PDA

Volledige versie bekijken : cursus Boevier trimmen

angie
24 februari 2007, 20:07
Hoi, ik laat mijn boef scheren omdat ik hem graag kort wil houden en de trimmer te duur vindt wil ik het graag zelf gaan leren....dat betekend dat ik het bij wil houden en de trimmer het 2x per jaar modeleerd.

Mijn vraag is: of iemand weet of daar misschien een dvd van is.

Bedankt Angie.

Ebonoss
24 februari 2007, 22:45
Hoi, ik laat mijn boef scheren omdat ik hem graag kort wil houden en de trimmer te duur vindt wil ik het graag zelf gaan leren....dat betekend dat ik het bij wil houden en de trimmer het 2x per jaar modeleerd.

Mijn vraag is: of iemand weet of daar misschien een dvd van is.

Bedankt Angie.[/quote

Zo ja, zou ik er ook erg blij mee zijn!

Ondanks dat ik al 5 voorgangsters altijd zelf heb "behandeld", heb ik nog steeds altijd erg veel moeite met de poten...
Uiteindelijk lukt het me wel, maar ik heb de indruk dat ik daar onnodig veel tijd en energie aan besteed.
:confused: Ik denk dat het een speciale manier van knippen is, die ik niet beheers, of is het werkelijk zo'n moeilijke en tijdrovende klus?

Elly_de_Ruyter
26 februari 2007, 08:43
Hoi

Weet niet of er een dvd te vinden is met een curcus, maar weet wel een workshop waar je kan leren hoe je je hond moet trimmen.

Kijk eens op http://www.specialgrooming.nl/.

Wie weer heb je er wat aan.

Groetjes Elly

Ebonoss
26 februari 2007, 09:03
Hoi Elly,

Bedankt voor de link, ik had hem een poos geleden ook al eens ergens gezien, maar kon hem niet meer vinden.
:( Ik zie dat ze ook dvd's verkopen met instructies voor plukken, knippen en scheren voor allerlei rassen, maar helaas niet voor de bouvier.....

Elly_de_Ruyter
26 februari 2007, 09:54
Vreemd toch dat ze t allerbelangrijkste ras vergeten.....

Dazzle
26 februari 2007, 09:56
Zou er echt niets hierover te vinden zijn?

Misschien een gat in de markt?

Elly_de_Ruyter
26 februari 2007, 10:09
Dacht ik ook al...was al op Google aan het kijken maar tot nu toe niks te vinden...

Chanel
26 februari 2007, 15:11
Op internet is alleen een tekening van een trimschema te vinden en nog een schema met foto's, maar deze is niet eens uit te printen.
Karig hoor!!!

Lyts Boefke
26 februari 2007, 21:51
Ben er zelf nooit geweest hoor, maar op de site van de vanenblikhoeve staat dat ze trimdemonstraties geven. Is in Enschede. Is dat misschien wat voor je? Of je kunt een fokker bij jou in de buurt eens vragen. Meestal kun je er wel bij blijven als je je boef er een keertje laat knippen. Goed kijken en advies vragen. Succes!

Groetjes Jantina en de meiden.

angie
4 maart 2007, 09:55
Ja ik was er al bang voor... en idd die DVD is er voor alle honden behalve voor onze Boefies.

Bedankt voor de reacties en we blijven doorzoeken.

grtjes Angie

TheThorn
22 april 2007, 20:55
Ben er zelf nooit geweest hoor, maar op de site van de vanenblikhoeve staat dat ze trimdemonstraties geven. Is in Enschede. Is dat misschien wat voor je? Of je kunt een fokker bij jou in de buurt eens vragen. Meestal kun je er wel bij blijven als je je boef er een keertje laat knippen. Goed kijken en advies vragen. Succes!

Groetjes Jantina en de meiden.

Hoi,

Ik werk toevallig bij vanenblikhoeve:D (als voormalig stagiere, nu kennelhulp op woensdagen)
En je mag daar zeker bij blijven als je Boeffie getrimd word. Wel in overleg natuurlijk, maar het is mogelijk!

Herman
22 april 2007, 21:08
Hoi,

Ik werk toevallig bij vanenblikhoeve:D (als voormalig stagiere, nu kennelhulp op woensdagen)
En je mag daar zeker bij blijven als je Boeffie getrimd word. Wel in overleg natuurlijk, maar het is mogelijk!

Dat had ik van Gerard ook al begrepen. Ik wil er over 2 maanden ook eens langs gaan, om Pelle weer even te laten zien en hem meteen te laten trimmen.

Ben benieuwd wat er dan voor een hond onder al die wol vandaan gaat komen :)

Vr. Groeten,

Herman
(en een lik van Pelle)

Alex
24 april 2007, 09:35
http://www.bouvierkennel.net/consumenten/trimschema.htm
Misschien heb je hier wat aan?

Alex

Chanel
24 april 2007, 17:08
http://www.bouvierkennel.net/consumenten/trimschema.htm
Misschien heb je hier wat aan?

Alex

Bovenstaande link is erg mooi en duidelijk, maar kun je niet uitprinten (zit blokkade op).

Deze wel:)! : http://www.bouvierpagina.com/1024x768/trimschema.htm