Volledige versie bekijken : Ruzie
Martin
20 oktober 2002, 21:08
Gisteren had ik weer ruzie met een kerel die vond dat ik mijn bouvier ergens anders moet uitlaten.
Ik woon in Gouda en mensen die in Gouda wonen weten dat hier weinig uitlaat mogelijkheden zijn.
Voordat ik bij een groenstrook ben heeft mijn bouvier allang zijn behoefte gedaan.
Ik laat hem dan ook altijd zijn behoefte doen in de goot.
Deze meneer was van mening dat het ongepast is om je hond precies langs de stoeprand te laten poepen terwijl er auto's geparkeerd staan.
Ik heb een stevige discussie met die meneer gehad over de hondenbelasting die ik jaarlijks moet betalen en waar de gemeente maar weinig voor doet.
Helaas die meneer had een hele andere mening en wilde niet in de stank en troep van andere mensen zitten.
Kan die meneer best zeggen maar met regelmaat heb ik last van die auto's die zo asociaal parkeren dat ik niet eens meer op de stoep kan lopen.
Ook dat heb ik hem even fijn verteld.
Schijnbaar mag je wel de auto in de voortuin parkeren en omver gereden worden.
Maar hier was geen begrip voor,ik moet mijn hond maar ergens anders uitlaten.
Ik wordt er doodziek van dat mensen denken dat je overlast veroorzaakt als je je hond uitlaat.
Natuurlijk er zijn altijd mensen die overal maling aan hebben,maar dat heb je altijd.
Ik heb een stevige woordenwisseling achter de rug en ik ben niet van plan om voor die kerel een andere route te nemen.
Het wordt is tijd dat wij in opstand komen tegen dit soort mensen die denken dat ze alles kunnen zeggen.
Ik baal er steeds meer van om de gemeentekas te spekken met tientallen euro voor mijn hond terwijl er nergens een voorziening is waar je je hond kan uitlaten.
Of ben ik de enige die er van baalt.
imported_bella
21 oktober 2002, 20:11
Origineel geplaatst door Martin
Gisteren had ik weer ruzie met een kerel die vond dat ik mijn bouvier ergens anders moet uitlaten.
Ik woon in Gouda en mensen die in Gouda wonen weten dat hier weinig uitlaat mogelijkheden zijn.
Voordat ik bij een groenstrook ben heeft mijn bouvier allang zijn behoefte gedaan.
Deze meneer was van mening dat het ongepast is om je hond precies langs de stoeprand te laten poepen terwijl er auto's geparkeerd staan.
Ik heb een stevige discussie met die meneer gehad over de hondenbelasting die ik jaarlijks moet betalen en waar de gemeente maar weinig voor doet.
Helaas die meneer had een hele andere mening en wilde niet in de stank en troep van andere mensen zitten.
Kan die meneer best zeggen maar met regelmaat heb ik last van die auto's die zo asociaal parkeren dat ik niet eens meer op de stoep kan lopen.
Ik wordt er doodziek van dat mensen denken dat je overlast veroorzaakt als je je hond uitlaat.
Natuurlijk er zijn altijd mensen die overal maling aan hebben,maar dat heb je altijd.
Ik heb een stevige woordenwisseling achter de rug en ik ben niet van plan om voor die kerel een andere route te nemen.
Het wordt is tijd dat wij in opstand komen tegen dit soort mensen die denken dat ze alles kunnen zeggen.
Ik baal er steeds meer van om de gemeentekas te spekken met tientallen euro voor mijn hond terwijl er nergens een voorziening is waar je je hond kan uitlaten.
imported_bella
21 oktober 2002, 20:17
ij hadden het over het feit dat hun dichtertje in de poep trapte bij het uitstappen. Ik heb hun verteld dat normaal parkeren wel eens wil helpen want dan hoef je nl niet in de bosjes uit te stappen. Mensen achter mij kwamen eens met een kattedrol naar mij toe, of dit van mijn hond was. Je begrijpt dat ik mijn lachen niet kon houden. Alsof een grote boef zulke kleine drolletje produceert. Ooit heb ik de gemeente aangeschreven met het verzoek een ruimte vrij te maken met een hek erom heen waar honden dan lekker kunnen hollen zonder het risico dat ze onder een auto komen. Nooit meer iets van gehoord, het is belangrijker een speelplek voor kinderen te creeren juist daar waar geen kleine kinderen wonen.
Je ziet het niet alleen bij jou is het dus zo. Ik heb er inmiddels lak aan. Mijn hond plast en poept waar ik het goed vind en gezien ik een normaal sociaal leven leef is dit dus alleen vervelend voor mensen die een hekel aan grote honden hebben of er bang voor zijn.
groetjes en sterkte,
Bella en een lebber van Boefje
celine
13 november 2002, 13:04
Ik lees dat jij je hond laat poepen en plassen waar jij dat goed vind, even een vraag ruim je de ontlasting van je hond op of laat je het liggen.
Ik heb weinig last met de buurt terwijl ik 3 bouviers heb en allemaal hun ontlasting in het groenstrookje doen ik vind het ook niet fijn om in een hondendrol te stappen dus ik ruim het op in een plasticzakje en gooi het in de container thuis, de buren blij en ik krijg geen negatieve reakties, kleine moeite groot gebaar toch !!
guda
13 november 2002, 13:27
Origineel geplaatst door Martin
Hallo Martin,
Wij de hondenbezitters betalen een stevige som gelds aan hondenbelasting en ook in de zaanstreek krijg je er helemaal niets voor terug. Bij ons zijn er vorigjaar poepbakken langs de groenstrook geplaatst, nu staan ze op plaatsen waar bijna niemand zijn hond uitlaat of kan uitlaten, of niet kan bijkomen door zelf eerst door 10 drollen te zijn geraakt , dus dat bespaart de gemeente het legen. Toen ze deze bakken aan het plaatsen waren maakte ik al een opmerking dat ze verkeerd staan , maar er werdt niet op gereageerd. De man die er mee bezig was zij tegen mij "eindelijk die drollen uit het groen van die smerige schijtmachienes" en gaf mijn oude Bouvier Astra die toen nog leefde een trap. Astra liet zich niet trappen door zo`n sukkel en greep hem bij zijn been en trok hem om. Die vent gilde moord en brand alsof hij vermoord werd en de hele buurt hier liep uit om te kijken. Astra was toen 16.5 jaar oud en deed helemaal nooit iets zo maar en iedereen kende haar dus goed. Het werd een hele rel hier, maar de meeste mensen konden er wel om lachen, die "stoere bink"omver en Astra die zijn been stevig vast had en hield, en hem lekker door de hondenpoep sleurde, ha, ha.
Ik zij tegen hem dat hij nooit zomaar naar een hond en zeker niet naar en afgerichte Bouvier moet trappen, dat pikt de hond dus niet, en de baas dus ook niet.
Na het bevel aan Astra om los te laten ging hij staan en bood zijn excusses aan mij aan, ik zij bied ze maar aan Astra aan want zij heeft 17 jaar lang hondenbelasting betaald en nooit er iets voor gekregen, behalve nu dan het lekkere been van die man . Van verdere akties zoals belediging en mishandeling hebben we ons maar onthouden , want hij was al genoeg gestraft.
Ik ruim altijd de poep op en nooit hebben we problemen hier in de woonwijk dus. Neem gewoon een paar plastic zakjes in je jaszak mee of een poepschep dan ben je altijd gewapend. Om het zomaar te laten liggen in goot of groenstrook is dus niet zo slim, dan krijg je dergelijke opmerkingen en ik vindt het ook zeer vies om in de hondenpoep te trappen.
Ik ben Hovenier dus onder mijn schoenen zitten er dagelijks honderden en als je aan het maaien bent dan vliegen de worteltjes e.d op je vizier en dat is dus echt niet lekker.
Gr Guda
imported_bella
13 november 2002, 17:38
Origineel geplaatst door celine
Ik lees dat jij je hond laat poepen en plassen waar jij dat goed vind, even een vraag ruim je de ontlasting van je hond op of laat je het liggen.
Ik heb weinig last met de buurt terwijl ik 3 bouviers heb en allemaal hun ontlasting in het groenstrookje doen ik vind het ook niet fijn om in een hondendrol te stappen dus ik ruim het op in een plasticzakje en gooi het in de container thuis, de buren blij en ik krijg geen negatieve reakties, kleine moeite groot gebaar toch !!
imported_bella
13 november 2002, 17:42
Origineel geplaatst door celine
Als mijn hond in het groen in de woonwijk poept gaat het in een plastic zakje en hup de vuilniszak in. Dus niemand heeft last van zijn poep maar soms krijg je de indruk dat mensen die niet van honden houden of er bang voor zijn op alles commentaar hebben. Want als je bezig bent om poep te ruimen wordt er om gelachen soms. Voor sommige mensen doe je het dus nooit goed.
Bella
boefmike
13 november 2002, 18:43
Wat een ellende met honden poep lees ik nu , want ben ik dan rijk dat ik in de weilanden woon met onze dieren , nooit geen gezeur over dit hoor , oh nee gelukkig niet en ik denk ook weleens dat mensen het zelf verpesten in grote steden , en daar moet dan een ander de dupe van worden helaas , en uitlaat plekken in steden , nee dat werkt niet , honden willen niet in een stukje poepen waar menig hond hun voor is geweest , want die uitlaatplaatsen is vaak een viezigheid en als ik hond was zou ik er ook niet willen zitten te poepen en of plassen .... Neem een hond als je de ruimte hebt en de tijd hebt om er einden mee te wandelen , want dat vergeten veel honden baasjes de laatste tijd weleens en werken hele dagen en
,, fikkie of boefje ,, zit dagen alleen thuis en soms ook nog eens twee hoog achter , nee , dat kan niet , en als ze thuis komen , moet de hond snel effe uit en dat gebeurd dan vaak in een plantsoen voor het huis denk ik en ja , dan krijg je problemen in de buurt en logisch toch ? Dus mensen ... ga lekker wandelen met je hond op plekken waar je geen overlast veroorzaakt en dan houd je vrede met elkaar denk ik en hoop ik !!!
Wilfred
13 november 2002, 20:39
Leuk verhaal BoefMike.
Mijn bouvier is 11 jaar en kan niet lang meer lopen.(botverkalking)
Ik moet hem de behoefte laten doen in de omgeving en weer terug naar huis zodra hij zijn behoeftes heeft gedaan.
Dat heeft niets te maken met werken of de je bouvier lang alleen thuis laten.
Nee dat heeft te maken met de leeftijd van de bouvier.
Ik denk dat hij niet eens in staat is om lang zijn urine op te houden.
Ik vind je opmerking dan ook belachelijk en wil jouw weleens spreken als jouw bouvier ook op leeftijd is of nog maar beperkt kan wandelen.
Wedden dat je dan anders praat?
imported_bella
13 november 2002, 21:57
Origineel geplaatst door Wilfred
Leuk verhaal BoefMike.
Mijn bouvier is 11 jaar en kan niet lang meer lopen.(botverkalking)
Ik moet hem de behoefte laten doen in de omgeving en weer terug naar huis zodra hij zijn behoeftes heeft gedaan.
Dat heeft niets te maken met werken of de je bouvier lang alleen thuis laten.
Nee dat heeft te maken met de leeftijd van de bouvier.
Ik denk dat hij niet eens in staat is om lang zijn urine op te houden.
Ik vind je opmerking dan ook belachelijk en wil jouw weleens spreken als jouw bouvier ook op leeftijd is of nog maar beperkt kan wandelen.
Wedden dat je dan anders praat?
Ha Wilfred,
wat sneu van je boef en inderdaad zo krijg je de omstandigheden op je weg. Mijn boef is gelukkig nog jong en gezond en ik wandel gemiddeld 2,5 a 3 uur per dag met hem. Ik realiseer me heel goed dat er een dag zal komen dat dit niet meer gaat en hij doet zijn behoefte dan maar waar hij wil. een plastic zakje en weg is het.
Heel veel sterkte met je boef.
groetjes,Bella