PDA

Volledige versie bekijken : farah in asiel

angel1998
23 februari 2007, 08:11
goedemorgen

Ik keek net op dierenasiel.com.Daar staat een teefje,zwart,6maanden om te worden geadopteerd .Misschien dat iemand nog belangstelling heeft voor een jongebouvier?
groetjes Esthy

Henk&Boyke
23 februari 2007, 08:44
Dit is toch te bezopen voor woorden, een puppy van 6 maanden
en dan al in een asiel. G...verdomme:mad: denk toch eens goed na voordat je een puppy in huis neemt. Kotsmisselijk wordt ik hiervan.
Wat een kl...zakken van mensen heb je toch.:mad:

Het is dat we met onze kleine zitten maar anders, zat ik al in de auto

kenter
23 februari 2007, 10:29
6 maanden teefje , jeetje mina wie doet zoiets nou..
Ik begrijp wat je bedoelt Henk, ik zou ook zo...maarrrrrr wij zitten echt vol nu..:o
Als ik in maart de jackpot win dan haal ik ze allemaal op en komen ze bij mij op de boerderij die we dan hebben...:) Leuke fantasie toch.....:p

maar was er niet iemand die een speelkameraadje zocht bij zijn/haar boef...????

Kendra
23 februari 2007, 10:40
volgens de beschrijving is het een kruising bouvier. maar desalniettemin ook een leuk ding hoor!!!

joh.. Elly... nog 1tje?? :D

jogova
23 februari 2007, 10:42
Dat is nou precies wat ik bedoelde met mijn reactie op Beer!!:mad:
Misschien een keertje in huis geplast,of niet gelijk geluisterd.
Waar beginnen de mensen aan als zij zo.n lieve pup in huis nemen.
Misschien een paar maanden in huis,puppie een beetje eigenwijs
( BOUVIER) en dan maar weer weg:mad: .
DIT ZIJN TOCH GEEN WEGWERPARTIKELEN,MAAR ECHTE HONDEN!!!!!!!!!!!!
Wij hebben er helaas de middelen niet meer voor anders hadden wij al
in de auto gezeten

Mimi,Jos,Drakoo en Laica....

Henk&Boyke
23 februari 2007, 10:44
6 maanden teefje , jeetje mina wie doet zoiets nou..
Ik begrijp wat je bedoelt Henk, ik zou ook zo...maarrrrrr wij zitten echt vol nu..:o
Als ik in maart de jackpot win dan haal ik ze allemaal op en komen ze bij mij op de boerderij die we dan hebben...:) Leuke fantasie toch.....:p

maar was er niet iemand die een speelkameraadje zocht bij zijn/haar boef...????

Vorig jaar hadden we toch mevr. Astrid met haar friese stampij, die toch van plan was een boefke te nemen in 2007? Waarschijnlijk van gedachte verandert en dat kan.

Is natuurlijk triest, een puppy van 6 maanden in het asiel, maar wat zijn te omstandigheden (geweest). Je weet het niet en te vroeg oordelen
mag je ook niet.

Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk zo'n klein meissie al in het asiel.

Ebonoss
23 februari 2007, 11:10
Hoi Henk,

Eerstens,
weer een verschrikkelijk verhaal, arm ding je hart draait zich om, :o ook hier helaas geen mogelijkheden tot opvang...

En wat Astrid betreft, na de bouvierwandeling Bussloo 1 waar zij ook aan deel nam, blijft het verdacht stil uit die hoek, ik denk dat ze er van af gezien heeft om een boefje te nemen.
Waarom, ik denk dat ze een beetje geschrokken is, we hadden wat kleine incidentjes met de "heren reuen" onderling in het gezelschap.

Bussloo 2 verliep veel beter wat dat betreft, er werd niet geknokt alleen Rex zette mijns insziens geheel terecht, heel vakkundig en succesvol ff een malamute op zijn nummer!

Maar dat zijn maar veronderstellingen van mij hoor, misschien moeten we haar eens benaderen?
Wellicht wil ze toch wel een boefje hebben?

kenter
23 februari 2007, 12:02
Je kan altijd even vragen hoe het gaat en of ze nog steeds kijkt voor een boef of dat ze een andere hond al heeft..:)

kenter
23 februari 2007, 12:08
Kan het hondje niet vinden..iemand een link voor mij ??

Kendra
23 februari 2007, 12:14
http://www.dierenasiels.com/

dan bij honden klikken
en zoeken onder waakhonden

Nonique
23 februari 2007, 13:22
Dat is nou precies wat ik bedoelde met mijn reactie op Beer!!:mad:
Misschien een keertje in huis geplast,of niet gelijk geluisterd.
Waar beginnen de mensen aan als zij zo.n lieve pup in huis nemen.
Misschien een paar maanden in huis,puppie een beetje eigenwijs
( BOUVIER) en dan maar weer weg:mad: .
DIT ZIJN TOCH GEEN WEGWERPARTIKELEN,MAAR ECHTE HONDEN!!!!!!!!!!!!
Wij hebben er helaas de middelen niet meer voor anders hadden wij al
in de auto gezeten

Mimi,Jos,Drakoo en Laica....

Inderdaad

= = = =

Ook ik ben iemand die enkel al om die reden zo veel moeite heeft bij het volgen van herplaatsing nieuws. Ik neem mijn petje af voor de mensen die dagelijks aan den lijve moeten ondervinden wat alles niet gedumpt wordt ter herplaatsing - - zo gruwelijk jong al pfffffffffffffffff

kenter
23 februari 2007, 18:48
joh.. Elly... nog 1tje?? :D

Ja jottem..plek zat...:eek:

Chanel
23 februari 2007, 23:48
Ik denk in dit soort gevallen toch vaak dat het beter is voor zo'n hondje om daar weg te gaan, om een ander baasje en huisje te krijgen. Gek? Nee......... iedere dierenvriend kijkt voor het eerst in de ogen van zijn of haar pupje, die geheel afhankelijk van je is ............. je smelt ... en je weet als echt hondenmens..... Jou laat ik nooit, maar dan ook nooit meer gaan!!!
Deze mensen denken daar kennelijk anders over en zijn m.i. een hond niet eens waardig. Zo een hondje verdient gewoon beter.

Dazzle
24 februari 2007, 09:27
Het blijft hartverscheurend, al die dieren in een asiel.....soms misschien beter, soms niet...
Je hoopt dat ze allemaal weer goed terecht komen. Zeker de jongere (maar zeker ook de oudjes).... in dit geval hondje van 6 maanden... voor dierenliefhebbers iets onbegrijpelijks!
Gezien hier al 2 grote honden en 3 katten rondhobbelen, is dit nestje helaas vol.....

Wilma
24 februari 2007, 18:27
Kan het hondje niet vinden..iemand een link voor mij ??
http://www.bouvierkennel.nl/asiels/teef.htm

Jamie
3 maart 2007, 17:13
Die kleine Farah ist zusammen mit noch einer Bouvierhündin (Norok) und ein Neufundländermix in das Tierheim gekommen. Auch hierfür haben wir schon zwei Familien, die sie sofort nehmen können, aber bisher keine Antwort von den zuständigen Tierheimen oder Verantwortlichen Leuten bekommen.:(
Sie hätten dieses Wochenende schon umziehen können... Schade!
Kann jemand helfen?

Groetjes

Silvia, Jamie en Luna

Chanel
3 maart 2007, 21:23
Wat is dit toch iedere keer? Deze boefjes hadden (dit weekend......) geplaatst kunnen worden, maar kennelijk wordt er niet gereageerd door de asiels:( ????

Waarom wordt er eigenlijk niet eens gereageerd ..............(Duitsland:confused: ....)???

Jamie
3 maart 2007, 23:28
Hallo,
der Kontakt ist jetzt hergestellt, Farah und Norok dürfen auch nach Deutschland, vielleicht wird bald alles gut für die beiden!
Drückt mal fest die Daumen und Pfoten...:)

Lieve Groetjes

Silvia, Jamie en Luna

Ebonoss
4 maart 2007, 00:42
:D SUPER!!!

;) Wir Drücken uns die Daumen und Pfoten
Viel Erfolg!!!

harley
4 maart 2007, 01:03
Heeft chanel er ook wel eens aan gedacht dat de verzorgers van asieldieren , als zij de dieren in het weekend hebben verzorgd , ook wel eens in het weekend iets anders willen doen??
Het over grote deel van die verzorgers zijn vrijwilligers.:confused: :(

Wat is dit toch iedere keer? Deze boefjes hadden (dit weekend......) geplaatst kunnen worden, maar kennelijk wordt er niet gereageerd door de asiels:( ????

Waarom wordt er eigenlijk niet eens gereageerd ..............(Duitsland:confused: ....)???

kenter
4 maart 2007, 13:22
Ben blij dat er weer twee een goed nestje hebben gekregen ...:D

Chanel
4 maart 2007, 22:35
Heeft chanel er ook wel eens aan gedacht dat de verzorgers van asieldieren , als zij de dieren in het weekend hebben verzorgd , ook wel eens in het weekend iets anders willen doen??
Het over grote deel van die verzorgers zijn vrijwilligers.:confused: :(

Ja hoor, Chanel denkt daar best aan. Chanel weet ook dat het geen stel op prong beslissing is van de evt. nieuwe Duitse baasjes. Zo van: "ik bel in het weekend en dat moet er maar gelijk in de houding gesprongen of gereageerd worden door de asiels". Tevens beseft Chanel heel goed dat vrijwilligers (en personeel) ook graag een dagje of weekend vrij willen hebben. Ook weet Chanel dat dit niet de eerste keer is dat Duitse vrijwilligers van "Bouvier in Not" tegen een asielmuur oplopen in Nederland.

Afijn, gelukkig leest Chanel nu dat het allemaal goed gaat komen. Dus........ eind goed al goed, toch?

harley
5 maart 2007, 01:07
Hallo Chanel,
Allereerst , wij als beheerders van een van de asiels , willen natuurlijk ook niets liever dat een dier (hond) zo kort mogelijk in het asiel zit.
Maar , gelukkig zijn er ook wettelijke beperkingen , om dat niet te snel te doen . Denk alleen maar over de eventuele hondenhandel.!

Dan hebben de asiels van de dierenbescherming nog een heel groot probleem , zij zijn verplicht om eerst een huisbezoek te laten verrichten , of informatie in te winnen ,en dat vereist ook enige tijd , vooral als het gaat om plaatsing naar het buitenland ( Duitsland)

En je kunt er ook op vertrouwen , dat ik heel goed geinformeerd ben over de problemen , en de bepalingen van "Bouvier in Not"
En bij "Bouvier in Not" wordt er gelukkig ook eerst voor controle gedaan , voordat een bouvier ergens geplaats gaat worden.

Want de asiel houders in Nederland , en "Bouvier in Not" in Duitsland willen uitsluitend het allerbeste voor de honden.

Maar zoals je meld komt het toch weer allemaal weer goed , en dat is het voornaamste.

Henk

Ja hoor, Chanel denkt daar best aan. Chanel weet ook dat het geen stel op prong beslissing is van de evt. nieuwe Duitse baasjes. Zo van: "ik bel in het weekend en dat moet er maar gelijk in de houding gesprongen of gereageerd worden door de asiels". Tevens beseft Chanel heel goed dat vrijwilligers (en personeel) ook graag een dagje of weekend vrij willen hebben. Ook weet Chanel dat dit niet de eerste keer is dat Duitse vrijwilligers van "Bouvier in Not" tegen een asielmuur oplopen in Nederland.

Afijn, gelukkig leest Chanel nu dat het allemaal goed gaat komen. Dus........ eind goed al goed, toch?

Astrid
5 maart 2007, 13:32
Ik ben er nog steeds hoor met mijn Stampij/Stabij - ik zag op de asielsite dat Farah geplaatst is!

Nee, wij wij waren niet geschrokken na de wandeling in Busslo, ik vond het allemaal wel meevallen met de bouvierheren. Ik heb het wel eens anders gezien hoor:D

Wij zijn in november verhuisd en wonen nu met de achtertuin pal aan een hondenlosloopgebied. Ideaal dus voor 2 honden en we kijken uit naar een teefje. Hoeft niet perse een bouvier te zijn, dus een kruising mag ook wel op zich. Het heeft geen haast, maar tips zijn altijd welkom.
We zijn alleen nogal aan het klussen, dus er blijft niet zoveel computertijd over, dus ik kom hier niet zo vaak;)

Jamie
5 maart 2007, 21:19
Hallo,
sehr freudige Nachricht:

Farah ist in ihrem neuen Zuhause (en Duitsland) mit einer weiteren Bouvierhündin.:) Und die Freundin Norok (9 J.) geht in zwei Weeken auch nach Deutschland zu zwei Bouviers und deren Familie. Das ist doch klasse, oder? Ich freue mich sehr für die beiden.

Groetjes

Silvia, Jamie en Luna:)