PDA

Volledige versie bekijken : blaasprobleem

el
13 juli 2004, 11:34
Ik zou wat wilen weten .
Onze bo-ghy had problemen met oa.diaree .twee dagen ,
toen ging hij zaterdags plots als een vrouwtje plassen en jankerig.
Zijn toen naar de dierenarts gegaan , die heeft met een catheter urine afgetapt en nagekeken,
Urine was helemaal in orde .daarna gescand ook geen steentjes gruis of zo iets kunnen vinden.
Wel medicijnen gekregen voor zijn diaree,
Nu is het dinsdag en vanmorgen liet hij zijn plas gewoon lopen terwijl hij binnen lag, buiten nog een keer,
Nu loop ik dus regelmatig met hem een rondje en merk ik niks bijzonder en plast goed door en jankt niet.
Wel hadden ze een redelijke grote prostaat gevonden.Kan dat een oorzaak zijn . Ik denk dat ik het nog even aankijk en dan maar weer naar de arts.

imported_bella
13 juli 2004, 19:07
Hoi El,

Ik begrijp dat je een reu hebt. De mijne heeft een blaasontsteking gehad en de dierenarts heeft het niet herkent omdat hij vertelde dat reuen (bijna) nooit een blaasontsteking opdoen. Wij zijn onze boef hierdoor bijna kwijtgeraakt. Bij een andere dierenarts is toen een echo gemaakt en pas toen werd het goed zichtbaar. Wees dus alert.
Sterkte en groetjes,Bella

Carin
13 juli 2004, 19:17
Hoi El

wat Bella al zegt, houd het goed in de gaten of het een blaasontsteking kan zijn.
maar ik neem aan dat Bo-gyi niet gecastreerd is, en omdat je al zegt dat ze een vergrote prostaat vonden, moet je dat ook in de gaten houden.
die vergrote prostaat kan zijn doordat er in de buurt bij je misschien een paar vriendinnetjes van Bo-gyi loops zijn, daar door kan hij hoe ***lig het ook klinkt knap gefrustreerd worden, en daardoor het een en ander even niet helemaal meer op een rijtje hebben en zijn urine laten lopen. of gaan markeren.
alleen is het markeren vaak niet meer als een heel klein plasje.
maar houd het in ieder geval goed in de gaten dat het geen blaasontsteking is, want dat is geen pretje en zeker voor een reu niet.
en vraag in de buurt ook even na of er teven loops zijn, loop desnoods even een ander uitlaatrondje met hem dan heeft hij niet die overheerlijke geuren in zijn neus.

groetjes en succes met Bo-gyi
Carin.

corry van veen
13 juli 2004, 21:42
Hoi El
Ik heb een paar maanden geleden mijn Quinto laten castreren hij plaste vaak in huis ook al was hij net buiten geweest, ik dacht eerst dat het kwam omdat hij uit het asiel kwam en hij al 9 jaar is. Maar toen ik naar de dierenarts ging zei de dierenarts dat hij een vergrote prostaat had. Ik heb nu helemaal geen last meer nu hij gecastreert is, maar hij plast af en toe nog wel als een meisje. Maar dat kan mij niets schelen.
Ik hoop dat het bij jou verder ook niets is.

Groetjes Corry van Veen

el
14 juli 2004, 11:53
dank je wel voor de raad.
het is nu redelijk hij plast niet meer binnen maar ja ik laat hem dus wel iets meer uit.
Ook is ie sinds 1 dag eindelijk weer met goede ontlasting. ik hou het echt wel in de gaten .de dierenarts zei
als het dicht ging zitten dan vergiftigt bo-ghy zijn eigen .
En ik wil hem natuurlijk niet kwijt .dus als hij nog geen suffe indruk maakt en nog goed uitplast.
Hoefde ik niet zo bang te zijn.