PDA

Volledige versie bekijken : Rammelende darmen?

djara
3 maart 2007, 09:29
Hoi

Toen ik vanmorgen opstond wilde mijn boef niet eten. Dat is voor een keer helemaal geen probleem, maar zijn buik of darmen blijven constant geluiden produceren. Hij heeft tijdens het uitlaten ook nog niets gedaan. Hij heeft dit nu al 2 uren en ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Wat kan dit zijn? Of moet ik een dierenarts raadplegen?

Groetjes Renske

bella
3 maart 2007, 12:08
Hoi Renske,
Dat je boef een keer niet wil eten is op zich geen probleem. Als de darmen geluid maken en hij niet poept betekent dit wel dat hij lege darmen heeft. Hoe oud is hij en is hij ook misselijk???? (dit kan je herkennen aan het steeds de tong naar buiten steken c.q. aan de lippen likken)
Groetjes, Bella

Henk&Boyke
3 maart 2007, 12:24
Flemming had het vorige week ook, rammelende darmen, een complete big band in zijn lijfje, niet eten etc, waarschijnlijk heeft Flemming iets gegeten toen hij achter de befaamde langoren aanzat.

'S morgens vroeg, eerste plasje, at die kleine "stinkerd" veel gras.
Ook tijdens het uitlaten, dacht dat ik met een mini ezel op stap was:) .
gras eten doen ze als ze niet helemaal lekker zijn, niets mis mee voor
even.

Thuis gekomen niets gegeten, daarna naar buiten voor zijn kakka, was dunne bagger met hele pollen gras. Dit bleef aan zijn poep hangen.
"Waar hebben mensen handen, guess, om je boefke te helpen hun gat te kuisen:p " Dit meerder malen herhaald, goei poeier die kakka, hangt nog in mijn neus.

Toen kreeg die kleine honger en weer goed gegeten, andere dag was alles weer normaal.

djara
3 maart 2007, 14:46
Hoi Bella

Masko wordt volgende maand 2 jaar.
Hij heeft tussen de middag eindelijk zijn behoefte (geen diaree, maar normaal en stevig) gedaan en zijn darmen zijn nu rustiger, maar nog niet stil. Het klonk vanmorgen net als een mager speenvarken, zoveel lawaai produceerde hij. Nu borrelt het nog wat. Hij heeft ondertussen wel al een paar keer overgegeven. Veel geel en wit slijm. Hij wil nog steeds niet eten, wat ik op zich helemaal niet erg vind. Maar hij heeft vandaag ook nog niet gedronken en dat vind ik minder goed. Ook is hij erg rusteloos. Weet niet waar en hoe hij moet liggen. Ik heb al zitten denken of hij iets verkeerds gegeten had, maar kan tot op heden niks bedenken. Of hij nu nog misselijk is, weet ik niet zeker. Hij gaapt wel erg veel, maar likken doet hij niet veel.

Catootje
3 maart 2007, 18:07
Hoi Djara,
had hier vorige week een logeerhond die steeds braakte.
Maar hij had ook diarree.
Het braken zinde me niks, hij deed het telkens weer.
Ik ben toen toch met hem naar de da gegaan.
Hij heeft een injectie tegen de misselijkheid gekregen en een kuurtje.
Ze hadden het idee dat hij een soort virus had opgelopen.
Hij knapt nu eindelijk wat op.
Als hij blijft overgeven zou ik toch even langs de da gaan.

Dazzle
3 maart 2007, 18:40
Hoi Djara,

Dazzle was laatst ook ziek met veel spugen, maar wel ook erg aan de diarree, met buikpijn..... was idd een virus.
Masko spuugt, wel gewone ontlasting....?
Dat hij niet eet is niet erg, maar niet drinken.....
Zal toch dan even langs DA gaan.

Sterkte!!!

bella
4 maart 2007, 00:06
Inderdaad even langs de da want uitdrogen gaat snel. Ik denk (als leek maar wel als ervaringsdeskundige) aan een darmslijmvlies ontsteking. Niet te lang wachten dus. braken en niet drinken daar moet naar gekeken worden op kort termijn.
Sterkte, Bella

Ebonoss
4 maart 2007, 09:18
:( Ook Ebony is ziek, voor de 1e keer in haar leventje.....

Gisterochtend begon het, ze was sloom en wilde amper spelen met de andere honden tijdens het uitlaten.
Ze kwam thuis en heeft enkel geslapen in haar mand.
's Middags toch geprobeerd een eindje met haar te lopen en ze wilde ondanks dat er genoeg hondjes waren die dolgraag met haar wilde spelen, nergens op in gaan. Ze stond maar een beetje te kijken.
Haar middagmaal heeft ze niet aangeroerd, pas 's avonds heeft ze een paar happen genomen.
Ik heb daarna haar temp opgenomen:39.8, is dus wel verhoging.
Daarna om 1.00 uur 's nachts nogmaals getempt: 39.5.
Ze is daarna zelf de bench ingegaan, weigerde haar koekie en is gaan slapen.
Toen ik vanmorgen opstond, wilde ze de bench niet uit en pas toen ik zei dat ze haar grote vriend, onze zoon mocht wekken, ging ze ietwat onvast ter poot naar boven en heeft hem redelijk enthousiast wakker gemaakt. Weer getempt: 93.5.
Ze is nu met mijn man aan de wandel, ben benieuwd...
Verder is ze niet aan de diarree, braakt niet en heeft geen rommelende maag.
Ze drinkt ook niet, maar ik geef haar zo direct wel roosvicee, dat krijgt ze bijna nooit, maar vindt ze erg lekker.

:o Wat kan ze nou toch hebben, ze is altijd zo energiek en enthousiast, en nu zo gelaten. Als dit zo doorgaat, ga ik morgen ff langs de DA.....

xxx van een zieke Ebony.....

djara
4 maart 2007, 09:20
Masko is weer beter.
Gisteravond wilde hij een beetje eten en had daarvoor ook al aardig wat gedronken gelukkig. Voor de rest heeft hij gisteravond veel geslapen.
Vanmorgen begroette hij mij erg vrolijk en viel gelijk aan op de brokken.
Ik hab gisteren de DA nog wel even gebeld (kreeg een assistente aan de lijn), maar die zij dat ik het eerst maar even moest aankijken. De assistente maakte zich wel druk omdt hij niet at. Maar 1 maaltijd overslaan is voor mij geen alarmsignaal.
Als het maandag nog zo was moest ik maar langskomen. Dat hoeft denk ik niet meer. Wat het nu geweest is weet ik niet. Ook dat hij geen diaree had, vond ik wel een beetje raar.
In ieder geval bedankt voor jullie berichtjes!

Groetjes Renske

bella
4 maart 2007, 11:15
Hoi Renske,

Gelukkig dat is ook weer achter de rug. Niet eten dat is voor mij ook niet zo een probleem, drinken wel.

Ebonoss, houde temperatuur goed in de gaten. Ik vind het behoorlijk hoog. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een verschrikkelijke doos ben hihihi. Altijd bang dat mannetje erg ziek is en ik het niet signaleer.

groetjes, Bella

kenter
4 maart 2007, 12:18
Is de ene beter heeft de ander het..
Ebonoss kijk het niet te lang aan want beter 1x te veel naar de da dan 1x te weinig..
Ik ben ook zo'n kloek die gauw bezorgt is, maar Ebs is inderdaad altijd vlot en vrolijk dus ik zou het wel na laten kijken !!

knuffels van de limbo voor haar !!!:D

Ebonoss
4 maart 2007, 12:48
Dank je voor de knuffels Limbo, maar ik wil nu ff alleen maar slapen......
Morgen gaat het vrouwtje met me naar de DA, want ik mank ook een beetje met m'n r. voorpootje, was ze net vergeten te vertellen.

:eek: straks moet ik weer tempen, zucht.....

zzzzzzz zzzz zzzzz zzzzzz zzzz zzzz zzzzz.....

groetjes uit dromenland van de Brabo.

Ebonoss
4 maart 2007, 16:12
:D Ha, hier ben ik weer! zo goed als nieuw!!!
:( Mag ook wel, want ik had ook nog eens een "bad hairday"!!!
Zag d'r niet uit man, al mijn haar stond in plukken overeind...

Ben na mijn middag(en ochtend) slaapje lekker wezen wandelen.
ff een frisse neus gehaald en ben weer helemaal opgeknapt.
Ik heb uit eigener beweging een paar hapjes gegeten en flink gedronken.
:cool: Daarna heb ik mijn speelgoedmand omgekieperd en ben ff lekker tekeer gegaan met mijn piep/krijsbal en al mijn andere speelgoed.
Mijn r. voorpootje doet ook niet meer zo'n pijn want ik kan alweer lekker door de kamer rondscheuren!
Vrouwtje heeft me daarna toch nog te pakken gekregen en me getempt:39.3, een beetje verhoging dus nog, maar als het zo doorgaat ben ik morgen weer kiplekker!
Vooralsnog heb ik er weer reuze zin in en kijk weer helder uit mijn oogjes.
Ook mijn haar gaat ook weer beter zitten (dat laatste is voor een meisje als ik erg belangrijk!)
Zal je net zien, is eindelijk het weekend, ben ik al 2 dagen zo ziek als een hond.
En dan te bedenken dat ik eigenlijk had afgesproken met het vrouwtje om naar het bos te gaan, jammer.........
Nou ja, volgende keer beter!

http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifNou Limbo, kom maar op met je knuffels hahaha, ik kan je weer hebben!

xxxEbony en groetjes van een zeer opgeluchte Ebonoss en fam.!

kenter
4 maart 2007, 16:47
Knuffels komen er aan per expresse !!!
Ben blij dat het weer goed gaat met je hoor, en wat je haar betreft..moet je dat van mij zien als ik weer effe nat gelegen heb..kind ik blijf poetsen..:eek:
Morgen naar 'sgravenzande met Brista naar Carin..we gaan eerder weg hebben ze beloofd om op het strand te gaan wandelen..Mag brista niet los anders gaat ze zandschuiven en zwemmen en dan wordt Carin boos ....maarrrrrrrrrrrrrrrrrr ik mag alles :D :D
Ebs doe nog effe rustig aan met je poot dan kunnen we weer een keertje racen samen tegen die heuvel op...jippie !!!

Chanel
4 maart 2007, 21:27
Hoi Ebonoss,

Lees nu pas dat Ebony ziek geweest is. En of de duvel ermee speelt...... inderdaad altijd in het weekend!

Gelukkig dat alles weer goed gaat. Gelukkig simuleren ze niet, dus als ze ziek zijn, zijn ze echt ziek en andersom.

Wat het geweest kan zijn:confused: , we zullen het waarschijnlijk nooit weten.

In ieder geval ben ik heel blij dat ze weer lekker is opgeknapt!

Ebonoss
4 maart 2007, 21:30
:p Yes Limbo, die afspraak "heuvelracen" staat!!
Dat gebeurt met de lentewandeling... Kijken wie het eerste boven is, de Limbo of de Brabo hahha!!
:o Net nog ff getempt "zij" had me te pakken toen ik net lekker aan d'r voeten lag te slapen brrr...onsportief hoor!
De meter stond op 38.9, dus bijna normaal.
Heb vanavond ook nog lekker gegeten, want ik had ondanks alles toch best wel honger gekregen...Mijn pootje is ook bijna over dus dat "heuvelracen" gaat mooi door!
;) Ik zou maar vast gaan oefenen Limbo!

Ebonoss
4 maart 2007, 21:38
Nou Chanel, ik ben ook behoorlijk opgelucht dat ons Eb weer aan de beterende hand (poot) is.
Na wat er destijds met Silva gebeurd is ben ik (we) al gauw in paniek....
Ze is toch 2 dagen behoorlijk in de lappenmand geweest.
Vond het zo vreemd dat ze niet aan de diarree was en niet hoefde te braken, dan weet je helemaal niet in welke hoek je het moet zoeken.

;) Maar het gaat gelukkig nu de goede kant op en ik denk dat ik morgen niet naar de DA hoef.

xxx Ebony.

Catootje
4 maart 2007, 22:21
Hoi Ebonoss,
Logisch dat je je op dat moment zorgen maakt!
Als je boeffie opeens lusteloos is terwijl ze anders zo vrolijk is,
ik zou me ook zorgen maken!
Gelukkig dat Ebony weer de oude is. :)

Knuffie van Carin & Jazz.

Henk&Boyke
5 maart 2007, 06:48
Hi Ebonoss,
Harstikke goed dat het weer goed gaat met Ebony.
Ik weet wat je bedoelt, gelijk bezorgd zijn als je boefke ziek is.
Maar meestal is het na een paar dagen over, zoniet gaan
we ook gelijk naar de da, alle riscio's uitsluiten.

Knuffels aan Ebony

Ebonoss
5 maart 2007, 08:17
Hoi allemaal,

:eek: "Zij" heeft me weer te pakken gehad en zo'n staaf in m'n r**t gerost...., ben je ook nie blij mee!
De stand van vanochtend was 37.8, dus ik ben volgens "haar" officieel weer gezond....
:p Was ondanks dat ik me knap beroerd voelde toch wel lekker hoor, al die extra aandacht!
Ben vanochtend lekker met "hem" aan de wandel geweest en heb me prima vermaakt en ook m'n pootje is weer helemaal goed.

:D Hier thuis breken ze zich het hoofd over wat ik nou precies heb gehad, maar dat boeit me eigenlijk niet zo, IK BEN WEER BETER!!

http://www.bouvierforum.nl/images/icons/icon14.gifAllemaal hardstikke bedankt voor jullie belangstelling, vond het hardstikke tof!

xxx Ebony.

Cyvah
5 maart 2007, 09:04
Hier gebeurt het ook wel eens dat de boeven een volledig orkest in hun darmen hebben.
Meestal hebben de dames dan bij het lopen weer eens iets opgegeten wat ze niet verdragen zoals de bast van een afgewaaide tak of andere rotzooi wat zo lekker ruikt. (volgens het bouvier kookboek)

Dit gebeurt altijd als je ze 1 seconde uit het oog verliest.

De oplossing van onze dames.....

1 dag niet eten (in de bak kijken en dan naar ons met een gezight van dit lusten we niet)
naar buiten en dan een lekker dieet van vers gras.
Weer naar binnen en dan alles onder kotsen.
baasje kusjes geven nu onze bek zo lekker ruikt.
proberen om toch iets lekkers te krijgen.
met een lang gezicht dat vieze droogvoer toch maar opeten.
als beloning īs avonds de kamer vullen met bouvier parfum.

Herman
5 maart 2007, 19:30
Pleuntje mijn vorige Bouvier had ook vaker last van gerommel in de darmen.

Als ik in de ochtend beneden kwam hoorde ik het vaak al, borrelbuik noemde ik het :)

Kreeg van de DA de tip om haar wat Yoghurt te geven, blijkbaar iets te maken met de zuurgraad daarvan.

Nadat Pleuntje er vaker last van kreeg ben ik op advies van de DA overgestapt op een of ander dieet voer (brokken). En sindsdien zo goed als nooit meet gehoord. Ook die gruwelijke winden waren toen zo goed als over.

Na hier een hoop te hebben gelezen over voer, eet Pelle nu een 50-50 mengsel van Royal Canin brokken en rauw vlees (compleet voer).

Vr. Groeten,

Herman
(en een lik van Pelle)

thecla
19 maart 2007, 20:40
Ook hier is het begonnen met rammelende darmen, en niet eten .:mad: Na 1 dag begon diarree en braken. naar de DA gegaan, bleek ze ook nog koorts 39.8 C te hebben.Normaal zou de DA even afgewacht hebben ,maar je bent ook afgevallen. 16 weken oud en je weegt 13,5 kg terwijl je vorige week 14 kg woog.Je kreeg 2 spuitjes en pilletjes tegen braken en een antibioticakuurtje.na 4 dagen ziek zijn ben je nu gelukkig weer beter :) en ga je de schade gauw inhalen:p .