PDA

Volledige versie bekijken : Teef en teef?

Lindaberkhout
16 november 2002, 20:24
Hallo!
Wij zitten erover te denken om nog een boef uit het asiel te halen.
Nu weten wij echter niet meer wat nou verstandig is.
Kan een teef bij een teef? Of is het verstandiger een reutje erbij te nemen?

celine
16 november 2002, 22:29
Hallo

eeb teef past prima bij een teef .
Ik heb hier thuis 3 teven en het zijn gezworen vriendinnen echt een heerlijk stel.

patricia
17 november 2002, 23:15
ik heb moeder en dochter thuis(bouviers) en nog een kleine kruising maltezerachtig iets teef en dat gaat prima.
patries.

guda
20 november 2002, 14:48
Origineel geplaatst door Lindaberkhout
Hallo!
Wij zitten erover te denken om nog een boef uit het asiel te halen.
Nu weten wij echter niet meer wat nou verstandig is.
Kan een teef bij een teef? Of is het verstandiger een reutje erbij te nemen?

Hallo Lnda,
Bij de rubriek "Gedragsafwijkingen "had je ook een artikel over jou teef geplaatst. Ze was onrustig en onzeker.
Het kan zijn dat als je een andere teef bij haar plaatst, dat het gedrag of verbeterd of verergerd.
Ik neem aan dat jouw hond niet dominant is? tegen andere honden?
Als ze door haar onzekerheid ook nog scherpte heeft, dan kan het wel een probleem worden. De hond die je bij haar wilt plaatsen zal ongetwijfelt haar onzekerheid aanvoelen en dan komt er een confrontatie. Jouw hond zal dan nog onzekerder worden en ik raad je aan eerst met je hond aan haar gedrag te gaan werken, en heel goed naar een passende teef te gaan zoeken als je het onder controle hebt, anders zit je straks met 2 nerveuze honden of met voortdurend vechtende honden.
Gr Guda

Lindaberkhout
20 november 2002, 16:31
Hallo Guda!
Ze is inderdaad niet dominant, en het nerveuze valt ook wel mee hoor, het is absoluut niet zo dat er niet mee te leven valt, ik vroeg mij gewoon af of dit bij het ras hoort en of je er eventueel iets aan kan doen.
Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

guda
21 november 2002, 21:12
Origineel geplaatst door Lindaberkhout
Hallo Guda!
Ze is inderdaad niet dominant, en het nerveuze valt ook wel mee hoor, het is absoluut niet zo dat er niet mee te leven valt, ik vroeg mij gewoon af of dit bij het ras hoort en of je er eventueel iets aan kan doen.
Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Hallo Linda,
Ik heb al heel wat Bouviers nu gehad en geen een was er echt nerveus, wel er een bij gehad die als de dood was van onweer, dan kom je helemaal niets meer met haar doen en was ze van streek, angstig en zelfs zeer scherp voor wie haar wilde benaderen.
Sommige honden die bij ons komen trainen echter wel, dus het komt wel meer voor. Dood zelf rustig en kalm te blijven en mischien met je hond te gaan trainen kan je er nog wel iests aan doen. Gr Guda

mullie3
28 december 2002, 11:53
hallo ik heb 3 teefjes en een reu de teefjes zijn zusjes 1 uit het eerste nest en 2 uit het tweede nest ze kunnen alle 4 heel goed met elkaar overweg ze zijn ook nog jong eerste teef is 18 maand reutje is 15 maand en de andere twee teefjes zijn 8 maand

groetjes mabyby

Ton
2 januari 2003, 16:46
De beste combinatie is in volgorde:
Teef-Reu
Reu-Reu
Teef-Teef
Waarom??
Een reu is altijd de mindere bij een teef.
Bij reu reu zal 1 van de reuen de leider moeten worden.
Kan tijdens het spelen met elkaar worden bepaald of een knokpartij.
De reu die afdruipt is dan voor het leven de mindere.
Bij teef teef kunnen de teven elkaars gelijken zijn.
Als dat het geval is dan heb je echt een probleem.
De enigste oplossing is dan 1 van de teven elders onderbrengen of gescheiden van elkaar verder laten leven.

Lucky
13 januari 2003, 00:47
Ik heb ook 2 teefjes .

Oordeel zelf :D

http://www.maakvrienden.nl/foto/bankje.JPG
http://www.maakvrienden.nl/foto/bankje1.JPG

Fam.Ockels
13 januari 2003, 22:24
In èèn woord GEWELDIG!!!!!!!!

Gaaf hoor zo op de bank ......
Succes met die lieverds!!!
Gr.Anneke.