons bouvier Pedigree Pal brokken.
Ik zal kijken wat er voor voedingswaarden en toevoegingen inzitten.
Origineel geplaatst door F.Medendorp
In Pedigree Pal zitten kleur-smaak en antitoxidanten dat weet ik uit ervaring.
Kijk in uw dierenspeciaal zaak naar een voer dat deze stoffen niet heeft, Jarco ( lamb rice) , Eukanuba ( lamb- rice) hebben ze niet.
Deze voeren zijn wat duurder, maar veel gezonder voor uw hond, en u kunt er ook minder van voeren, omdat ze een hoge verteringsgraad hebben. Ga geleidelijk over op het nieuwe voer, meng ze eerst door elkaar en geef dit een paar keer.
Na 1 week geheel overgaan op het nieuwe voer, dan krijgt uw hond geen maag-darm problemen. Ook de vacht verbeterd door het nieuwe voer.
Mijn 2 super oudjes hebben tot hun dood altijd een perfecte vacht gehad, en dat zie je bijna nooit met Bouviers van 14 en ouder. Geen bijt en gekrabbel door de toevoegingen meer, dus de voordelen zijn prima.
Rocco
26 maart 2002, 21:13
Origineel geplaatst door guda
Origineel geplaatst door F.Medendorp
In Pedigree Pal zitten kleur-smaak en antitoxidanten dat weet ik uit ervaring.
Kijk in uw dierenspeciaal zaak naar een voer dat deze stoffen niet heeft, Jarco ( lamb rice) , Eukanuba ( lamb- rice) hebben ze niet.
Deze voeren zijn wat duurder, maar veel gezonder voor uw hond, en u kunt er ook minder van voeren, omdat ze een hoge verteringsgraad hebben. Ga geleidelijk over op het nieuwe voer, meng ze eerst door elkaar en geef dit een paar keer.
Na 1 week geheel overgaan op het nieuwe voer, dan krijgt uw hond geen maag-darm problemen. Ook de vacht verbeterd door het nieuwe voer.
Mijn 2 super oudjes hebben tot hun dood altijd een perfecte vacht gehad, en dat zie je bijna nooit met Bouviers van 14 en ouder. Geen bijt en gekrabbel door de toevoegingen meer, dus de voordelen zijn prima.
Gezien uw reactie op diervoer wil ik reageren op uw aanbeveling van Eukanuba.
Dit voer bevat nog steeds toevoegingen welke zeer omstreden zijn.
De hoeveelheden vallen dan wel binnen de door de EU gestelde waarden,vraag is of u hierop zit te wachten.
Mijn standpunt is dat zolang deze omstreden stoffen aanwezig zijn in het Eukanubavoer dit voer te vermijden.
Betere voerders zijn Canex of Cavom,welke uit voerdertesten altijd uitstekend bevonden worden.
[Edit by Rocco on Dinsdag, Maart 26, 2002 @ 22:14]
F.Medendorp
14 juni 2002, 21:41
Hallo Guda en Rocco,
Inmiddels zijn we al weer een tijdje verder en heb ik van jullie beiden wat adviezen aangenomen.
Ik geef mijn bouvier nu 2 x per dag Canes brokken.
Het gaat nu zeer goed en de braakneigingen zijn een stuk minder geworden.
Ik heb in de dierenwinkel geinformeerd naar de toevoegingen in Pedigree Pal.
Dit blijkt minimaal te zijn en de vekoper had nog niet eerder klachten gehad over Pedigree Pal.
Wel vond hij ook Canex een beter voer,ook al vond hij dat elke hond anders kan reageren.
Op jullie advies dus voor Canes gekozen en daarvoor onze hartelijke dank.
De ontlasting is ook een stuk beter en het braken is dus over.