Jolinda
18 april 2007, 10:59
Vanmorgen toen Xantoz wakker werd, zat zijn hele oog onder de etter.
Ook was het helemaal dicht getrokken.
Hij liet me er niet naar kijken en draaide steeds weg.
Ik zag dat alles vast zat door de etter, het het voorzichtig schoongemaakt met afgekoeld gekookt water, maar na een half uur etterde het alweer.
Ben ff langs de dierenarts geweest, die concludeerde dat z'n oog ontstoken was, heb nu zalf gekregen.
Dus nu hopen dat het snel over gaat!
De dieren arts maakte de opmerking dat Xantoz best stevig was en we moesten minderen in voer.
Wij vinden dit zelf ontzettend mee vallen!! Hij weegt nu 40 kg.
Als we over zn ribben voelen, zijn ze voelbaar.
Wij voelen zelf geen abnormale speklaag, en naar ons idee is hij ook echt niet te mager.. Maar te dik?!
Hij krijgt de voorgeschreven hoeveelheid van het soort brok dat we hebben, hij beweegt veel: zwemmen fietsen lopen.
Hij krijgt wel eens wat tussendoor, dit bestaat uit een kapje van het brood, groente of een klein hondenkoekje.
Is er een soort bmi ofzo voor bouviers? Of een andere standaard naar lengte en gewicht van bouviers?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Groetjes jolinda
en een knuffel van dikke Xantoz :p
Ook was het helemaal dicht getrokken.
Hij liet me er niet naar kijken en draaide steeds weg.
Ik zag dat alles vast zat door de etter, het het voorzichtig schoongemaakt met afgekoeld gekookt water, maar na een half uur etterde het alweer.
Ben ff langs de dierenarts geweest, die concludeerde dat z'n oog ontstoken was, heb nu zalf gekregen.
Dus nu hopen dat het snel over gaat!
De dieren arts maakte de opmerking dat Xantoz best stevig was en we moesten minderen in voer.
Wij vinden dit zelf ontzettend mee vallen!! Hij weegt nu 40 kg.
Als we over zn ribben voelen, zijn ze voelbaar.
Wij voelen zelf geen abnormale speklaag, en naar ons idee is hij ook echt niet te mager.. Maar te dik?!
Hij krijgt de voorgeschreven hoeveelheid van het soort brok dat we hebben, hij beweegt veel: zwemmen fietsen lopen.
Hij krijgt wel eens wat tussendoor, dit bestaat uit een kapje van het brood, groente of een klein hondenkoekje.
Is er een soort bmi ofzo voor bouviers? Of een andere standaard naar lengte en gewicht van bouviers?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Groetjes jolinda
en een knuffel van dikke Xantoz :p