PDA

Volledige versie bekijken : Vers vlees voeren

harley
29 maart 2007, 17:05
Ik ben attent gemaakt op een zeer informative site over vers vlees voeren namelijk www.voernatuurlijk.nl (http://www.voernatuurlijk.nl) :p

Zeer intressant

De eigenaarresse heeft namelijk vanmiddag een bezoek gebracht aan onze kennel

Nonique
29 maart 2007, 22:43
Harley...

Thx, heb ik weer wat leesvoer ;)

:p

ps: Weet jij toevallig wat zo ongeveer het gewicht aan vlees mag zijn per dag, voor een bouvier van 42 kilo, leeftijd 1 jaar?

wij voeren:
ParelHoen karkasssen
Konijnen pootjes
Kalkoen hartjes
Kippen levertjes
Kippen maagjes en hartjes
Pens
Paardenspierstukken
Runder kraakbeen (met vlees)
Kuikens
zo nu en dan Carnebest
en nog 1 brok voeding p.dg (+/- 125gr)

Pakkie
29 maart 2007, 22:44
Zelf kom ik graag op barfplaats, ook een forum. Daar staat ook heel veel info.

Dazzle
30 maart 2007, 09:11
Met interesse gelezen....

Dazzle eet momenteel net weer Prinsbrokken (ben nog steeds een beetje zoekende. Eerst op de Prinsbrokken, daarna een tijdje op Royal Canin, maar beviel toch niet zo, nu dus weer terug op de Prinsbrok) en 1 a 2 keer in de week Rodi.
Begin nu te twijfelen om wat vaker vers voer te gaan geven of combi's te maken. Dagelijks vlees/vis door de brokken.

Ga me er toch nog wat meer in verdiepen.

dayco
5 april 2007, 10:16
Harley...

Thx, heb ik weer wat leesvoer ;)

:p

ps: Weet jij toevallig wat zo ongeveer het gewicht aan vlees mag zijn per dag, voor een bouvier van 42 kilo, leeftijd 1 jaar?

wij voeren:
ParelHoen karkasssen
Konijnen pootjes
Kalkoen hartjes
Kippen levertjes
Kippen maagjes en hartjes
Pens
Paardenspierstukken
Runder kraakbeen (met vlees)
Kuikens
zo nu en dan Carnebest
en nog 1 brok voeding p.dg (+/- 125gr)

ongeveer een 840gr per dag, waarvan ik zou kiezen voor 50% botten ( uiteraard botten waar nog vlees aan hangt)
15 % orgaanvlees,15% spiervlees,eventueel 15% gepureerde groentjes,en nog een 5% aan tafelrestjes,en of suplementen,eens een eitje,wat yoghurt enz....

Snarf
6 april 2007, 09:47
Goeie tip Harley, thx

Ik geef farmfood en dacht daar al goed aan te doen, maar het kan nog gezonder dus.

Ik geef ze 1 x per week een koeienstrottehoofd en da's machtig mooi om te zien hoe die machtige kaken dat even kraken ;)

Soms schrik je je naar als ze zo'n homp vlees in eens naar binnen schrokken na even kauwen en denk je dat kan toch niet goed zijn, maar schijnt weer heel goed voor de maag te zijn.

@ Nonique: Ik denk dat ik die waslijst van jou maar eens bij de slager deponeer, wat een variatie zeg. Ik denk dat het voor drie bouviers wel duur kan worden, want niks is meer afval tegenwoordig alles moet geld kosten.

Nonique
6 april 2007, 11:34
Tja, die geluiden hoor ik al vaker - kost dit meer?

Ik zal proberen dit eens bij te houden en uit te rekenen hoeveel verschil dit nu bij ons oplevert.
Daar de pups op RC (royal canin) brokken zaten met Energique vlees en later Carnibest.

15kl. RC brokken kost om en nabij de € 52,=
(die van Axel waren nog duurder daar deze op special zat welke enkel bij de DA verkrijgbaar waren i.v.m. zijn alsmaar slecht blijvende ontlasting) Nu vers: onlasting problemen verleden tijd ;)
13kl. Energique/Carnibest idemdito om en nabij de 35,=

Totaal dus: 28 kilo voer voor € 87,=

nu is het gemiddelde gewicht aan vlees per dag wel wat meer dan met brokken voer, toch ik merk tot op heden weinig verschillen in mijn portmonee. Ik zal proberen dit eens wat bij te houden.
Wordt vervolgd :p

zo even snel gerekend heb ik toch minimaal 30 kilo "vers" voor de helft van bovenstaand bedrag ;). Voor 10 kilo flinke hanebillen betaal ik €10,= (in de reclame) om zo maar is even een bedrag te noemen ;)

Pakkie
6 april 2007, 14:55
Je moet even zoeken, maar er zijn wel adressen waar je vrij goedkoop aan vlees kan komen.
Zo heb ik hier verse pens (wel ingevroren) liggen voor maar 70 cent per kilo. En kipkarkassen voor maar 40 cent per kilo... niet dat mijn honden het eten...;) maar da's een ander verhaal.
Op www.barfplaats.nl (http://www.barfplaats.nl) hebben ze een hele lijst met adressen en prijzen, reuze handig. Misschien hebben ze op andere fora ook wel zulke lijsten, ik heb daar zelf nog niet naar gekeken.