Volledige versie bekijken : Wie heeft een tip? Of, waar moet ik zoeken
Hallo allemaal
Een vriend van mij is op zoek naar een blonde boef pup. Reu of teef maakt niet uit, maar hij wil wel graag dat het hondje gecoupeerd is.
Nu las ik al in het vorige topic "pup", dat je dan in België moet zijn. Maar kan iemand een tip van een goede kennel/fokker geven? Of mij misschien kunnen vertellen of er ook sites zijn waar ik dan kan zoeken?
Het heeft geen haast, maar een beetje vooruit kijken kan nooit kwaad.
Je kunt is hier kijken bij blonde bouviers daar staan ook adressen bij.
Jammer alleen dat je vriend een bouvier wil met gecoupeerde oren.
Er is op dit forum al veel over geschreven.
Ik hoop dat je vriend weet dat couperen niet meer mag.
Jij kunt hem hopelijk ook vertellen dat de oren het karakter van de bouvier niet veranderd.
Succes !
Ja, ik weet er alles van. Ik vind het zelfs vaak mooier. Uiteindelijk is de hond dan wel compleet, en zoals hij hoort. Maar goed, sommige mensen willen niet van het couperen afstappen. Helaas. !@#$
kirsten
7 april 2005, 21:23
Hoi.
Wij zijn zelf ook opzoek naar een bouvier pup. WE hebben een kennel in belgië gevonden alleen ik weet niet zeker ofdat ze daar ook blonde bouvier pup hebben maar een keertje bellen kan geen kwijt he? Dit is de site in ieder geval. En ze worden daar aan de staart gecoupeerd heb ik gezien de oren weet ik niet zeker maar daar bellen wij binnenkort ook voor. http://www.vandekeihoeve.be
Succes met het zoeken van jullie pupje! =D
Groetjes kirsten
Marleen
2 juli 2005, 18:07
Hallo Kirsten, De staart wordt alleen nog gecoupeerd en de oren niet dat is al zolang verboden ook in Belgie.
In Belgie mogen de staarten nog gecoupeerd worden tot jan.2006 en daarna is het daar ook gebeurd.
De pups kosten bij deze kennel 650 euro.
Volgens mij hebben ze daar ook gestroomde en zwarte bouvierpups.
Nou veel succes.
Groeten Marleen.
Michella
3 juli 2005, 21:06
Jammer dat jullie er weer bij moeten vermelden dat de staart gecoupeerd wordt in Belgie.
Houdt deze discussie dan nooit op.
inko2000
6 juli 2005, 20:23
Hoi Michella,
HELEMAAL MEE EENS. Vreselijk zo'n discussie. Bij onze geboorte halen ze ook toch niet dingen eraf, die mensen niet mooi vinden.
Groetjes Ina en een poot van Yassar met staart en oren.
Marleen
21 juli 2005, 21:45
Ho ho, wie maakt zich er zo druk over jullie maken er weer een discussie van ik niet ik ben me van geen kwaad bewust ik mag toch wel vermelden waar je pups kan krijgen zonder staart omdat er naar gevraagd werd dit zijn erkende fokkers dus die weten heus wel wat ze doen zolang de staarten er daar nog af mogen dan is dat zo.Die mensen vroegen om een adres nou en ik wist er 1 dat mag ik toch wel doorgeven als die mensen er dolblij mee zijn met een pup of het nou met of zonder staart is als het hondje maar een goed huis krijgt dat vind ik belangrijker als de staarten.
Het coupeerverbod gaat per jan.2006 in dus dan mag het in Belgie ook niet meer.
Er zullen er altijd wel mensen uitwijken naar Belgie en van Belgie naar Nederland.
Maak je niet zo druk er zijn wel andere dingen om je druk om te maken nietwaar?
ik vind het kortzichtig om te zeggen dat de fokkers het wel weten. Door dit soort dingen is de tweede wereldoorlog ontstaan. wir haben es nit gewusst. iedereen weet dat couperen bij wet niet meer is toegestaan.
Bella
Tineke
22 juli 2005, 20:35
Nou Bella, dit gaat me toch echt te ver hoor!
Wat mijn mening indeze ook is, als iemand een vergelijking gaat maken met de tweede wereldoorlog dan heb je wat mij betreft de discussie verloren.
Tineke
Hoi Tineke,
het is toch feit dat algmeen bekend is dat couperen bij wet niet meer is toegestaan, en zeker bij hondenbezitters of liefhebbers. Je er dan achter verschuilen dat je het niet weet, niet wil weten of ontkend heeft niets met een eigen mening te maken m.i.
groetjes,Bella
Marleen
23 juli 2005, 11:58
Hallo Bella, Volgens mij kan je niet goed lezen of zo.
In Belgie is het nog wel toegestaan dus wat wil je daar aan doen.
Als mensen een pup willen hebben met een gecoupeerde staart nou en het enigste nadeel is dat je in nederland vaker wordt aangesproken wordt waar je het hondje vandaan hebt en dat geldt niet alleen voor boeven maar voor alle andere honden.
Ik heb zelf geen pup omdat wij nog een boef van 7 jaar hebben zonder staart maar dat beeld zal zo langzamerhand ook wel verdwijnen.
Ik zou in ieder geval mijn boefie nog lang niet willen missen want ik ben veel te gek op haar op dit moment staat ze lekker bij mij met haar snuit op mijn schoot.
Is dit nu het einde van de discussie over de staarten of gaan we nog even door.
Want er zijn wel andere dingen waar men zich druk over kunnen maken.
Marleen
23 juli 2005, 12:08
[QUOTE=Marleen]Hallo Bella, Volgens mij kan je niet goed lezen of zo.
In Belgie is het nog wel toegestaan dus wat wil je daar aan doen.
Als mensen een pup willen hebben met een gecoupeerde staart nou en het enigste nadeel is dat je in nederland vaker wordt aangesproken wordt waar je het hondje vandaan hebt en dat geldt niet alleen voor boeven maar voor alle andere honden.
Ik heb zelf geen pup omdat wij nog een boef van 7 jaar hebben zonder staart maar dat beeld zal zo langzamerhand ook wel verdwijnen.
Ik zou in ieder geval mijn boefie nog lang niet willen missen want ik ben veel te gek op haar op dit moment staat ze lekker bij mij met haar snuit op mijn schoot.
Is dit nu het einde van de discussie over de staarten of gaan we nog even door.
Ik kan wel zeggen van ik reageer gewoon niet op jou maar je maakt er zelf een discussie van.
Marleen
23 juli 2005, 21:32
Sorry 2x afgedrukt.Hoe krijg ik dit er weer af?