PDA

Volledige versie bekijken : Hoogte hondenbelasting

Vaesen
8 november 2002, 15:39
Sinds vorig jaar hebben wij een bouvier.
Nu hebben wij de aanslag hondenbelasting ontvangen.
Ruim 47 euro!
Ik vraag mij af of dat in elke plaats hetzelfde bedrag is of dat wij veel te veel betalen.
Kan iemand dat ons vertellen?
Ik woon zelf ik Voorden

Ruben en Loes
8 november 2002, 16:23
Hallo Vaesen,

Wij wonen in Gemeente Zaanstad N-H en daar vragen ze voor als je 1 hond hebt 47,73 euro......en de tweede hond kost extra 77,49 euro. Wil je een derde hond komt er weer die 77,49 euro bij en ga zomaar door....Ik heb wel gehoord dat dit bedrag per gemeente kan verschillen.

Groetjes Ruben en Loes)

celine
8 november 2002, 16:25
Hallo

Ik woon in Friesland en in onze gemeente betalen wij 30 Euro aan honden belasting .

Groetjes celine

celine
8 november 2002, 16:29
Bij ons in de Gemeente weststellingwerf betaal je tot 3 honden wanneer je er 4 hebt of meer blijf je het bedrag betalen voor 3 honden.

Celine

Francine
8 november 2002, 17:57
Origineel geplaatst door Vaesen
Sinds vorig jaar hebben wij een bouvier.
Nu hebben wij de aanslag hondenbelasting ontvangen.
Ruim 47 euro!
Ik vraag mij af of dat in elke plaats hetzelfde bedrag is of dat wij veel te veel betalen.
Kan iemand dat ons vertellen?
Ik woon zelf ik Voorden

Hello,

Wij wonen in Voorburg (ZH) en betalen voor 1 hond €52.56. Voor een tweede hond €108.36 en elke volgende hond €141.00. Elke gemeente mag zelf beoordelen of ze wel of niet hondenbelasting willen innen en het bedrag. Heb gisteren in de krant (Voorburgse Courant) dat dit volgend jaar ook weer omhoog gaat. Fijn he!

Groetjes, Francine

Tinus
10 november 2002, 12:33
Hier in Breda betaal ik €73,20 per jaar voor 1 bouvier.
Als ik er 1 bij neem betaal ik hiervoor €120,36 extra.

Rozel
11 november 2002, 19:20
Ik betaal €60,00 en ik woon in Ede.
Elke hond die je erbij hebt kost hier €89,40.

Gazondabber
4 oktober 2004, 19:36
Weet er iemand of er in Belgiλ ook zoiets bestaat als een hondenbelasting?
Heb hier nooit eerder iets van gehoord, ook bij men vorige hondjes niet...

Zagaha
4 oktober 2004, 20:09
Wij wonen in de provincie Groningen, in de gemeente Grootegast.
Wij betalen geen hondenbelasting. Dit is per gemeente verschillend. Hondenbelasting valt nl onder de gemeentebelastingen en dit mag de gemeente dus zelf vast stellen. In onze vorige woonplaats Amsterdam betaal je dit jaar 73,44 per hond.

kevin
9 december 2004, 23:23
ik woon in belgie , en zover weet ik dat er geen hondenbelasting besta hier

alee ik heb er geen gehad he
heb 1 boef en 1 maltezer ( ze komen goed overeen ) den maltezer haalt de grote boef binnen en corigeert de boef als ze ni luistert
groetjes kevin en boef cosie

Nathalie
10 december 2004, 07:33
Hai

Ik woon in Zwolle en hier betalen we geen hondenbelasting!(maar owee als ze je hier zien lopen met de hond onaangelijnd,dan heb je meteen een bekeuring te pakken!!!!!!!!!!)

groetjes Nathalie

djara
10 december 2004, 10:36
Ik woon nu nog in steenwijk en hier betalen we 39,75 per hond. Maar binnenkort verhuis ik naar gemeente meppel en daar hoef je geen hondenbelasting te betalen.
Elke gemeente mag zelf bepalen hoe hoog zij de hondenbelasting aanslaan.

thei boelema
10 december 2004, 14:31
Ik betaal iets van € 57 in gem Sittard.

Maar die hele hondenbelasting is niet meer van deze tijd!!
Toen de honden de kar nog trokken is die belasting ingevoerd en nooit meer afgeschaft,trouwens ze mogen tegenwoordig gelukkig geen kar meer trekken in Nederland,maar belasting heffen wel nog voor die honden.
Maar belachelijk blijf ik die belasting voor de honden wel vinden!!!!!
Voor paarden,katten en de rest van alle dieren betaal je niets,alleen voor de honden,is dus niet rechtvaardig.

Gr Thei

vlugt
2 februari 2005, 19:58
hallo vaesen,
Wij wonen in Slootdorp (Wieringermeer) en zijn in het bezit van 4 jawel 4 honden, maar wij hoeven geen hondenbelasting te betalen.:p

groetjes Jan en Marian:D

Cyvah
2 maart 2005, 09:30
:eek: Hier in Sluis betaal je 74,95 voor 1 hond, 2e hond nogmaals hetzelfde en vanaf 3 honden ben je een kennel volgens de gemeente...€€€€€€€€
Kassa vanaf 3e hond = €120,- enz.. enz....

Dit dekt de kosten niet om alle drollen on het centrum van Sluis te laten opruimen zegt de gemeente.......

Nu heeft onze geweldige gemeente de laatste honden uitlaatplaats weggehaald en hebben ze een primeur voor nederland, €2350,- boete per overtreding als men een drol van je hond binnen de bebouwde kom vindt.
Maar hoe bewijst men dat die drol van jouw hond is? (DNA onderzoek?)

:) Er wonen hier ± 1000 mensen in Sluis, die hun hond op of buiten de stadswallen hun behoefte laten doen.

:mad: Er komen hier jaarlijks ± 5.000.000 toeristen winkelen die hun hond in het centrum hun behoefte laten doen (deze betalen geen boete????), want anders blijven ze weg volgens de gemeente en dat is niet goed voor de middenstand.

Zodoende zal dit jaar de hondenbelasting weer omhoog gaan........

marianneke
27 juni 2006, 20:24
hallo, wij wonen in de gemeente Harlingen, wij betalen per hond per jaar 61,20....2 honden= 136,20..........3 honden=229,20.......Nou vind ik het op zich niet erg om dit te moeten betalen hoor, maar wat doet de gemeente eigenlijk met de opbrengst? Want ondertussen mogen ze nergens meer loslopen, (doe ik wel als het kan:D ) en op de plekjes waar ze hun behoeftes mogen doen is het soms echt zoeken naar een vierkante centimeter schoon gras!!!!!!! Nou, ik ga zelf dus ook niet op een smerige wc zitten..........Hmm ben echt benieuwd wat er met dat geld gebeurt!!Groetjes!

djara
27 juni 2006, 20:51
Hoi Marianneke

In de gemeente waar ik nu woon hoef ik geen belasting te betalen, maar in de vorige gemeente wel. Bijna 40 euro per hond. Maar daarvoor kregen we gelukkig wel loosloopstroken en uitlaat velden. Helemaal goed was het nog niet, want de losloopstroken lagen op onzinnige plaatsen, zoals naast een grote weg of een fietspad of uitlaatstroken achter de tuintjes van woningen. Maar het was in ieder geval een resultaat van de belasting die je moest betalen.

Groetjes Renske

nic
28 juli 2006, 07:23
Na de topic van Lars: Wat vinden jullie hier nu van? En deze topic. Vraag ik me af of hier nu niet iets aan te doen is?

Hondenbelasting varieert van 0 tot ong. 75 euro, wat ik in de gauwigheid heb gezien, en alle mogelijkheden om fatsoenlijk met je hond(en) te wandelen of te zwemmen worden steeds beperkter. Waardoor je als liefhebber van je hond al snel iets gaat doen wat niet mag. Zwemmen, loslopen...Aangezien je, je hond ook wel eens wat verkoeling of ruimte tot uitrazen gunt. En als je dan de pech hebt, krijg je direct ook nog eens een dikke boete...

Wat zou hier landelijk aan te doen zijn? Massale verhuizing met zijn allen naar Friesland? Ben je blij mee Harley ;)

Groetjes Nicole En een boevenknuffel van Mascha
(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/ (http://mascha.bouvierblog.net/)

Snarf
28 juli 2006, 07:53
Wij wonen in gemeente Delfzijl:

Houden van 1 hond € 49,32 per jaar

Houden van 2 honden € 98,64 per jaar

Houden van 3 honden of meer € 152,88 per jaar

Het laatste tarief geldt ook voor het hebben van een kennel.

Achtergrond: De gemeente kan de ontvangsten geheel ten goede laten komen aan het hondenbeleid, maar is hiertoe niet verplicht. Ze kan er ook voor kiezen de inkomsten (gedeeltelijk) voor andere doeleinden te gebruiken. (sic)

Zoals eerder gesteld andere huisdieren wordt geen belasting geheven, mogen alles (katten aanlijn gebod bestaat niet, duiven mogen sch*ten waar ze willen), ja er worden zelfs dure voorzieningen (ruiterpaden) voor aangelegd.

Ik voel me zo achtergesteld met mijn drie honden. Alsof we paria's, uitschot zijn dat wel uitgemolken mag worden, maar geen rechten heeft. Nergens mogen ze nog los.

nic
28 juli 2006, 08:07
Hoi Snarf,

Ik bergrijp jouw onvrede hierover. Dat heb ik zelf ook. Zo gauw je met de hond loopt, word je aangekeken... Zo van waar laat jij je hond poepen (nee, dat laat ik mijn hond niet doen op paden of waar kinderen spelen)? Laat ik haar los lopen, kans op boete (al gehad met vorige boef 50 eurie's) en zwemmen mag eigenlijk ook niet, maar word volgens mij gedoogdt. Vervolgens betaal je dus een hoop geld aan hondenbelasting (sommige mensen niet, per gemeente verschillend) En worden de gebieden voor het uitlaten, uitrazen en zwemmen beperkter.

Maar de vraag is: Zou hier niet iets aan te doen zijn?

Groetjes Nicole En een boevenknuffel van Mascha
(Putz* 10 april 2006)
Check out my site!!! http://mascha.bouvierblog.net/ (http://mascha.bouvierblog.net/)

w.pater68
28 juli 2006, 08:28
Hoi Rozel de hondenbelasting in Ede is omhoog gegaan hoor 1 hond kost bijna 73 euro en elk volgende hond is 106 euro

Esprit
28 juli 2006, 08:55
Wij betalen hier voor 1 hond 42,-

boevengek
28 juli 2006, 22:38
In onze gemeente is het 86,- euro, maakt niet uit groot of klein.
Al heb je er 10, gewoon 86,- euro per hond.
xxx

Vrije Honden
12 november 2007, 16:12
Volgensmij spannen de gemeenten Den Haag en Rotterdam de kroon:
Den Haag (2006)
Tarieven Hondenbelasting (per jaar)

2005
20061e hond€ 106,80€ 106,802e hond€ 167,28€ 167,283e hond€ 212,16€ 212,16Kennel€ 317,16€ 317,16

Gemeente Rotterdam 2007:

1e hond 109,56+ voor iedere volgende hond 173,52Kennel (erkend door de Raad van Beheer op kynologisch gebied) 347,28

In Den Haag is er een actie groep die ook landelijk wil gaan,n.l actiegroep VRIJE HONDEN. Meer info:
http://www.vrijehonden.nl/

friske
12 november 2007, 17:33
Hallo,

Wij wonen in Belgie en hier is er inderdaad geen hondenbelasting. Ik viel bijna achterover als ik de prijzen las!
Men vindt hier ook niet bepaald veel drollen in de steden, je bent verplicht een zakje bij de hand te hebben voor eventuele uitwerpselen te kunnen oprapen. Vele mensen houden zich hier ook aan. Dat vind ik ook normaal. Ik kan mij inbeelden dat nogal wat mensen aarzelen voor ze in Nederland een tweede hond kopen!
Groetjes,
Caroline

Catootje
12 november 2007, 19:40
Papendrecht (Zuid-Holland)
:rolleyes:
1 hond € 64,20
2e en volgende hond € 91,20
Kennel € 444,00
Voor gecertificeerde politiehonden, blindengeleidehonden en hulphonden is geen belasting verschuldigd.

Carin
12 november 2007, 20:25
nou ik heb eindelijk eens goed nieuws ontvangen van onze gemeente......

als ik het goed begrepen heb wordt met ingang van 1 januari 2008 in de gemeente Westland de hondenbelasting afgeschaft!!!!!!!

ok we zijn dan wel verplicht om de uitwerpselen op te ruimen, maar dat was voorheen ook al, en ze zijn hier niet misselijk als je een hond los laat lopen, of de uitwerpselen niet opruimt, want dat kost je gewoon 50 Euro per hond......

voor mij maakt dat dus niet zoveel uit, want ze worden hier allemaal toch al aan de lijn uitgelaten, en de poep ruim ik al jaren op.......... voor mij dus alleen een kostenpost van iets van 260 Euro minder voor aankomend jaar.... mmmmmmmm kun je toch best een berg brokkies voor kopen lijkt mij.....

groetjes Carin

harley
12 november 2007, 23:25
Gelukkig hoeven wij in de gemeente Achtkarspelen ( Friesland ) al vele jaren geen hondenbelasting te betalen.(I)

Maar dat betekent niet dat er dan maar vele honden bezitters naar friesland moeten komen hoor.@)

Catootje
13 november 2007, 09:27
Gelukkig hoeven wij in de gemeente Achtkarspelen ( Friesland ) al vele jaren geen hondenbelasting te betalen.(I)

Maar dat betekent niet dat er dan maar vele honden bezitters naar friesland moeten komen hoor.@)

Niet?
Alleen Bouvierbezitters dan?
De ιchte liefhebbers?
Is er altijd iemand in de buurt om je een handje te helpen :D

wg veck
13 november 2007, 09:43
in utrecht 57,24 per hond

Francine
13 november 2007, 10:28
In Voorburg: €119,64 voor de eerste hond en daarna €154,92 per hond. Kenneltarief is: €347,88
Ook hier moeten wij de uitwerpselen opruimen en wanneer je dat niet doet of je hond loopt los waar dat niet mag kost het je €60,00. In Den Haag is het zelfs zo dat je bekeurd word als je geen poepzakjes bij je heb!
Caat, gefeliciteerd met het goede nieuws. Als ik weer kom verwacht ik dan wel gebak he hihihi.

sivvels
13 november 2007, 10:44
hier betalen we geen hondenbelasting gelukkig, maar wordt wel verwacht dat je de hondenuitlaatplaatsen gebruikt of de ontlating opruimt als het ergens anders is. ik laat luka nooit uit op zo'n hondenuitlaatplek, vind het vies en een bron van bacterieen, ik heb dus standaard platic zakjes bij me om haar poep op te ruimen en dan maakt het niet uit waar ze poept! moet wel zeggen dat asl veel hondenbezitters hier zo doorgaan met de poep te laten liggen dat het heel goed mogelijk is dat er wel belasting komt, jammer maar helaas, dus genieten van het feit dat dat er nu nog niet is!!!

Matser
13 november 2007, 12:09
Wij wonen in Vriescheloo, provincie Groningen en wij betalen
helemaal niks.......:D:D:D ook hebben we hier geen bepalingen van poep opruimen, honden mogen gewoon los, is allemaal je eigen verantwoording.

Groetjes uit het hoge noorden,
Mary Ann en een kleine boevenknuf van Coda:)$

vera
13 november 2007, 13:20
Wij wonen in Leiden en sinds een paar jaar hier ook geen hondenbelasting meer.
De hond mag hier niet loslopen....anders een bekeuring van € 60,-.:(
De poep moet je opruimen...staan op bepaalde plekken in Leiden afvalbakken en poepzakjes die je pakken kunt ..Ook moet je altijd een poepzakje bij je hebben, er lopen controleurs die je aan kunnen houden.@) ( is ons nog nooit gebeurd.)Geen zakje bij je...hup bekeuring.
Maar ik moet zeggen dat er best veel mensen zijn die idd hun drollen niet opruimen.
Wel zijn er een paar losloop/uitren plaatsen.....de 1 heel smerig en de ander weer wat beter onderhouden.