PDA

Volledige versie bekijken : Dierenverzekeringen

Anneke
9 december 2003, 20:31
Goedemiddag,

Een hele tijd geleden heb ik jullie al eens een email gestuurd, over brigida
verzekeringen,
toen hebben ze ineens mijn verzekering veranderd,
naar een bedrag van 2360,oo euro max vergoeding per jaar naar
1300,00 euro vergoeding max per jaar, en een paar wijzigingen in de polis.

Nu heb ik per 28/11/2003 een brief ontvangen dat ik ben geroyeerd,
per 1/12/2003 omdat mijn Bordeauxdog, te veel aanspraak maakt van de
verzekering.

Ik vind dit zo belachelijk, je sluit een vezekering af, (pup was net 9 weken
oud)
voor de zekerheid, want als je een goed gezonde pup koopt, weet je nooit wat
er boven je hoofd hangt.
Daarvoor neem je een verzekering. De honden die nooit ziek zijn,
vangen het op voor de dieren die wel wat mankeren.

Nu is onze hond 15 maanden oud, en jammer genoeg,
heeft ze al 6 maal een blaasontsteking gehad,
is 1 x aan haar pootje geopereed voor LPC,
en vorige maand gesteriliseerd. (mee verzekerd) nog geen uitkering van
ontvangen.

Mijn conclusie is, dat brigida heel selectief is,
is je hond te veel ziek, eruit, kost alleen maar geld.
mankeer je hond niets, betalen maar en opstrijken die premie.
Lekker rijk en groot worden die verzekeringsmaatschappij.

imported_bella
9 december 2003, 22:19
Hoi Anneke,
het is bekend dat dierenverzekeraars er een potje vam maken en mijn advies is dan ook aan iedereen, doe iedere maand iets in een potje en je bent veel goedkoper uit. Wat de verzekering bij jou heeft gedaan kan zo maar niet als je steeds netjes heb betaald. royeren is zo een geval geen optie en als je dus al betaald hebt voor de aankomende periode heb je, als je je wilt laten royeren en dat raad ik je dus aan, wel recht op de teveel betaalde premie. Dus als dit zo is stuur ze een brief.
groetjes,Bella

Anneke
10 december 2003, 11:28
Beste Bella,

Bedankt voor je reactie,
In de polis van brigida staat, dat een eenzijdige opzegging mogelijk is, en als je het daar niet mee eens bent, kun je daar op reageren, MAAR eventuele proceskosten zijn als je gelijk hebt toch ook voor een gedeelte voor je eigen rekening.
De premie, dat doen ze wel slim, betaal je per maand. Word iedere maand van je rekening afgeschreven, daar moet je een machtiging voor afgeven. Dus in weze betaal je nooit te veel, en kunnen ze je gewoon per direct royeren.

Groetjes
anneke en een pootje van BORA ;)

djara
10 december 2003, 16:18
Op de site zelf staat een vergelijking van een aantal verzekereaars en de tip om zelf elke maand geld opzij te zetten ipv een verzekering af te sluiten.
Wij hebben daarom voor onze 2 pups een spaarrekening geopend. Elke maand storten we hier automatisch een vast bedrag in. Dit bedrag is ongeveer net zoveel als de verzekering zou kosten. Misschien zijn we het niet nodig, dan is het een leuk spaarpotje, maar 1 pup heeft artrose dus misschien moeten we het in de toekomst nog gebruiken. Dus deze pup was ook sowieso niet te verzekeren.

Mensen die er nog over denken om een verzekering af te sluiten, denk eerst goed na, want niet alles is verzekerd en je leest al dat Anneke zo maar geroyeerd is. Misschien is een spaarrekening dan nog zo gek niet, wat dan ben je het in ieder geval niet kwijt als je een gezonde hond hebt.

Groetjes Renske.

Ton
16 december 2003, 15:51
Anneke het staat al geschreven.
Je kunt het beste een spaarrekening openen en daar elke maand wat geld opstorten.
Verzekeringen zijn er niet om te betalen,maar om te verdienen.
Je hebt dat nu zelf meegemaakt dus wees wijs.
Succes met je hond.

Anneke
16 december 2003, 15:58
Ton, daar heb je wel gelijk in ja, ik zal nu wel moeten, maar als ik kijk wat ik dit jaar betaald heb aan dierenarts kosten, kom ik uit op ongeveer een 1800 euro, daarvan heb ik toch dan nog wel een 500 euro vergoed gekregen. wat ik aan de verzekering heb betaald is een 30 euro per maand, dat komt er op neer dat ik toch wel geld heb gekost voor de verzekering.