PDA

Volledige versie bekijken : Ik ben nieuw hier...

MaraJade
19 maart 2007, 19:16
Hoi iedereen

Ik ben nieuw op dit forum, ben wel bekend met andere fora maar nog niet met een bouviers forum. Wij hebben ook een blonde bouvier, hoe oud, geen idee...hij komt uit het asiel.

Ik ben tevens een grote liefhebber van Australische parkieten, heb er ook zelf een stuk of 35.

Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Mara

nic
19 maart 2007, 19:58
Hoi Mara,

Van harte welkom hier op het forum.
Zeer veslavend maar ontzettend gezellig leuk, met af en toe een traan.

Wat goed dat je een boef uit het asiel hebt gehaald. Hoe heet hij/zij? En welk asiel? Onlangs of heb je de boef al een tijdje? We zijn altijd benieuwd naar foto's :D

Ik heb zelf ook een blonde boef, Rex, wordt in juni 5 jaar. Ook een afstandshond. Erg lief...
En nog een zwarte boef, Mascha, in maart 3 jaar geworden, ook een afstandsboef, en ook erg lief.

Dazzle
19 maart 2007, 20:31
Hoi Mara,

Welkom op dit (verslavende) forum.
Meer info en foto's volgen nog?
Wij zijn benieuwd.

thecla
19 maart 2007, 20:44
Hallo, van harte welkom op dit gezellige forum.

dorine
19 maart 2007, 21:09
Leuk een naamgenootje

Veel plezier hier

Groetjes Dorine, Mara en Hummer

kenter
20 maart 2007, 06:55
Welkom, ook hier allemaal opvangboeven ( en 1 poedel..) behalve onze Rowan, die hebben we zelf gekocht als pup...:D

jogova
20 maart 2007, 07:35
Welkom,ook hier een opvangboeffie en opvangkater heeeeeeeeeel erg
lief ,maar wel veel tijd vergend hoor.
En dan hou je maar weinig tijd over voor het forum:D
Ben erg benieuwd naar de foto,s

Groetjes,

Mimi,Jos,Drakoo en Laica.......

jumbojet
20 maart 2007, 09:38
Welkom op dit forum!!

MaraJade
20 maart 2007, 10:35
Hoi iedereen,

Ow jee, wat een vragen allemaal. Nou, onze boef komt dus uit het asiel, was niet gechipt, geen tatoeage en helemaal zwaar verwaarloosd. We hebben hem nu bijna vier jaar.

Ik moet zeggen dat ik heel lang getwijfeld heb om lid te worden van een bouvierforum, en waarom, omdat ik ontzettend bang ben dat de 'oude' eigenaar zijn hond terugwil...Klinkt heel belachelijk maar Oscar is niet de hond die uit zichzelf wegloopt. Hij is echt uit de auto gezet.

Hij heet dus Oscar en toen we hem kregen had hij nog hele dikke pootje, leek heel erg op puppypoten. Verder is hij heel lief, houdt hij niet zo van auto rijden vooral rotondes en hij kan eigenlijk niet echt spelen. Niet echt spelen, hoor ik iedereen nu denken. Nee, Oscar weet niet wat spelen is, alleen als we hem geborsteld hebben doe hij wat achter een bal of kluif aanrennen. Hij houdt wel heel veel van lange wandelingen maken en ook met zijn vriend Boris, een zwarte boef van bijna 8 jaar oud met de energie van een puppy. De eigenaresse van Boris kan niet meer met Boris wandelen dus doen wij dat elke dag.

Foto's zullen zeker nog volgen. En ik hoop dat jullie nie wat meer weten over onze kleine grote deugniet Oscar.

Mara

Ebonoss
20 maart 2007, 11:37
Ik moet zeggen dat ik heel lang getwijfeld heb om lid te worden van een bouvierforum, en waarom, omdat ik ontzettend bang ben dat de 'oude' eigenaar zijn hond terugwil...Klinkt heel belachelijk maar Oscar is niet de hond die uit zichzelf wegloopt. Hij is echt uit de auto gezet.

Hallo Mara,
Ook vanuit het Brabantse welkom op dit superforum!

Ik denk dat juridisch gezien de vorige eigenaar geen poot heeft om op te staan!
;) Kom maar lekker bij de club van boevengekken, kost je alleen wel veel tijd.....

MaraJade
20 maart 2007, 12:33
Hoi Ebonoss

Tijd heb ik genoeg, heb verder weinig anders te doen. Wat klinkt dat saai. Maar ik kan vanwege een astmatische aandoening haast nooit uit, dus besteed ik de tijd die ik dus over heb aan mijn vogels en dus ook aan Oscar. Hij ligt hier nu lekker met alle vier de pootjes in de lucht te relaxen, heerlijk toch.

Groetjes

mara

MaraJade
20 maart 2007, 12:48
Dit is dus Oscar:

http://img.photobucket.com/albums/v615/Gayahuaniel/081006Oscarnetwakker.jpg

Mara

vera
20 maart 2007, 13:16
Ha, ook namens ons welkom op dit heerlijke forum!!!
Wat een mooie foto,Oscar is een mooi boeffie hoor.

Chanel
20 maart 2007, 16:30
Hallo Mara en Oscar,

Ook van ons: van harte welkom op het forum!!!

Inderdaad, zoals Ebonoss schrijft, de eventuele eigenaar kan geen enkele aanspraak op je hond maken, dus daar hoef je absoluut niet meer bang voor te zijn hoor.

Hele leuke foto van Oscar!

Dazzle
20 maart 2007, 16:36
Die heeft het echt naar z'n zin........echt wel!

En zoals eerder al aangegeven, vorige eigenaar heeft geen enkele aanspraak meer.
Vermoedelijk uit auto gezet, zwaar verwaarloosd en nu 4 jaar verder.

Dus het vermoeden is dat hij tussen de 4 en 5 jaar is?

MaraJade
20 maart 2007, 16:42
Hoi Dazzle,

Ja, wij denken dat hij inderdaad tussen de vier en vijf jaar oud is.

Hoi Chanel en Vera

Wij zijn ook heel blij met Oscar. Er is nu ook uitbreiding bij mijn broer gekomen en Oscar vindt de kleine meid heel erg lief.

Mara

jackie
20 maart 2007, 18:10
leuk hoor weer eeen er bij .
en hoezo vorige eigenaar die hond,heeft het geweldig,en wat een sjeike naam oscar leuk koppie hoor dus van harte welkom.
gr jack en jill

harley
20 maart 2007, 18:25
In nederland gelden de volgende regels voor Asielhonden.
De Gemeente en dus ook de Asielhouder is verplicht om de eventuele loslopende dieren , 14 dagen in bewaring te houden , en in de plaatselijke kranten te melden zodat het betreffende dier eventueel weer opgehaald kan worden door zijn eigenaars.
Mocht na 14 dagen het dier niet zijn opgehaald.
Dan zijn de beheerders geheel vrij om het betreffende dier te herplaatsen , uiteraard moet de hond of kat dan wel door het asiel zijn voorzien van een microchip en onderzocht zijn door een dierenarts , en op naam zijn gezet op de eventuele nieuwe eigenaar.
Het asiel hoeft in het geheel niet mee te werken als de eventuele eigenaars van het dier zich na 14 dagen meld bij het asiel , om de gegevens van de nieuwe eigenaars bekent te maken , kan er eventueel alleen in bemiddelen.

En zoals je meld dat je hem al 4 jaar bezit , heeft de oude eigenaar totaal geen rechten meer op de hond.

Dus maak je daar maar geen zorgen over

Hoi iedereen,

Ow jee, wat een vragen allemaal. Nou, onze boef komt dus uit het asiel, was niet gechipt, geen tatoeage en helemaal zwaar verwaarloosd. We hebben hem nu bijna vier jaar.

Hij heet dus Oscar en toen we hem kregen had hij nog hele dikke pootje, leek heel erg op puppypoten. Verder is hij heel lief, houdt hij niet zo van auto rijden vooral rotondes en hij kan eigenlijk niet echt spelen. Niet echt spelen, hoor ik iedereen nu denken. Nee, Oscar weet niet wat spelen is, alleen als we hem geborsteld hebben doe hij wat achter een bal of kluif aanrennen. Hij houdt wel heel veel van lange wandelingen maken en ook met zijn vriend Boris, een zwarte boef van bijna 8 jaar oud met de energie van een puppy. De eigenaresse van Boris kan niet meer met Boris wandelen dus doen wij dat elke dag.

Foto's zullen zeker nog volgen. En ik hoop dat jullie nie wat meer weten over onze kleine grote deugniet Oscar.

Mara

kenter
21 maart 2007, 07:08
Ik zie de foto niet maar dat kan aan mijn pc liggen misschien ??

sivvels
21 maart 2007, 08:05
welkom alhier en veel plezier, maar dat gaat zeker wel lukken denk ik!!!! ook ik kan de foto van oscar helaas niet zien...jammer
anyway welkom dus!

MaraJade
21 maart 2007, 09:42
Hoi iedereen

De foto van Oscar is momenteel even (sinds gisteravond schijnbaar) niet meer te zien omdat ik via photobucket doe uploaden en deze dus down is...dat houdt in dat al mijn foto's nergens meer te zien zijn. Balen dus maar goed, nu maar hopen op het beste en anders voor een ander upload programma kijken.

Oscar heeft eerst 14 dagen in het asiel gezeten, toen wij gingen kijken na het overlijden van onze Tarzan (witte keeshond) zat Oscar er nog geen week en moesten we wachten totdat die 14 dagen om waren. Dat duurde lang....*zucht*

Wij zijn echt heel blij met Oscar.

mara

MaraJade
22 maart 2007, 12:51
Hoi iedereen

Nou, de foto van Oscar werkt weer. Maar ik zou ook graag nog een foto laten zien van Oscar en zijn vriendje Boris.

http://img.photobucket.com/albums/v615/Gayahuaniel/100_0110.jpg

Mara

Hanneke
22 maart 2007, 12:57
Het zijn wel een stel stoere binken hoor,mijn dame is wat dat betreft echt een tutje .:)

kenter
22 maart 2007, 13:14
Oscar zou wel familie kunnen zijn van kanjer...jammer dat je niets weet verder...
Hij ziet er goed uit...

MaraJade
22 maart 2007, 13:22
Hoi Hanneke

Ze zijn ook echt heel erg stoer hoor, vooral aan Boris heb je je handen aan vol.

Hoi Kenter

Ik zou ook graag meer willen weten over Oscar zijn achtergrond maar helaas. Wat ik me vooral afvraag is waarom hij niet kan spelen. Hij holt een keer achter de bal aan en dan is het goed. Ik vind het zo jammer....maar hij is wel heel erg lief.

Mara

Hanneke
22 maart 2007, 14:28
Zo ziet Boris er ook wel uit dat je daar je handen aan vol hebt. Vind je het zo belangrijk dat hij achter ballen aan loopt te rennen? Ik heb nog nooit een bouvier gehad die dat deed.:rolleyes:

MaraJade
22 maart 2007, 15:18
Hoi Hanneke

Niet per se achter ballen aanrennen maar wel spelen. Aan een touw trekken en zo, of doen boefjes alleen maar slapen.

Mara

Hanneke
22 maart 2007, 18:23
Alleen Turbo wilde wel eens aan een flos trekken ,de rest ging liever achter de katten aan of met de paarden mee de bosssen in. Echte speelse honden heb ik op een schapendoes en een bastaard hond niet gehad.

Catootje
24 maart 2007, 22:36
Hoi Mara,
Beter laat dan nooit,
maar ik wil je toch nog even welkom heten op het forum!
Ben anderhalve week offline geweest en heb nogal wat in te halen hier.
Iets van 300 berichten of zo..............
Hoezo verslavend? :D

MaraJade
25 maart 2007, 11:43
HOi Catootje

Dank je wel voor je welkom. Ik ken het van een ander forum!!

Mara