Volledige versie bekijken : blonde boevier
ook wij zijn opzoek naar een blonde boef en wist niet wat ik las al die verhalen over dat blonde boevier niet erkend worden zelf hebben wij thuis bij mijn ouders ook een blonde boevier gehad zijn oma kwam van dafzicht en zijn vader meen ik staat in een boek vermeldt samen met zijn oma onze hond is ruim dertien geworden en hebben we moeten laten inslapen omdat hij epelepsie kreeg in zijn laatste jaar. ik vind een blonde boef gewoon een mooie hond om tezien en snap de reactie niet van waarom je niet voor blond mag kiezen en waarom dan wel zwart is het karakter dan zo verschillend alleen door een andere kleur onze oude boef was de liefste hond voor ons die er maar kon zijn.
Dorinda
2 juni 2002, 21:43
Origineel geplaatst door bianca
ook wij zijn opzoek naar een blonde boef en wist niet wat ik las al die verhalen over dat blonde boevier niet erkend worden zelf hebben wij thuis bij mijn ouders ook een blonde boevier gehad zijn oma kwam van dafzicht en zijn vader meen ik staat in een boek vermeldt samen met zijn oma onze hond is ruim dertien geworden en hebben we moeten laten inslapen omdat hij epelepsie kreeg in zijn laatste jaar. ik vind een blonde boef gewoon een mooie hond om tezien en snap de reactie niet van waarom je niet voor blond mag kiezen en waarom dan wel zwart is het karakter dan zo verschillend alleen door een andere kleur onze oude boef was de liefste hond voor ons die er maar kon zijn.
ik ben het helemaal met je eens hoor bianca. zelf heb ik nu voor het eerst een boef, maar mijn moeder heeft ze al vaker gehad. toch houdt ook zij meer van zwart, gewoon omdat die wat robuuster blijft. We laten Trista(onze boef) nu dekken en er is een kans dat ze naast blonde, ook zwarte pups krijgt, dan houden we er mischien toch een, voor mijn moeder, maar dan moet ze wel zwart en een teefje zijn. ik vind dat niet erg, smaken verschillen, ik vind wel dat de blonde boef ook erkend zou moeten worden door de bouvierclub, maar helaas willen die daar niks van weten.
kirsten
7 april 2005, 21:32
Heey
Ik ben het helemaal met je eens! Wij hadden ook een blonde boef. Echt een schat van een beest ze had echt een super bouw, maar mocht genen toonstellingen lopen omdat ze blond is. Ik snap het probleem daarvan niet in. Het is toch een boef wat maakt het nou uit ofdat het een grijse, een zwarte of een blonde is? Het blijft toch een boef..
Groetjes kirsten
inko2000
22 mei 2005, 12:42
Hallo Kirsten en alle andere bouvierliefhebbers,
Ik reageer wat laat op je quote, omdat ik nog maar net lid ben geworden van deze club. Ik heb ook een blonde bouvier. Een schat is het. Hij komt uit het asiel. Was verwaarloosd en gedumpt. Nu kunnen wij hem vertroetelen en zijn erg gek met hem.
Groetjes Ina en een poot van Yassar, onze blonde boef en Bobby, onze Shih Tzu.
corry van veen
22 mei 2005, 14:17
Hoi Ina
Ik wens jullie heel veel geluk met jullie kanjers.
En veel leesplezier op deze super site.
groetjes Corry, Quinto en Casanova
inko2000
25 mei 2005, 21:43
Dankjewel Corry, Quinto en Casanova,
Ik ben zo blij, dat ik mij aangemeld heb voor deze site. Echt waar, ik ben er supergelukkig mee en zal zeker geregeld deelnemen aan het forum.
Groetjes Ina en een dikke poot en een lik van Yassar.
Ja hoor Ina een blonde bouvier is welkom op deze heerlijke site.
Je hebt er zelfs een speciale fotogalerij voor blonde bouviers.
Misschien leuk om daar Yassar op te zetten.
Ik vindt het zo goed van je dat je Yassar in huis hebt genomen.
Ik wens je nog heel veel plezier mer Yassar
inko2000
30 mei 2005, 01:20
Hoi Ingrid,
Ik plaats morgen zeker even foto's op de speciale site voor blonde bouviers. Dan kunnen jullie ook van hem genieten.
Hij is heel erg dankbaar.
Groetjes Ina en een poot van Yassar en Bobby.
johny d
30 juni 2005, 20:26
speciale site ????????????????????????????????????????? ruikt dat een beetje naar discrimenatie http://www.bouvierkennel.info/forum/vbuploads/voyca.jpg
speciale site ????????????????????????????????????????? ruikt dat een beetje naar discrimenatie http://www.bouvierkennel.info/forum/vbuploads/voyca.jpg
Nee hoor johny ze bedoeld de bouviergalerij waar een fotogalerij speciaal voor blonde bouviers is.
Klik hier maar op en je begrijpt het wel.
http://www.bouvierkennel.info/forum/fotopost/showgallery.php?cat=501
Voor mij is er ook maar 1 echte bouviersite en dat is deze.
inko2000
30 juni 2005, 23:53
Nee hoor Johny,
Zeker geen dicriminatie. Hoe je het ook bekijkt, er is een fotogalerij voor blonde bloefjes, dus vandaar mijn benaming van de speciale site voor blonde bouviers.
Marleen
1 juli 2005, 22:16
Ook wij hebben een Blonde bouvier gehad ze heette Natascha v.d.Witte hoeve's hof en ze is bijna 11 jaar geworden.
Ze was zo'n schat en ik mis haar nog elke dag ze was er al voordat de kinderen er waren dus je hebt het gevoel toen ze thuis overleden was dat je je eigen kind wegbrengt we hebben haar nu in een urn thuis staan met een foto en een beeldje erbij dat is haar plekje zo is ze toch nog een beetje bij ons.Als ik haar urn afstof dan praat ik eigenlijk nog wel met haar misschien is het dom maar voor mij was ze mijn hond.
Ze is nooit ziek geweest op staar na en ze had als pup al een ruisje bij het hart en dat is haar waarschijnlijk nu ze ouder werd fataal geworden.
Ik heb nog gedaan wat ik kon bij de dierenarts maar op den duur was ze zo moe v.h.benauwd zijn en heb toen de hele zware beslissing moeten nemen om haar te laten gaan samen met ons gezin en andere zwarte boef dat was op 5 nov.2003.Het is eigenlijk best wel raar toen Xandra vernam toen er iets niet in orde was met Natascha toen ging zij er eigenlijk al een beetje bij haar weg toen het moment daar was toen lag ze er juist schuin voor zo van ik ben bij je.Nu ik dit schrijf krijg ik weer tranen in mijn ogen.
Toen ik de fokkers belde om te zeggen dat ze overleden was kreeg ik als antwoord wij fokken geen blonde bouviers meer maar golden retrevers ik was eigenlijk best wel verbaasd omdat wij toen wij haar ophielden als pup waren ze wel aardig en erg begaan met het ras.
Maar ja, wij hebben er in ieder geval een hele lieve hond aan gehad.
inko2000
1 juli 2005, 23:53
Ja Marleen,
Wij hebben nu voor het eersteen blonde bouvier en zijn helemaal verkikkerd op dit ras geworden. Misschien hebben wij ook inderdaad wel heel erg veel geluk met onze boef, ik zou hem voor geen geld meer willen missen. Hij kan overal mee, onze andere hond Bobby, onze katLisa, de hond van mijn zoon, de hond van de buren, hij kan met mensen, met kleine kinderen. Echt geweldig.
Marleen
2 juli 2005, 17:29
Bedankt voor je reactie.
Ze zeggen dat het verdriet slijt maar we zijn al bijna weer 2 jaar verder toch mis ik haar nog steeds als de 1e dag.
Ze had ook een stamboom, maar haar oren en haar staart waren te kort gecoupeerd zodat je niet aan haar kon zien of ze nou blij was ja je zag het aan haar blik in de ogen en dat was voor ons genoeg die blik.
De dierenarts is bij ons thuis geweest ik wou niet dat ze in een koude omgeving haar laatste adem uit zou blazen.
We hebben haar ook zelf naar het crematorium gebracht in Drachtercompagnie en we zijn daar fantastisch geholpen hoe ze daar met mensen omgaan die zoveel verdriet hebben om hun overleden huisdier daar neem ik mijn petje voor af.
Ook hoe ze met het een overleden dier omgaan dat is het precies hetzelfde.
Ik mocht nog met haar alleen zijn terwijl zij zich over de jongens bekommerde oh oh wat heb ik gehuild maar ja het was voor haar veel beter en dan moet je niet aan jezelf denken maar aan je hond.
Ik heb laatst wat raars meegemaakt ik was op een dag met Xandra aan het lopen op den duur floot ik haar en weet je wat Xandra deed?ze kwam eraan rennen en het leek net alsof Natascha met haar mee liep zo reageerde Xandra ook zo blij net zoals toen ze er nog was. Zouden er ook geesten bestaan van b.v.honden die overleden zijn?Je weet het niet maar ja het leven gaat verder.