PDA

Volledige versie bekijken : twee pups op marktplaats

samaurai
12 februari 2007, 16:23
een blonde pup van 5 maanden en een zwarte pup van 9 maand

allebij `natuurlijk`weer wegens tijdgebrek:confused:

helaas ben ik er nog niet aan toe maar mijn hart breekt als ik deze advertentie`s weer lees

nic
12 februari 2007, 16:38
Hoi,

Ik zag ze ook gisteren staan, en heb paar keer over op contact met adverteerder geklikt. Maar ben als de dood dat hier dan een nr 3 gaat rondlopen. Mijn verstand had gelukkig voor mij toch de overhand :(
By the way, van die blonde hebben ze ook nog een jack russel op marktplaats staan van 4 maand??? In godsnaam waarom shaf je dan 2 pups aan zo kort na elkaar!!!

Kendra
12 februari 2007, 16:40
Hier in Terneuzen wordt een nieuw thuis gezocht voor twee blonde bouviers van 8 en 10 jaar oud.
daar gaat mijn hart ook van aan de kook.
op die leeftijd nog verkassen.

Jeanet
12 februari 2007, 16:45
:confused: zou het niet iets te maken kunnen hebben met opkopers en die dan de honden weer proberen door te verkopen?

want je leest dit tegenwoordig zoveel.......ggrrr

Willem
12 februari 2007, 17:11
Waarom denken jullie dat ze op de marktplaats staan en niet bij de herplaatsingen?
De herplaatsingen die Anton doet worden gecontroleert op juistheid van de gegevens.
Als het allemaal zou kloppen dan zouden ze wel aangemeld zijn en waarschijnlijk voldoet de herplaatsing niet aan de voorwaarden.
Er klopt iets dus niet.
Wees gewaarschuwt!
Iedereen weet de weg wel te vinden naar dit forum en de mogelijkheden.

bilai
12 februari 2007, 17:33
heb er naartoe gebeld wilde toch effe weten maar deze mevr dacht dat ze de hobd kon uitlaten tijdenshet weg brengen van de kids naar school,nou vindt ze dat toch te druk.nou vraag ik je,echt zielig voor het beestje zulke mensen moeten op een lijst terecht komen!!!

nic
12 februari 2007, 18:18
Waarom denken jullie dat ze op de marktplaats staan en niet bij de herplaatsingen?
De herplaatsingen die Anton doet worden gecontroleert op juistheid van de gegevens.
Als het allemaal zou kloppen dan zouden ze wel aangemeld zijn en waarschijnlijk voldoet de herplaatsing niet aan de voorwaarden.
Er klopt iets dus niet.
Wees gewaarschuwt!
Iedereen weet de weg wel te vinden naar dit forum en de mogelijkheden.

Sorry, maar er zijn nog wel mensen die het bestaan van dit forum nog niet weten! Toevallig al een paar keer bouvier eigenaren gesproken erover, die het niet kenden. Of mensen die nog niet handig zijn op internet!
Er staan zelfs betrouwbare fokkers op die hun pups te koop aanbieden, terwijl die gebruik kunnen maken van de puppylijst!
Dus wat je nu aankaart vind ik niet geheel terecht!
MP, kan een heel mooi medium zijn, maar zijn het niet de mensen die beter moeten nadenken vvor ze tot aanschaf van een pup overgaan, heb ik tijd, is het niet te druk enz..??????
Ook heb ik al diverse malen een email gestuurd aan adverteerders dat het beter is om via het forum/herplaatsingssite de advertentie te plaatsen als ze het beste met hun hond voor hebben.

Ik ben wel met je eens dat je voorzichtig moet zijn, geen misaanschaf te doen via MP. Dus goed alles vragen/navragen bij evt. fokker en een paar keer kijken, is je gevoel erover goed, dan zie ik geen bezwaar.

nic
12 februari 2007, 23:23
Wou nog even vertellen dat ik naar beiden toch nog een mailtje heb gestuurd, dat ze hun boefjes beter via de bouvierkennelsite kunnen herplaatsen, hopen dat ze er wat mee doen!
Hopelijk word vervolgt :o

kenter
13 februari 2007, 15:10
Misschien ook via zo'n dierenwinkel aangeschaft...arme dieren !!

Martin
13 februari 2007, 21:56
Sorry, maar er zijn nog wel mensen die het bestaan van dit forum nog niet weten! Toevallig al een paar keer bouvier eigenaren gesproken erover, die het niet kenden. Of mensen die nog niet handig zijn op internet!

Er staan zelfs betrouwbare fokkers op die hun pups te koop aanbieden, terwijl die gebruik kunnen maken van de puppylijst!
Dus wat je nu aankaart vind ik niet geheel terecht!

Je eerst opmerking kan ik niet begrijpen.
Als de eigenaar op markplaats kan komen en een bouvier heeft dan ben ik het met Willem eens dat ze ook dit forum heus wel weten te vinden.
Dat fokkers op markplaats staan zegt meer over de fokker dan over de pups.
Goede fokkers hebben echt geen markplaats nodig om hun pups te verkopen of het moeten fokkers zijn die nest op nest fokken en alles doen om pups af te zetten.
Een goede fokker geeft voorlichting en voorkomt dat zijn pups op de markplaats terecht komen.
Niet voor niets waarschuwen de dierenorganisaties om vooral geen pups op markplaats te kopen.
Wie weet zijn dit wel weer pups via de handel op het internet terecht gekomen.
Dan is het zaak om zo zielig mogelijk te doen om de pups kwijt te raken.
Lees alleen hier de reactie eens.
Er zijn er al die graag zo'n zielig hoopje een toekomst zouden geven.
Gewoon doen mensen en zo de handel in pups in leven houden.
Voordat jullie op mij beginnen af te geven het volgende.
Ik vindt het ook zielig zoals er met pups en honden wordt omgegaan.
Maar alleen als we niet toegeven aan zielige advertenties kunnen we de handel uitbannen.
Helaas gaat dat dan ten koste van dieren die er niet om hebben gevraagd.
Hoe zielig ik en jullie dat ook vinden.
Dit moest ik even kwijt!!!

Nonique
13 februari 2007, 23:17
Wat heeft dit forum nu met het plaatsen van Pups van doen of Fokkers die geen behoefte hebben aan een forum van een bestaande andere Fokker om hun pups aan te bieden? 1 Forum maakt toch niet een complete bouvier wereld of zie ik dat mis
Rasvereniging (bouvier) - puppy lijst, en, zover mij bekend is dit forum geen onderdeel van rasvereniging, toch?

Zover ik dacht opgemerkt te hebben, is pups aanbieden via dit forum niet eens toegestaan ? :cool:
Puppy lijst, hier? Waar?

dus goede zaak om particulieren even te wijzen op andere mogelijkheden van herplaatsing 'bouvier'

Chanel
13 februari 2007, 23:33
Ik had september 2005 een nestje. Moeder een superteefje met papieren en vader kampioen. Ik was geen lid van de NBC; dus geen pupbemiddeling.............
Ik dacht (na overleg met de fokker) dat het "storm" zou lopen......... zo'n mooi nest......... zo'n mooie lijn etc. etc. (zijn op de eerste en enige show die wij gelopen hebben gelijk in de prijzen gevallen;) ).

Storm lopen.............. nou vergeet het maar!
Of ik moest ze allemaal zelf houden, maar 7 honden is gewoon niet reëel, of (en zo is het ook gegaan) ze worden allemaal in de omgeving geplaatst. Afijn. Je hebt dus vijf pups ...... en dan...........???

Ik heb ze op diverse internetsites gezet (dus ook marktplaats!).
Eén ding. Wil er in de toekomst nog best wel eens over nadenken een nestje te zetten ....... maar het weerhoudt mij om nog eens te lopen "leuren" met mijn toppertjes!

Nonique
13 februari 2007, 23:33
Nic,

goed dat je die lieden op marktplaats wijst op andere methoden om hun boefke te herplaatsen. Daar ik met je eens ben dat niet iedereen op het idee komt dat je zoiets via dit of een Forum zou kunnen/mogen doen.

nic
13 februari 2007, 23:36
Wat heeft dit forum nu met het plaatsen van Pups van doen of Fokkers die geen behoefte hebben aan een forum van een bestaande andere Fokker om hun pups aan te bieden? 1 Forum maakt toch niet een complete bouvier wereld of zie ik dat mis
Rasvereniging (bouvier) - puppy lijst, en, zover mij bekend is dit forum geen onderdeel van rasvereniging, toch?

Zover ik dacht opgemerkt te hebben, is pups aanbieden via dit forum niet eens toegestaan ? :cool:
Puppy lijst, hier? Waar?

Het ging mij erom dat MP niet alleen slecht is en dat sommige mensen het bestaan schijnbaar niet afweten van het forum of de herplaatsingsite van bouvierkennel of de puppylijst van NBC. Had het misschien iets anders moeten formuleren.

Neemt niet weg dat de "meeste" mensen die op MP plaatsen beter hadden moeten nadenken voordat ze uberhaupt een hond aanschaffen. Zeker in dit geval! En mensen die via MP een hond aanschaffen goed navraag moeten doen.

Het enige wat ik doe is deze mensen er alsnog op attenderen dat er nog zoiets is als een forum of herplaatsingsite, zodat hun boeven tenminste op de juiste plekken weer terechtkomen (bij de bouvierliefhebbers)

Ik hoop dat ik me zo iets beter heb uitgedrukt?

Nonique
13 februari 2007, 23:38
Ik had september 2005 een nestje. Moeder een superteefje met papieren en vader kampioen. Ik was geen lid van de NBC; dus geen pupbemiddeling.............
Ik dacht (na overleg met de fokker) dat het "storm" zou lopen......... zo'n mooi nest......... zo'n mooie lijn etc. etc. (zijn op de eerste en enige show die wij gelopen hebben gelijk in de prijzen gevallen;) ).

Of ik moest ze allemaal zelf houden, maar 7 honden is gewoon niet reëel, of (en zo is het ook gegaan) ze worden allemaal in de omgeving geplaatst. Afijn. Je hebt dus vijf pups ...... en dan...........???

Eén ding. Wil er in de toekomst nog best wel eens over nadenken een nestje te zetten ....... maar het weerhoudt mij om nog eens te lopen "leuren" met mijn toppertjes!

Ik ben met je eens Chanel, dat als je jezelf Het forum en De Site van de bouviers noemt, je ook geen puppy vermelding uit de weg moet gaan. Want enkel dan maak je mogelijk dat sites als Marktplaats gemeden kunnen worden en je nesthouders kunt bewaken in hun opstelling, houding en zorgen om het nest, de fok en aangeboden bouvier pups. Daar ik belachelijk vind dat je verplicht bent showtjes met gecoupte boefkes te lopen om in aanmerking te komen voor pup vermelding bij rasvereniging. Alsof enkel een showtje het boefke tot een beter boefke maakt en goed gefokt en verzorgt nest.

Belachelijk

nic
13 februari 2007, 23:42

En kijk dit is precies wat ik bedoel, dus niet alleen maar slecht. Je moet alleen de rotte appels van de goede weten te onderscheiden wil je een aankoop van een hond via MP willen doen of een herplaatser zoeken.

Hou me aanbevolen voor een pup van je hoor ;)

Beheerder
14 februari 2007, 21:11
Ik ben met je eens Chanel, dat als je jezelf Het forum en De Site van de bouviers noemt, je ook geen puppy vermelding uit de weg moet gaan. Want enkel dan maak je mogelijk dat sites als Marktplaats gemeden kunnen worden en je nesthouders kunt bewaken in hun opstelling, houding en zorgen om het nest, de fok en aangeboden bouvier pups. Daar ik belachelijk vind dat je verplicht bent showtjes met gecoupte boefkes te lopen om in aanmerking te komen voor pup vermelding bij rasvereniging. Alsof enkel een showtje het boefke tot een beter boefke maakt en goed gefokt en verzorgt nest.

Belachelijk
Ik ga niet zo heel snel in op discussie die worden gevoerd op het forum omdat ik van mening ben dat en forumbeheerder zich zo neutraal mogelijk moet opstellen.
Een forum heeft altijd voor en tegenstanders.
Toch voor deze keer en uitzondering omdat mij steeds vaker de vraag bereikt waarom het bouvierforum of 1 van de andere websites geen puppyvermeldingen toelaat.

Welnu ik heb daar een uitgesproken mening over en die heb ik al eerder geschreven.
Pupvermeldingen van rashonden horen bij een rasvereniging thuis.
In Nederland is dat de Nederlandse Bouvierclub waar iedereen die een pup zoekt kosteloos inzage in de lijst kan hebben.
Op het internet zijn al veel te veel sites die geld proberen te verdienen aan lijsten met pups erop zonder dat er ook maar enige controle op de lijsten is.
Met controle bedoel ik pups die aan voorwaarden voldoen die je als aspirant koper mag verwachten.

Het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat als je een nest pups wil nemen je uitgaat van de bepalingen van de rasstandaard. ( puppyvoorwaarden)
Juist daarin heeft de Nederlandse bouvierclub rekening gehouden met alle wensen die er zijn.
Een misverstand is dat je bouvier een topper moet zijn.
Wel wordt verwacht dat je bouvier een keer de show heeft bezocht.
Lijkt mij ook logisch zeker als je voor je plezier een nestje wil nemen.
Een keurmeester ziet wel of de bouvier zware fouten heeft en dan is fokken niet de manier om het ras staande te houden.
Dan zijn er nog wat kleine logisch voorwaarden waaraan een bouvier moet voldoen.

Mijn standpunt en mening staat niet alleen.
Er wordt ontzettend veel gewaarschuwd voor malifide handel op het internet.
Natuurlijk iedereen wil het liefst zo weinig mogelijk geld uitgeven.
Maar onafhankelijk onderzoek van de consumentbond heeft al aangetoont dat een gemiddelde rashond al snel 750 euro moet kosten.
Dat is veel geld,maar vergeet niet dat de fokker vaak het veelvoudige kwijt is.
Dat wordt vergeten en helaas gaan mensen dan af op de lijsten op internet.
Ik zeg niet dat daar alleen maar handelaren adverteren.
Ik zeg alleen dat daar geen controle op is.

Daarom is er zoals ik al schreef voor mij in Nederland maar 1 lijst die voor publicatie in aanmerking kan komen en dat is de pupinformatielijst van de Nederlandse bouvierclub.
Om dan de vraag te beantwoorden of het bouvierforum een lijst van nesten kan publiceren.
Ja dat zou kunnen,maar alleen de pupinformatielijst van de Nederlandse bouvierclub en daar is op dit moment geen toestemming voor.

Herplaatsingen
Deze lijst (http://www.bouvierkennel.info/herplaats/gezocht.html) is aanwezig en daar zijn wat logische voorwaarden (http://www.bouvierkennel.info/herplaats/herplaats.html)voor.

Anton v.d.Berg
Beheerder bouvierforum

Ton
14 februari 2007, 21:59
Niets meer aan toe te voegen.
Goed en duidelijk geschreven.
Degene die nu nog durven te zeggen dat je anti NBC bent moeten eens een spiegel voorhouden.
Compliment

Obbe
15 februari 2007, 11:49
ongelooflijk zoals sommige mensen hier denken zeg.... waarom zou het niet kunnen dat iemand wel marktplaats kan vinden (grootste uitwissel pagina) en het bouvierforum niet!!!

Je mag juist blij zijn dat markplaats bestaat, anders hadden er nog meer honden in de asiels gezeten. Dat het niet zo slim is van mensen om een hond aan te schaffen en deze dan voordat ze een jaar zijn weer wegdoen omdat de opvoeding en aandacht van een hond toch wel heel veel tijd met zich meebrengt, ja dat lijkt me duidelijk......
Maar kunnen we mensen in de deze impulsieve maatschappij dit aanrekenen!!! Nee natuurlijk niet... Je kan immers overal zo een hond mee nemen zonder dat je je hondenrijbewijs bij je hebt!!!

Mensen meer bewust maken van wat een hond houden inhoud lijkt me veel belangrijker.........
Ja en die handelaren ....... nouja daar hebben we laatst in Irak een paar goede voorbeelden van gezien wat je daar mee kan doen

rivalda
25 maart 2008, 19:27
hoi, als iemand wegens tijdgebrek 3 honden wegdoet hadden ze nooit aan honden moeten beginnen, ik zet mijn kids toch ook niet op een site? ik wist tot voor kort ook niet van een bouvierforum, dit is pas mijn tweede boef, maar ook deze komt als pup van 7 maanden van marktplaats af, kon niet met de oudere hond overweg, nou denk ik dat dat wel mee gevallen is, want ze past zich hier aan alles aan.
t kan dus ged gaan, maar mocht nummer komen, haal ik hm liever hier vandaan, hier weten ze wat en boef is, niet gewoon maar een hond. toch?

Elly de Roos
25 maart 2008, 20:38
Misschien ook via zo'n dierenwinkel aangeschaft...arme dieren !!

Hoezo arme dieren? Mijn vorige boef (was een pup van toen 4 maanden) kwam ook uit een dierenwinkel. Dit enkel, omdat ik toen nog niet zo bekend was in bouvierland. Ik denk als jij een boef uit een dierenwinkel haalt of uit een asiel, of een herplaatser via dit forum, de honden net zo blij zijn. Mijn boef, Sandy genaamd, wel. Week niet van mijn zijde. Zelfs toen ik uit het ziekenhuis kwam lag ze constant naast mij bij de bank. 11,5 jaar heb ik van haar mogen genieten en heeft zij mij div. malen uit een diep dal gehaalt. Na haar heb ik wel een pup (Bica van nu 12 jaar) bij een fokker vandaan, wat voor mij geen bekende fokker was. Het adres had ik nl. gekregen van iemand die ooit op haar honden had gepast. Dit had dus ook een soort broodfokker kunnen zijn, maar ik heb R.v.B geschreven of zij mij meer info over haar konden geven. Hadden hun geen info gehad voor mij, had ik er nooit een pup vandaan gehaald.

Ans-m
25 maart 2008, 23:47
Ik vind ook niks mis met marktplaats .en er zijn echt wel mensen die dit forum niet kennen of er niet aan mee willen doen .zelf heb ik pas een pc ,en eerder zetten mijn kinderen wel eens puppies voor mij op marktplaats .toen ik hoorde van dit forum heb ik een tijdje alleen maar gelezen ,zonder te reageren waarom ????Ik wou toch eerst eens kijken hoe sereus dit forum is .en toen ik er ook nog in werd betrokken ging ik me aanmelden ,en reageren ,nu mnd later ben ik verslaaft .haha
Als koper /verkoper moet je toch het recht hebben om wel of niet te kopen verkopen ??
En er hoeft niet altijd iets mis te zijn opletten moet je wel maar dat moet je altijd !!
Ik denk wel dat er mensen zijn die vallen voor een pup en als de pup groter wordt ze er zo vlug mogelijk van af willen en hier walg ik van !!

harley
26 maart 2008, 00:32
Naar mijn idee , hoeft een serieuze fokker zijn pups niet op marktplaats te zetten. Als hij/zij met zijn/haar boeffies naar Tent. gaat , en misschien ook er mee in de sport zit behendigheid - speuren - reddingshond of Ipo , en daar wat heeft bereikt , dan maak je al veel reclame voor je boeffies. En mond op mond reclame , daar kan natuurlijk niets tegen op. En vooral nu , daar er haast geen bouviers meer gefokt worden , in vergelijking met 10 a 15 jaar terug.
Wij hebben nog nooit pups aan geboden op martplaats of andere koopsites.

Tevens kan iemand die lid is van het NBC , ook daarop de pups plaatsen , als zij aan de eisen voldoen.
En ik weet niet hoever deze webmaster ( Anton ) is met zijn pup bemiddeling , die ook hij hierop het forum wil starten.???

Tevens is natuurlijk Internet een mooi middel om een mooie site te maken van je boeffies , zodat een ieder kan bekijken.

Ik heb het natuurlijk uitsluitend over Fokkers die af en toe fokken , niet over een particulier die een nestje fokt , en later nooit meer.

En natuurlijk zitten er op marktplaats ook wel goede boeffies bij , maar ik denkt dat dat een zeldzaamheid is.
Het is het bekende zoeken naar de speld in de hooiberg.

rivalda
26 maart 2008, 00:38
nou dat laatste ben ik t dus helemaal mee eens, puppy oooh zo leuk, je steelt de show hoor met je wollige beertje, maar o jee hij word groot en we hebben hm verpest, schattig issie niet meer, weg ermee, er zijn mensen die jaaaaaaren psygische onderzoeken krijgen om kinderen te kunnen adopteren, maar iedere mongool mag honden nemen en weer wegdoen, eigenlijk zou daar een database voor moeten zijn, zo van: jij hebt al zoveel dieren geprobeert, hou nu maar even op, maar helaas, wat niet wegneemt, marktplaats is altijd nog beter dan een boom in t bos of een asiel, t zijn vaak de mensen die zo wispelturig met huisdieren omgaan en roekeloos die t verpesten voor diegene die met een goede bedoeling hun hond een fijn thuis willen bieden om wat voor n reden dan ook dat t thuis niet kan , als ik al kijk bij de dieren kijk ik altijd bij alle advertenties, want sommige fokkers bieden 30 verschillende rassen aan, tja dan weet je wel dat dat niet helemaal oke is natuurlijk

Ans-m
26 maart 2008, 08:56
Zelf een serieuze fokker kan soms niet door omstandigheden naar tent.shows of trainingen om de eenvoudige reden dat zijn gezondheid het niet toelaat ,dus dit is zanik dat je dan geen puppie s op het mp zou mogen zetten ,
Ik vind mezelf een serieuze fokster en vecht al van mijn 29 ste tegen kanker ben nu 53 jaar en mijn boefjes en fam.en vrienden zorgen ervoor dat ik elke dag opnieuw weer wil vechten om verder te gaan .
Door alle gedoe kan ik niet eens naar al die evenementen die er zijn om je pups ev.ye verkopen
Ik wou ook alleen maar duidelijk maken dat niet iedereen gezegend is met zoveel kennis en mobiliteit om naar deze te gaan en ook niet iedereen lid is van allerlei instantie s!!!!
Er zijn in Limburg nog genoeg oudere mensen die geen pc hebben of er geen willen ,maar wel graag een bouvier willen ,die lezen dan de advertenties in kranten of vragen kinderen of vrienden eens te kijken of er ergens bouviers te koop staan ,of de kinderen bieden dit aan .
Veroordeel niet meteen ,kijk eerst of er een reden is waarom iemand iets doet wat misschien niet of slecht past bij jou opvatting !!
Wat denk je dat oudere het moeilijk hebben met aldie veranderingen ,geld huisvesting enz ...en dan ook nog op computter les kom nou !!!!
Laten we wel reeel blijven ,als je iets koopt of verkoopt moet je goed bedenken wat je mogelijkheden zijn ook op de lange termijn .
Zelf heb ik twee volwassen teefjes meer kan ik niet aan ! en twee puppies van 4 mnd waar we mee op cursus zijn en zelfs nu heb ik al een les over moeten slaan ,gelukkig vangen mijn man en kinderen dan het boefkesspul op maar ook hun hebben een eigen leven !!!
En als laaste er zijn ook mensen die het leuk vinden om te zoeken naar een speld in een hooiberg !!!

Ans en de boefkes

harley
26 maart 2008, 11:24
De meeste op dit forum , weten ook dat ik al ruim 22 jaar een ernstige ziekte heb , en daar ook verschikkelijk onder lijd. Maar ik heb toch ook altijd gezorgd dat onze boeffies er waren in al die jaren , en ja ik heb meer dan 30 operatie's gehad , maar mijn boeffies komen absoluut niet op marktplaats te staan. Sorry maar dat vind ik geen excuus.
En ja mijn boeffies zorgen er voor mij ook voor dat ik blijf doorvechten , samen met vrouw en kinderen.
En mijn ziekte , daar kunnen onze boeffies niets aan doen !

Zelf een serieuze fokker kan soms niet door omstandigheden naar tent.shows of trainingen om de eenvoudige reden dat zijn gezondheid het niet toelaat ,dus dit is zanik dat je dan geen puppie s op het mp zou mogen zetten ,
Ik vind mezelf een serieuze fokster en vecht al van mijn 29 ste tegen kanker ben nu 53 jaar en mijn boefjes en fam.en vrienden zorgen ervoor dat ik elke dag opnieuw weer wil vechten om verder te gaan .
Door alle gedoe kan ik niet eens naar al die evenementen die er zijn om je pups ev.ye verkopen

Veroordeel niet meteen ,kijk eerst of er een reden is waarom iemand iets doet wat misschien niet of slecht past bij jou opvatting !!

Ans en de boefkes

k-broek
26 maart 2008, 12:00
Markplaats van nu is de weekendtelegraaf van vroeger.
Daar had ook iedereen een grote mond over en dat je daar als serieus fokker niet kon adverteren.
Maar er stonden wel ieder weekend bekende fokkers met advertenrtie's en sommige met een ander telefoon nummer.
Om niet herkend te worden
Er zijn ook fokkers die niet toe willen geven naar klant of collega's ,dat ze nog 5 pups hebben zitten .
Dus ze zijn zogenaamd alles al kwijt op net die ene na die eigenlijk geanuleerd/afgezegt is .
jaja.
Eigenlijk zijn we allemaal zo bang om niet als goede fokker gezien te worden omdat het hele nest nog niet verkocht is met 8 weken..
En we houden die mythe met zijn allen in stand.

Henk.
Jij fokt al wat jaartjes dus je hebt daardoor ook een naam en klantenbestand opgebouwd.
Maar dat zal in je begin jaren ook wel eens anders zijn geweest.??
Net of al die mensen die via de puppy lijst komen allemaal zo betrouwbaar zijn.??

Plus de NBC kan ook niet garanderen dat nesten op de puppylijst staan allemaal van goede kwaliteit is.
Ja ouders zijn getest en hebben show gelopen.
Maar je hebt geno en feno type.
Dus..........
Per definitie is niet alles goed en gezond wat per pupylijst NBC is aangeschaft.
Maar ook niet per definitie alles pulp en troep wat er op marktplaats staat.

Groet kees

MaraJade
26 maart 2008, 14:54
Hoi hoi

Ook hier even reageren, er zijn inderdaad nog genoeg mensen die niet weten dat er iets bestaat als het bouvierforum, zelfs niet eigenaren of kinderen van eigenaren van een bouvier. Ik ben hier ook puur per toeval terecht gekomen en blijven hangen. Marktplaats heeft zijn voor en nadelen, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook op marktplaats heb gekeken voor een bouvier, vooral naar de prijzen, maar ik heb ook hier op de herplaatsing gekeken maar ook verder gekeken natuurlijk.

Het heeft allemaal zijn voors en tegens en niet iedereen is gediend van tentoonstellingen en dergelijke of kan door wat voor omstandigheden niet aan wedstrijden e.d. mee doen....

Maar wat ik wel ontzettend erg vind is dat er van een zelfde eigenaar meteen alle honden worden aangeboden.....dat kan er niet goed bij mij erin...Maar goed..dat zal wel aan mij liggen.

Groetjes

Mara

Ans-m
26 maart 2008, 17:24
Ik ben blij dat er ook nog nuchtere boevierliefhebbers het met me eens zijn ! Henk mijn ziek zijn en mijn operatie s tel ik al niet meer ,er schreef iemand tel je zegingen heel belangrijk !
En wat Kees schrijft is helemaal waar dat weet jij als fokker ook ! ik wil ze de kost niet geven die op een tentoonstelling of keuring de keurmeester met een keus uit het nest of een etentje heeft omgekocht ,mijn vader zaliger zei :;de rootzooi begint al met een kanarie-piet ;
En je doet net of dit forum heilig is voor wie ?

Dat jij je boefkes niet meer op mp zet is jouw keuze ,maar laat andere mensen ook in hun waarde ,en zeg niet dat ze dan geen serieuze fokker of liefhebber van de bouvier zouden zijn .

Ik heb twee pups verkocht via marktplaats en al bied je deze mensen 2000 euro je krijgt die hond niet probeer maar ! de boefkes zijn super goed terecht gekomen , boef en baasje tevreden wat wil je nog meer ?

Zeker kunnen mijn honden niets doen aan mijn ziekte ,deze verantwoording leg ik ook niet bij hun neer waarop baseer je dit ?

Ik wou alleen met voorbeeld duidelijk maken dat niet iedereen dit forum kent of waardeerd en sorrie maar ik vind dit wel een excuus !

Ans en de boefkes

harley
26 maart 2008, 17:57
Sorry , maar ik denkt dat jullie niet geheel begrijpen waarom ik op dit item heb gereageerd .

Wij maken zo verschikkelijk veel mee dat mensen die via marktplaats e.d. in een opwelling een pup moeten hebben , Of het kind zeurt steeds om een hondje en het liefst nog gisteren !! Zeer veel van de bekende broodfokkers , die tientallen rassen verkopen , zitten in onze gemeente. !

Meestal hebben deze mensen totaal geen ervaring met een hond , en als het dan ook nog een grote hond wordt , komen er in zeer veel gevallen problemen met het opvoeden van die hond , en moet hij/zij maar weer weg , en dan komen de leugens , van het kind is allergisch , of er is een scheiding , en zo zijn er nog tal van smoezen om het dier weg te doen , en wie is hier de dupe van , Ja juist het hondje , want die kan , en kon hier niets aan doen , dat hij/zij toevallig bij de verkeerde mensen terecht is gekomen !!!

En dat er via deze sites zoveel ellende voorkomt , waar mijn vrouw als beheerster van een asiel , dagelijks mee te maken heeft , en daar zitten zoals zij wel eens meld hier op dit forum , zeer schrijnende gevallen bij.
Dat was en is de reden dat ik hierop heb gereageerd , niets anders.

En ik heb nergens in mijn antwoorden vermeld dat er alleen pulp te koop is op marktplaats , natuurlijk zitten er hele goede pups tussen , maar laten we toch reëel zijn , dat zijn er niet zo veel. !!!

En ja Kees ik hoor ook wel van klanten , dat er zeer bekende bouvier fokkers tussen zitten , die hierop adverteren , dat gaat zoals jij weet heel snel de ronde , al was het maar uit leed vermaak.

En ja Kees , wij verkeren in het heugelijke feit , dat wij een zeer ruime wachtlijst hebben voor onze pups , en zodoende hebben wij gelukkig heel weinig last van impulsaankopen.

MaraJade
26 maart 2008, 18:09
HoI Harley

Ik snap wel wat jij bedoeld hoor, en ik ben er zeker tegen om een hond in een opwelling te kopen. Ik begrijp je reactie wel hoor, maar marktplaats is niet alleen kommer en kwel, mits men natuurlijk goed over nagedacht e.d. Ik ben zeker een voorstander van het kopen bij een fokker, vooral omdat ik er goede ervaringen mee heb (er zijn natuurlijk ook mensen die bij een fokker kopen slechte ervaringen hebben, maar dat is met heel veel dingen).

Maar ik snap je wel en ben helemaal tegen een puppy of hond kopen als impulsaankoop.

Ik hoop dat je mij een beetje begrijpt, ben soms niet zo handing met woorden als ik ze moet neerschrijven.

GRoetjes

Mara

annebasco
26 maart 2008, 18:23
Ik denk niet dat de kwaliteit van je pup iets te maken heeft met het feit of je hem/haar uit de krant, vroeger uit de Vondst en tegenwoordig op internet hebt. Belangrijker vind ik persoonlijk de stamboom met HD en ED gegevens, want er is niks erger dan dat je net helemaal klaar bent met het opvoeden etc van de pup en je bent helemaal gehecht en dan moet je het beestje laten inslapen i.v.m. erfelijke afwijkingen. Ik denk dat je dat toch zoveel mogelijk kunt voorkomen door te kopen met een stamboom.
Mijn eerste 2 boeven kwamen uit de krant (eenmalig nestje gefokt) en de 3e uit het blad Onze Hond van een fokker die me toen ik hem belde zei dat het een blauwzwarte was, (en waarschijnlijk al wel wist uit ervaring, als ze hier komt neemt ze hem toch wel mee, hij was n.l. peper en zout gestroomd) en Basco via internet van een fokker, hij was al een halfjaar, ze hadden er nog 3!! het liefs had ik ze daar alle 3 meegenomen maar dat kan natuurlijk niet en gelukkig fokken ze daar ook niet meer.
Wel belangrijk is dat als je op marktplaats of elders op internet kijkt even kijkt of er niet meer rassen en heeeeel veeeeeeel honden worden aangeboden, maar helaas blijken de kopers meer te gaan voor de schattige bolletjes wol en er zonder na te denken een meenemen en alle negatieve publiciteit over de hondenhandel heel snel vergeten!!

kenter
26 maart 2008, 18:38
Hoezo arme dieren? Mijn vorige boef (was een pup van toen 4 maanden) kwam ook uit een dierenwinkel. Dit enkel, omdat ik toen nog niet zo bekend was in bouvierland. Ik denk als jij een boef uit een dierenwinkel haalt of uit een asiel, of een herplaatser via dit forum, de honden net zo blij zijn. Mijn boef, Sandy genaamd, wel. Week niet van mijn zijde. Zelfs toen ik uit het ziekenhuis kwam lag ze constant naast mij bij de bank. 11,5 jaar heb ik van haar mogen genieten en heeft zij mij div. malen uit een diep dal gehaalt. Na haar heb ik wel een pup (Bica van nu 12 jaar) bij een fokker vandaan, wat voor mij geen bekende fokker was. Het adres had ik nl. gekregen van iemand die ooit op haar honden had gepast. Dit had dus ook een soort broodfokker kunnen zijn, maar ik heb R.v.B geschreven of zij mij meer info over haar konden geven. Hadden hun geen info gehad voor mij, had ik er nooit een pup vandaan gehaald.
De pup had het bij jou verder goed...maar in de dierenwinkel bij ons in Zaandam zitten ze in een klein "hok" achter plexiglas en worden niet uitgelaten..misschien als het niet druk is 1x ..en al die mensen maar tegen dat glas kloppen etc.dat bedoel ik met arme dieren..ik koop bij die winkel Rentenaar nog geen brokje !!! Misselijke vent..:-@

Chanel
26 maart 2008, 21:57
Naar mijn idee , hoeft een serieuze fokker zijn pups niet op marktplaats te zetten. Als hij/zij met zijn/haar boeffies naar Tent. gaat , en misschien ook er mee in de sport zit behendigheid - speuren - reddingshond of Ipo , en daar wat heeft bereikt , dan maak je al veel reclame voor je boeffies. En mond op mond reclame , daar kan natuurlijk niets tegen op. En vooral nu , daar er haast geen bouviers meer gefokt worden , in vergelijking met 10 a 15 jaar terug.
Wij hebben nog nooit pups aan geboden op martplaats of andere koopsites.

Tevens kan iemand die lid is van het NBC , ook daarop de pups plaatsen , als zij aan de eisen voldoen.
En ik weet niet hoever deze webmaster ( Anton ) is met zijn pup bemiddeling , die ook hij hierop het forum wil starten.???

Tevens is natuurlijk Internet een mooi middel om een mooie site te maken van je boeffies , zodat een ieder kan bekijken.

Ik heb het natuurlijk uitsluitend over Fokkers die af en toe fokken , niet over een particulier die een nestje fokt , en later nooit meer.

En natuurlijk zitten er op marktplaats ook wel goede boeffies bij , maar ik denkt dat dat een zeldzaamheid is.
Het is het bekende zoeken naar de speld in de hooiberg.

Hoi Henk,

Ik weet niet of je mijn vorig berichtje had gelezen, daarom nogmaals:

---
De ouders waren in bezit van alle papieren, geröntgent (HD-A!!), gezondheidsverklaringen, stamboom, de meest mooie kwalificaties, etc.etc.!!!), alleen ik was helaas geen lid van NBC, dus geen pupbemiddeling! Zo was het, niet meer en niet minder. Ik voelde me destijds gewoon "gedwongen" om van een club lid te worden die ik niet kende. En als er één serieus bezig was met mijn pups (nog steeds na 2 jaar!) ben ik het wel. (Hoef daar geen erkenning voor, maar is gewoon zo, het is mijn ziel en zaligheid, mijn hobby, mijn grote liefde!)

Ik wilde gewoon de beste baasjes voor mijn pups! Heb menigeen die op de advertentie van Markplaats reageerde afgewezen.
Daarom ben ik zo blij dat er nu eindelijk een alternatief "geboren" gaat worden!
Een alternatief waar ik wél achter sta!