Volledige versie bekijken : Waar koop je een blonde pup ?
dhr Zoetehoorn
8 april 2002, 20:58
Beste blondebouvier liefhebbers.
Met belangstelling heb ik jullie verhalen en reacties in deze rubriek gelezen.
Helaas vind ik er geen adressen in terug waar je terecht kunt voor een blonde bouvierpup.
Ik heb wel gelezen dat je de bouvierfokker in Nederland geen blond fokt.
Toch moeten er gezien de reacties hier adressen zijn waar je betrouwbaar een blonde pup kunt aanschaffen.
Mijn vraag aan u is of u misschien kunt schrijven waar u uw blonde pup heeft gekocht.
Nog beter is een betrouwbaar adres waar ik terecht kan voor een blonde bouvierpup.
Ik wil jullie alvast bedanken voor de moeite en de het aanschafadvies
Viola
12 april 2002, 10:13
Wij hebben hetzelfde probleem gehad als jullie.
Zeker na ons bezoek aan kennel van den Langebroeker Wildhoek zakte de moet ons in de schoenen.
Uiteindelijk zijn we via vrienden bij een particulier beland die uit hobby een nest blonde bouviers hadden gefokt.
Daar komt nu ons Daisy vandaan die nu 4 jaar oud is.
Gelukkig hebben wij tot nu toe nog geen problemen met haar,maar onze buren na ons ook een blonde bouvier in huis hebben gehaald lopen van dokter naar dokter.
Op een zaterdag gekocht uit de telegraaf bij kennel de Lusthof.
Ondanks dat de problemen al vanaf de eerste dag aanwezig zijn is deze kennel niet van plan ook maar iets te vergoeden.
Een blonde pup uit de krant kopen wil ik jullie dan ook niet aanraden.
Ik las hier ergens dat dit de enige mogelijkheid was.
Op onze speurtocht hebben wij ook fokkers gebeld om te informeren of er blonde pups zijn.
De meeste hadden geen blonde pups,maar er werd wel verteld dat er soms een blonde bijzit.
Dus jullie kunnen het proberen bij fokkers.
Wie weet hebben jullie geluk.
Op het hondenveld waar wij elke avond lopen werd ook de kennel van Entschothof genoemd voor een blonde bouvierpup.
Wij kunnen jullie niet helpen aan een telefoonnummer want wij weten niet waar deze kennel zit.
Als het dezelfde methode aanhoudt als kennel van den Langebroeker Wildhoek dan kun je die kennel beter vermijden.
Misschien dan medelezers ervaring hebben met deze kennel.
Ons advies is om toch geduld te hebben en niet de eerste beste blonden bouvierpup in huis te halen.
Het kan anders voor jullie een drama worden.
Laat even weten waar jullie uiteindelijk je pup hebben gehaald.
Viola en Daisy
Dorinda
26 mei 2002, 14:29
Origineel geplaatst door *dhr Zoetehoorn
Beste blondebouvier liefhebbers.
Met belangstelling heb ik jullie verhalen en reacties in deze rubriek gelezen.
Helaas vind ik er geen adressen in terug waar je terecht kunt voor een blonde bouvierpup.
Ik heb wel gelezen dat je de bouvierfokker in Nederland geen blond fokt.
Toch moeten er gezien de reacties hier adressen zijn waar je betrouwbaar een blonde pup kunt aanschaffen.
Mijn vraag aan u is of u misschien kunt schrijven waar u uw blonde pup heeft gekocht.
Nog beter is een betrouwbaar adres waar ik terecht kan voor een blonde bouvierpup.
Ik wil jullie alvast bedanken voor de moeite en de het aanschafadvies
Dorinda
26 mei 2002, 14:33
beste meneer zoetehoorn. Er is wel iemand hier in Nederland die blonde boefs fokt, nl de heer baak uit langbroek. hij staat in de gouden gids onder hondenfokkers. daar vind u adres en tel.nummer. hopelijk heeft u wat aan deze informatie, zo niet, ik wil mijn blonde boef laten dekken en tegen die tijd laat ik dan wel bericht voor u achter.
[Edit by Dorinda on Woensdag, Juni 26, 2002 @ 09:39]
Dorinda
26 mei 2002, 18:52
beste meneer zoethoorn, ik had niet gedacht zo snel alweer te reageren, maar ik heb nu een reu gevonden. over een maand moet onze blonde boef gedekt worden, dit houdt in dat ik als alles goed gaat over ruim 3 maanden zelf pups heb. uiteraard zal ik dit laten weten. Mocht u dan nog geen blonde pup hebben, de kans is groot dat ik ze dan wel heb. U kunt een bericht achterlaten bij mijn oproep voor een dekreu, dan houd ik u op de hoogte en geef antwoord op uw vragen.
Beste Dorinda,
Kun je ons wat meer informatie geven over jouw teefje en de reu die je wilt gebruiken.
Een stamboom vinden wij niet belangrijk wel de gezondheid.
Ook onze vraag of de pups de staart behouden.
Dorinda
26 juni 2002, 08:05
Origineel geplaatst door *Goofy
Beste Dorinda,
Kun je ons wat meer informatie geven over jouw teefje en de reu die je wilt gebruiken.
Dorinda
26 juni 2002, 08:21
Origineel geplaatst door Dorinda
Origineel geplaatst door *Goofy
Beste Dorinda,
beste goofy, ik weet niet precies wat je weten wilt dus geef ik wat algemene informatie, wil je nog meer weten moet je dat even vermelden en ook wat je dan precies wilt weten. Trista, ons teefje, is bijna 2 jaar oud en een vrolijke drukke hond. ze is gewend met katten en honden en is heel erg lief tegen zon beetje iedereen. voor eeen bouvier is ze niet erg groot, ze komt tot mijn knieen dus ongv 58cm. ze is blond met een zwarte snuit en heeft geen papieren. haar moeder heeft die wel, van de vader is het niet zeker want de fokker heeft nooit die eigenaar kunnen vinden. toch kun je heel goed zien dat dit een echte bouvier is en daar gedraagd ze zich ook naar. Trista is een gezonde hond, heeeft alleen regelmatig last van verstopte talkklieren, wat je maar moet vergelijken met puistjes. als je ze doorprikt en uitknijpt is het over. ze is lief, aanhankelijk, druk, maar kan ook heel rustig ergens gaan liggen. Ze is soms wat dominant naar andere honden of dieren omdat ze zelf graag de aandacht wil, maar niet zo, dat er echt iets tegen gedaan moet worden. trista heeft een staart, en haar pups zullen die ook hebben. Van de reu weet ik nog niet zo veel behalve dat het ook een blonde boef is met papieren, gezond dus en een lief karakter heeft. daar hebben we speciaal om gevraagd omdat we zo de meeste kans maken op lieve honden en we graag blonde pups willen. De reu komt bij een fokker vandaan, nl. de vader van de fokker waar wij trista vandaan hebben dus dat zit wel goed. ik hoop dat je nu voldoende weet, mocht je nog iets willen weten, wat dan ook, laat het dan maar horen. dorinda
Dorinda een vraagje wanneer verwacht jij ongeveer je pups ?
Dorinda
2 juli 2002, 13:04
Origineel geplaatst door Marco
Dorinda een vraagje wanneer verwacht jij ongeveer je pups ?
onze hond is nog niet gedekt helaas want ze is zoals gewoonlijk weer eens te laat wat loops zijn betreft. als alles goed gaat hopen wij eind september pups te krijgen. ik laat het allemaal tegen die tijd wel weten, ook wanneer we voor controle zijn geweest bij de dierenarts zo rond de 4e week en hoeveel het er ongeveer zijn enz.