PDA

Volledige versie bekijken : Diaree klachten

Kester
18 februari 2007, 21:12
Beste mensen ik heb even een vraag.
Onze boef heeft heel vaak last van dunne ontlasting.
Niet echt water dun maar als een papje
Wij geven hem altijd op vaste tijden te eten en nooit vreemd voedsel.
Kan het een oorzaak hebben dat hij vaak dunne ontlasting heeft?

Ebonoss
18 februari 2007, 21:27
Hallo Kester,

Wat geef je hem voor eten?
;) Vaste tijden zijn niet zó belangrijk, wel het sóórt voer dat hij krijgt.

Jolinda
20 februari 2007, 22:21
Kan het misschien zijn dat hij tijdens de wandelingen dingen eet?
Xantoz kauwt op bijna alles wat hij tegenkomt, en dat merk je dan een paar uur later.:D
Maar net wat ebonoss zegt, misschien ligt het aan het voer.

groetjes jolinda en xantoz

lieve
20 februari 2007, 23:44
Hallo Kester,

ik denk dat ik precies weet wat je bedoeld.
Onze Daicko had dit ook, de da dacht iedere keer dat het een darmontsteking was, dus pilletjes en dan was het goed. Zodra we stopten met medicatie was het opnieuw prijs.:rolleyes:
Wij werden er echt wanhopig van. Dan door hier dat probleem aan te kaarten kreeg ik vele tips en uiteindelijk besloten wij om hem te laten overschakelen op Lam & Rijst. Hij kreeg eerst Royal Canin Junior.
Wij zijn gewoon direct overgeschakeld, dus niet geleidelijk aan, want erger kon het toch niet met die diarree!
En toen hij 's avonds kaka ging doen waren het weer mooie droge vaste worstjes!:D
Sinds toen heeft hij geen diarree meer gehad. Hij is wel gevoelig wat eten betreft, dus moeten wij goed uitkijken. Droog brood verdraagt hij wel.
En zo testen wij iedere keer weer iets anders. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, wij hebben 5 maanden daarmee gesukkeld en zijn heeeel blij dat dit nu eindelijk voorbij is.
Hij groeit goed en is zeer levendig en super gek op zijn eten!:p Misschien is jouw hond ook gevoelig aan zijn darmen en ben je hiermee geholpen. Ik wens je in ieder geval veel succes!!
Groetjes Lieve en Daicko

Dazzle
21 februari 2007, 09:50
Ook Dazzle is wel wat gevoelig voor het soort voer.... gaf zelf eerst Prins Super brokken, deed het qua ontlasting wel goed op, maar was er verder wat minder tevreden over.
Toen overgestapt op een energie rijke brok van Royal Canin (via Fokker), ontlasting bleef toen ook brijerig.
Hij heeft toen een soort buikgriep opgelopen... kwam toen echt "water" uit.
Zelf op rijst en kip (en bouillon) gezet.
Hoorde later van mijn DA dat hun dit een achterhaald verhaal vinden. Gewoon 24 à 48 uur laten vasten en dan geleidelijk (elk uur wat brokjes) weer op eigen voer zetten. Voor het drinken, kun je een liter water koken met 2 bouillonblokjes en 2 scheppen suiker, wel laten afkoelen!
Dazzle krijgt nu een basis brok van Royal Canin.
Ontlasting is nu wel weer goed, alleen nu gaat hij vele malen "zitten". Dus ben ook nog aan het zoekende... geef dit wel even de tijd nog.

Je hebt 2 soorten brokken, geperste en gewone/krokante..
De geperste brokken hoeft minder (qua aantal) van gegeven worden en zet meer uit in de maag en de gewone/krokante brok geeft minder uitzetting in maag (qua aantal brokken meer geven)... verschild per hond waar het beste op wordt gereageerd.
Ook is het goed om wekelijks één dag vlees te geven, bv. Rodi Compleet, is goed voor de darmflora.
Succes!!!

Kester
21 februari 2007, 20:03
Beste mensen.
Bedankt voor jullie reacties.
Hij krijgt bij ons Prins brokken verdeeld over 2 porties per dag.
Wat Lieve omschrijft komt precies overeen met de klachten die wij hebben met onze boef.
Lieve onze vraag is welk merk voer je geeft waar Lam en rijst in zit of koop je het speciaal bij je dierenarts?
Wij willen het graag uitproberen.

busliner
21 februari 2007, 21:01
Wat doen jullie allemaal moeilijk.....??
Ik heb met Sandor in het begin verschillende soorten voer geprobeert..van allerlei zaken....zoals dierenzaak..aldi...lidl......bij veschillende had hij een weke ontlasting.....bij het voer van de lidl doet hij en Rex het prima..mooie vaste drol.......
Maar soory hoor...ik geloof niet helemaal in dat speciale voer...of het nu van de DA komt of een bepaald merk.......
Het gaat mij om de voedingsstoffen die erin zitten...en die van de lidl....zit alles in..staat op pak......

Ik zal nu wel een reactie krijgen over voer...maar oke...
Misschien ben ik ouderwets....maar als een hond het goed doet op bepaald voer...kijk naar zijn ontlasting..zie je veel aan...is het voor mij goed..
Ik eet ook vaker groenten van de lidl...ben nog nooit ziek geweest....

Sandor..en John

busliner
21 februari 2007, 21:03
Ow ja...Sandor is nu 13 maanden...enne nog nooooooooooooit bij een DA geweest........
Is zo gezond als een vis......

Moest ff erbij

Chanel
21 februari 2007, 21:34
Ow ja...Sandor is nu 13 maanden...enne nog nooooooooooooit bij een DA geweest........
Is zo gezond als een vis......

Moest ff erbij

Hallo Busliner,

Ik ben ook nog nooit ziek geweest van eten van de Lidl, Aldi of AH. Eigenlijk gaat het daar ook niet om. Voor ons mensen geld dat wij gevarieërd moeten eten. Voor een honden is dit nu eenmaal anders. Zij leven normaliter hun hele leven op één brok. Het ene voer is gewoon niet het andere voer. Lees de verpakkingen maar eens en verdiep je er maar eens in. Een hoogwaardiger voer heeft andere bestanddelen als een ander minder hoogwaardig voer. Daar zitten bijvoorbeeld meer granen in (is meestal goedkoper) als vulling. Het is heel moeilijk de juiste balans te vinden. Bouviers groeien het eerste jaar enorm. Het voer moet niet te voedzaam zijn (dan groeien ze te snel) maar ook weer niet te arm (tekorten). Ik gaf vroeger aan een boef een diner en brokken (dat was toen zo). Ze was ongeveer altijd ziek, maar dit had andere oorzaken. Ik ben toen zij bijna 10 was en ik dacht dat ze op haar "laatste pootjes liep" overgegaan op Prins Super en zij leefde compleet op en is nog een paar jaar zeer actief geweest.
Jij hebt een hond van 13 maanden die nooit ziek is geweest. Ik heb hier o.a. een boef van 11 jaar die nog nooit ziek is geweest. Ik denk niet alleen dankzij goede voeding, maar wel mede.

lieve
21 februari 2007, 21:57
Hoi Kester,
Wij kopen onze brokken bij een fokker hier in de buurt en het is van het merk Carocroc. Het is ook een premium voeder en kost ons 32 euro voor een zak van 15 kg. Er zit meer dan 30% lam in. Wij geven hem nog wel 3 maal per dag eten omdat bij grote hoeveelheden de kans weer groter is dat hij diarree krijgt. Dus verdelen we zijn portie over 3 keer en dat gaat heel goed. Hij is nu 9 maanden oud en zodra hij 1 jaar is proberen we hem op 2 maal per dag te zetten. Als we weggaan dan vullen we zijn kong afwisselend met brokjes, droog brood en een beetje kaas. Even in de micro tot de kaas wat gesmolten is en laten afkoelen. En ook dit gaat zeer goed. Hopelijk ben je hiermee geholpen. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten. Wij waren ook zeer blij toen wij geholpen waren.
Groetjes Lieve en Daicko