PDA

Volledige versie bekijken : Asta loopt mank

aljanssen
15 april 2007, 15:40
Afgelopen vrijdag met Asta naar de dierenarts geweest ze moest haar entingen en de laatste 2 weken mankt ze aan haar voorpoot.
De dierenarts denkt aan Artrose en heeft voorgesteld om haar op de Rimadyl en Glucosamine te zetten omdat zij toch wel veel pijn hiervan heeft. Tijdens het onderzoek werd er ook weer een gezwel bij de tepel gevonden. Vorig jaar september is er ook een gezwel gevonden tijdens de sterelisatie en dat zag er niet goed uit. Na de zomer gaat ook dit gezwel verwijderd worden als er in die tussentijd niet meer gezwellen bij zijn gekomen want dan zijn het uitzaaiingen en moeten er andere maatregelen genomen worden. We hebben haar nu een jaar bij ons en we zijn hardstikke gek op haar en willen haar voorlopig nog niet kwijt heeft ze eindelijk een fijn leven en dan dit weer, jammer hoor!
Ik heb gelezen dat Rimadyl een heftige pijnstiller is en er zelfs honden zijn overleden hebben jullie ervaring met dit middel of hebben jullie goede tips zodat zij met minder pijn door het leven kan gaan.

Groeten uit Vleuten
Joke Janssen en Asta

Cathy Goossens
16 april 2007, 11:49
Hoi,

Mijn Frodo heeft ook al verschillende kuren van Rymadil gevolgd en heeft er toch geen andere klachten van gekregen.
Hij had elleboogdysplasie en heeft 2 x 14 dagen moeten volgen om zijn gewricht tot rust te brengen. Het werkt volgens mij ook ontstekingsremmend. Ik heb wel ook al gehoord dat langdurig behandelingen wel niet worden aanbevolen. Maar verder heb ik er geen ervaring mee.

Groetjes,
Cathy en Frodo

boevengek
16 april 2007, 12:08
Zowel mijn vorige boef en Eros hebben rymadil gebruikt.
Ik vind het een goed middel tegen pijn.
Beide hadden ze geen last van bijwerkingen en het voordeel van rymadil
is dat je het niet hoeft te verstoppen in een plak worst.
Ze eten het gewoon zo op en de pot rymadil moest ik verstoppen omdat ik bang was dat ze het van de kast zouden pikken.
Mijn vorige boef gebruikte het vanwege pijn in heupen, knieen en ellebogen en slikte het de rest van haar leven.
Daardoor kon ze weer normaal lopen en spelen.
Eros gebruikte het omdat hij ergens pijn had, maar we hadden geen idee waar.
Hij was dagen lang van slag en maar janken en hijgen dag en nacht, dus ook hij 10 dagen op de rymadil en na 10 dagen gestopt en was hij helemaal de oude.
Ik heb dus alleen goede ervaringen met rymadil en geef het mijn honden met een gerust hart mocht het nodig zijn.
xxx

Pakkie
17 april 2007, 12:22
Ook ik heb geen nare ervaringen met rimadyl.
Mijn Rottweiler heeft het twee jaar lang elke dag gekregen, de zwaarste dosering die er is. Na die twee jaar hebben we het een jaar niet gegeven, tot hij weer pijnklachten kreeg en opeens amper kon lopen - hij heeft HD - nu krijgt hij het sinds drie weken weer en loopt als een kieviet, met zijn 11 jaartjes:)

Ik wens je heel veel sterkte met Asta, het is niet niets wanneer je hond een gezwel heeft.

MaraJade
24 april 2007, 17:00
Hoi Joke en Asta

Onze Oscar (blonde boef, 5 jaar) krijgt ook 'regelmatig' rymadil omdat hij artrose in de rug heeft, net boven zijn stuitje. Hij heeft er verder geen last van als dat hij meer doet drinken dan normaal, maar dat heeft de DA ons van te voren aangegeven.

Groetjes

Mara en Oscar, dikke knuffel voor Asta.