Volledige versie bekijken : Seven heeft pijn tijdens pakwerk
Pakkie
28 maart 2007, 09:20
Seven is altijd al een zorgenkindje geweest. Vooral zijn darmstelsel stelt menig dierenarts voor een raadsel. Gelukkig is dat nu sinds een jaar ,helemaal onder controle.
Nu hebben we een nieuw raadseltje voor de dierenarts. Als Seven pakwerk doet, gilt hij het op sommige momenten uit van de pijn. Hij blijft het bijten wel erg leuk vinden, en hij blijft het ook doen.
Het moment van gillen is in de regel als de mouw bewogen wordt, welke kant op verschilt. Het is daardoor heel moeilijk voor ons om te bepalen waar hij nu precies last van heeft.
We hopen dat de dierenarts uitsluitsel kan geven en hem kan behandelen.
Dazzle
28 maart 2007, 10:04
Misschien iets met het gebit?
kenter
28 maart 2007, 10:32
Hoi carmen, hoop dat de da kan uitvinden wat hem scheelt...
Het is niet zijn nek ?Dat hij met de draai iets knelt..:confused:
Dat heeft mijn eerste boef Spike ook gehad...was geen werkhond maar had een keer een koprol gemaakt en later kreeg hij last van zijn nek..
Ebonoss
28 maart 2007, 10:33
Hoi Pakkie,
Wij hebben met onze vorige boef hetzelfde meegemaakt.
Al op jeugdige leeftijd gilde zij het uit en dat gebeurde steeds tijdens spelletjes laptrekken, wat ze op zich hardstikke leuk vond.
Precies zo'n spelletje wat Kaja laatst deed op het filmpje, dus zeker niet hard of onbesuisd.
Ook toen wist de DA daar geen raad mee en zijn wij met de training gestopt.....
Later bleek zij artrose in de nek en rug te hebben en zij heeft tot haar dood metacam gebruikt.
Ik hoop niet dat Shame dit ook heeft, maar ik zou toch proberen om uit te zoeken waarom hij gilt.
Pakkie
28 maart 2007, 11:56
We zijn weer terug en wachten nu op een telefoontje van de dierenarts. Hij wil met de tandarts overleggen. Hij heeft bij Seven slijtage gezien aan vijf van zijn zes snijtandjes in het ondergebit. Misschien dat daar een zenuw bloot ligt... Laten we hopen dat het dat is, want letsel aan nek of rug is minder goed te behandelen.
De dierenarts wil er haast achter zetten, om te voorkomen dat het erger wordt.
Seven is verder goed onderzocht en alles deed het naar behoren. Hij gaf wel enige reactie toen de dierenarts op het heupbeen drukte, maar Seven heeft dan ook HD C getest met norbergwaarde 22. Da's niet om blij van te worden. Maar het vermoeden is dat daar niet het probleem zit, gezien Seven nog springt en doet, zonder centje pijn.
We zullen de tandarts afwachten en dan weten we vast meer.
Catootje
28 maart 2007, 13:51
Wat sneu voor Seven.
Vooral omdat hij het zo graag doet, dat pakwerk.
Ik hoop dat de uitslag van de da mee valt.
Geef die pakhond maar een pakkerd van ons!
Seven is altijd al een zorgenkindje geweest. Vooral zijn darmstelsel stelt menig dierenarts voor een raadsel. Gelukkig is dat nu sinds een jaar ,helemaal onder controle.
Nu hebben we een nieuw raadseltje voor de dierenarts. Als Seven pakwerk doet, gilt hij het op sommige momenten uit van de pijn. Hij blijft het bijten wel erg leuk vinden, en hij blijft het ook doen.
Het moment van gillen is in de regel als de mouw bewogen wordt, welke kant op verschilt. Het is daardoor heel moeilijk voor ons om te bepalen waar hij nu precies last van heeft.
We hopen dat de dierenarts uitsluitsel kan geven en hem kan behandelen.
Even een vraagje tussendoor voor je.
Is Seven een keer verkeerd opgevangen door de pakwerker?
Zoja dan kan het best zijn dat hij een nekhernia heeft opgelopen of een verschoven nekwervel.
Vraag aan je dierenarts om een paar tabletten Rimadyl.
Meestal zijn de klachten dan zo verholpen.
Pas ingeven na het manwerk en niet ervoor.
Het blijft natuurlijk belangrijk dat die ze grenzen wel weet.
Als je dan Rimadyl geeft vergeet hij zijn grenzen met nog meer gevolgen.
Werkt Rimadyl dan heb je de pech dat je toch zal moeten minderen met pakwerk.
De kwaal gaat nooit meer weg maar kan goed worden behandeld.
Hanneke
28 maart 2007, 19:38
Kijk uit met Rimadyl niet elke hond kan er goed tegen,ze kunnen er vreselijk apathish van worden.
Pakkie
28 maart 2007, 23:27
Even een vraagje tussendoor voor je.
Is Seven een keer verkeerd opgevangen door de pakwerker?
Zoja dan kan het best zijn dat hij een nekhernia heeft opgelopen of een verschoven nekwervel.
Vraag aan je dierenarts om een paar tabletten Rimadyl.
Meestal zijn de klachten dan zo verholpen.
Pas ingeven na het manwerk en niet ervoor.
Het blijft natuurlijk belangrijk dat die ze grenzen wel weet.
Als je dan Rimadyl geeft vergeet hij zijn grenzen met nog meer gevolgen.
Werkt Rimadyl dan heb je de pech dat je toch zal moeten minderen met pakwerk.
De kwaal gaat nooit meer weg maar kan goed worden behandeld.
Verkeerd opvangen kan natuurlijk altijd gebeuren, maar het is ons niet opgevallen dat dat gebeurt is. We zijn wel verandert van manier van trainen. Omdat Seven nogal lui is op de mouw en niet altijd zijn bek goed dichthoudt, hebben we hem weer in een tuig gehesen en flink veel tegenwicht geboden zodat hij 'gedwongen' is zijn bek dicht te houden. En eigenlijk is het sinds die tijd dat hij pijn vertoond. Dus alles is nog een optie. Al helemaal omdat de dierenarts toch ook met de orthopeed wil overleggen. Het fijne weet ik er niet van, mijn man heeft de dierenarts aan de telefoon gehad en ik zie/spreek mijn man morgenochtend pas weer. Maar afwachten dus, dat is het enige wat we kunnen doen.
Trouwens Rimadyl hebben we in huis. Onze Rottweiler heeft zwaar HD. Hij heeft vier jaar lang elke dag Rimadyl gehad, de zwaarste die er zijn, en nu was hij een jaar medicijnvrij. En dat ging eigenlijk héél erg goed, zonder medicijnen. Heel af en toe, als hij stijf was na een dag mee in de auto gaf ik wel eens een ibuprophennetje, maar dat was echt zelden.
Nu gaat het echter rap slechter met onze Rott, hij moet weer aan de pillen. Dus als Seven het nodig heeft, het is al binnen handbereik.
Hanneke
29 maart 2007, 08:35
Kijk uit met Rimadyl ,het is niet zo'n onschuldig middrel als het lijkt.Bo heeft vorig jaar bijna het loodje gelegd na een vier dagen Rimadyl te hebben gebruikt, ze verdroeg het absoluut niet. De dierenartsen schrijven het middel ook liever niet voor aan relatief jonge honden.
Ebonoss
29 maart 2007, 09:22
Hoi hoi,
Nog ff excuses, ik schreef Shame :o maar ik bedoelde natuurlijk Seven...leuke naam trouwens, doet me denken aan the Enterprise.
Ook had ik het in mijn antwoord over artrose, maar na dat ik nog eens in de papieren van de DA had gekeken, blijkt het te gaan om spondylose wat toch een heel verschil is met artrose.
Nogmaals, ik hoop van harte dat het iets onschuldigers is wat Seven heeft!
Pakkie
29 maart 2007, 10:04
Grappig dat je daar gelijk aan denkt. Hij is vernoemd naar Seven of Nine. Mijn man en ik zijn best fan van Voyager:D
Ebonoss
29 maart 2007, 11:33
;) Ahaaa, had ik het dus toch goed....ook hier fans!
is dit de redenen dat we te weinig gehoord hebben van Seven ?
Ik heb hem bij verschillende wedstrijden gezien en genoten van zijn inzet en driften en ook nog de tegenstanders achter zich gelaten het waren er wel niet veel die mee deden ,maar toch.
blessuren als iemand daar over mee kan praten ben ik het wel zo wel met Swapang en ook met Jari en ze raakten altijd geblesseerd als ze in topvorm waren, vreemd hé dat dat ook met topsporters is !
Ze weten niet waar door het is gekomen want de pijn komt pas naderhand dat komt omdat ze zeer goed getraint zijn en dat geld ook voor onze sporthonden ze verbijten de pijn en dat is zeer gevaarlijk want op dat moment maak je meer kapot dan je lief hebt want je gaat door met trainen en probeert de pijn op tesporen en daar gaat het fout ! je moet goed rust nemen 3 weken en dan weer rustig op gaan bouwen in die 3 weken verliest je niets je wint alleen alleen maar deze Bouviers kennen geen stop of geen grenzen die gaan door tot ze er bij neer vallen en dan ben je te laat dan duurt het veel langer voordat je hem weer op het hoge niveau hebt, maar in ieder geval veel succes want dat verdienen jullie.
Verkeerd opvangen kan natuurlijk altijd gebeuren, maar het is ons niet opgevallen dat dat gebeurt is. We zijn wel verandert van manier van trainen. Omdat Seven nogal lui is op de mouw en niet altijd zijn bek goed dichthoudt, hebben we hem weer in een tuig gehesen en flink veel tegenwicht geboden zodat hij 'gedwongen' is zijn bek dicht te houden. En eigenlijk is het sinds die tijd dat hij pijn vertoond. Dus alles is nog een optie. Al helemaal omdat de dierenarts toch ook met de orthopeed wil overleggen. Het fijne weet ik er niet van, mijn man heeft de dierenarts aan de telefoon gehad en ik zie/spreek mijn man morgenochtend pas weer. Maar afwachten dus, dat is het enige wat we kunnen doen.
Trouwens Rimadyl hebben we in huis. Onze Rottweiler heeft zwaar HD. Hij heeft vier jaar lang elke dag Rimadyl gehad, de zwaarste die er zijn, en nu was hij een jaar medicijnvrij. En dat ging eigenlijk héél erg goed, zonder medicijnen. Heel af en toe, als hij stijf was na een dag mee in de auto gaf ik wel eens een ibuprophennetje, maar dat was echt zelden.
Nu gaat het echter rap slechter met onze Rott, hij moet weer aan de pillen. Dus als Seven het nodig heeft, het is al binnen handbereik.
Als ik dit allemaal zo lees zou ik denken aan een schouder en of peesblessure .Vooral omdat je aangeeft dat het eigenlijk toen is begonnen nadat je hem in het tuig hebt gehezen.Is hij daar ook al op gecontroleerd?
Alex
Pakkie
30 maart 2007, 21:53
is dit de redenen dat we te weinig gehoord hebben van Seven ?
Ik heb hem bij verschillende wedstrijden gezien en genoten van zijn inzet en driften en ook nog de tegenstanders achter zich gelaten het waren er wel niet veel die mee deden ,maar toch.
blessuren als iemand daar over mee kan praten ben ik het wel zo wel met Swapang en ook met Jari en ze raakten altijd geblesseerd als ze in topvorm waren, vreemd hé dat dat ook met topsporters is !
Ze weten niet waar door het is gekomen want de pijn komt pas naderhand dat komt omdat ze zeer goed getraint zijn en dat geld ook voor onze sporthonden ze verbijten de pijn en dat is zeer gevaarlijk want op dat moment maak je meer kapot dan je lief hebt want je gaat door met trainen en probeert de pijn op tesporen en daar gaat het fout ! je moet goed rust nemen 3 weken en dan weer rustig op gaan bouwen in die 3 weken verliest je niets je wint alleen alleen maar deze Bouviers kennen geen stop of geen grenzen die gaan door tot ze er bij neer vallen en dan ben je te laat dan duurt het veel langer voordat je hem weer op het hoge niveau hebt, maar in ieder geval veel succes want dat verdienen jullie.
Dank je wel voor je lieve woorden en je raad.
Dat Seven nu 'ergens' last van heeft is niet de reden dat hij niet veel mee doet aan wedstrijden. Ookal heeft hij zich de wedstrijden die hij heeft meegedaan goed laten zien, hij was er natuurlijk nog lang niet. Freddy is nu langzaam maar zeker hem steeds strakker aan het zetten en werkelijk waar, het begint echt ergens op te lijken. Hij houdt zelfs het apporteerblok nu stil vast....
We doen dit jaar, als Seven en Shame gezond zijn, maar vier wedstrijden mee. Heel misschien nog een vijfde, maar dan alleen op C ofzo. Maar eerst maar zien dat Seven weer de oude wordt. Dinsdag 10 april heeft hij een afspraak staan bij dierenarts en tandarts. Dan gaan ze zijn nek, kaak en hoektanden op de foto zetten en de tandarts kijkt tevens naar de rest van het gebit.
Tot die tijd proberen we hem heel rustig te houden, maar ja... probeer dat maar eens... hahaha...
Pakkie
30 maart 2007, 21:54
Als ik dit allemaal zo lees zou ik denken aan een schouder en of peesblessure .Vooral omdat je aangeeft dat het eigenlijk toen is begonnen nadat je hem in het tuig hebt gehezen.Is hij daar ook al op gecontroleerd?
Alex
Nee, daar is hij nog niet op gecontroleerd. Als hij toch op de foto gaat de tiende april, kunnen we dat wel gelijk mee pakken.
Nee, daar is hij nog niet op gecontroleerd. Als hij toch op de foto gaat de tiende april, kunnen we dat wel gelijk mee pakken.
Ben dan heel benieuwd of het dat daadwerkelijk is.Laat je het ons weten wat de uitslag is?
Alex
Pakkie
31 maart 2007, 16:50
Ben dan heel benieuwd of het dat daadwerkelijk is.Laat je het ons weten wat de uitslag is?
Alex
Maar natuurlijk laat ik de uitslag weten:)
Nonique
1 april 2007, 19:09
Hoi Pakkie,
Ik weet niet hoe oud Seven is, toch het doet me goed te lezen dat Seven ondanks alles een zeer actief boevenleven heeft.
Mogelijk heb je gelezen dat de heupen van Axel ook geen goed beeld laten zien en het lezen van dit soort berichten (toch een heel actief boevenleven) ontneemt me toch iedere keer weer wat doem beelden.
Je hebt er ervaring mee las ik (ook je rottie dus).
Ik duim mee dat de tanden het probleem zijn en niet de gewrichten
Groetjes,
Monique
Carla
3 april 2007, 21:16
Hallo Jari,
Ik lees dat je met Swapang hebt getraind. Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd. Neem je even kontakt met me op?
Groetjes Carla,
poot van Dona-Swapang
Pakkie
4 april 2007, 08:09
Hoi Pakkie,
Ik weet niet hoe oud Seven is, toch het doet me goed te lezen dat Seven ondanks alles een zeer actief boevenleven heeft.
Mogelijk heb je gelezen dat de heupen van Axel ook geen goed beeld laten zien en het lezen van dit soort berichten (toch een heel actief boevenleven) ontneemt me toch iedere keer weer wat doem beelden.
Je hebt er ervaring mee las ik (ook je rottie dus).
Ik duim mee dat de tanden het probleem zijn en niet de gewrichten
Groetjes,
Monique
Seven wordt in juni vier jaar oud (of jong) en er is heel wat voor nodig om hem rustig te laten zijn. Hij is twee keer zo ziek geweest dat hij niet eens overeind kwam om te wandelen, maar voor de rest... breek me de bek niet open. Ik hoop ook voor hem dat het 'alleen' maar de tanden zijn. Het zou voor hem een ware straf zijn als hij zich niet de hele dag door zou mogen uitleven...
Silas, de Rottweiler, is op het moment heel slecht, maar hij schept nog steeds heel veel plezier in het met een bal in zijn bek rondsjouwen. Of met een megagrootte stok, de tuin ligt er vol mee... hahaha... Er achteraan rennen kan hij niet meer, er achteraan lopen nog wel. Voor hem blijft het hetzelfde, gelukkig maar.
Pakkie
4 april 2007, 08:46
Hallo Jari,
Ik lees dat je met Swapang hebt getraind. Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd. Neem je even kontakt met me op?
Groetjes Carla,
poot van Dona-Swapang
Ik hoop dat ik ze nog ergens op een cdtje heb staan, maar ooit heb ik foto's van Dona gemaakt op de Boevendag in Oss. Ik meen dat het in 2003 was. :)