Volledige versie bekijken : Toch couperen ?
Bianca1
17 september 2002, 12:12
Nu wij weer een bouvierpup willen zijn we kort geleden een pup tegengekomen waarvan de staart gecoupeerd is.
De eigenaar vertelde ons dat de pup gewoon zijn stamboom krijgt en dat de pup bij een fokker in Eindhoven vandaan komt.
Hoe kan het dat er nog pups gecoupeerd worden terwijl dit niet meer mag?
imported_Froukje
17 september 2002, 18:52
Dat mag ook niet en voorzover ik weet is de fokker in overtreding als hij de staart heeft gecoupeerd.
Ik vind het dom dat er weer mensen zijn die tegen de regels bezig zijn.
Ik wil jouw aanraden een pup te kopen met staart en je niet om laten praten door mensen dat zonder staart beter is en zo.
guda
18 september 2002, 11:46
Origineel geplaatst door Bianca1
Nu wij weer een bouvierpup willen zijn we kort geleden een pup tegengekomen waarvan de staart gecoupeerd is.
De eigenaar vertelde ons dat de pup gewoon zijn stamboom krijgt en dat de pup bij een fokker in Eindhoven vandaan komt.
Hallo Bianca1,
Het couperen van de staarten is vanaf November 2001 verboden.
Alleen Bouviers die geboren worden met een natuurlijke kortestaart krijgen mits de fokker een dierenartsverklaring kan overleggen een stamboom. Je kan met een Bouvier die na November 2001 gecoupeerd is niet showen, en ook kun je problemen krijgen met deze hond als je examen`s in de hondersport wilt afleggen , want alle werk-show organisati`s zijn aangesloten bij de Raad van Beheer in Nederland.
Ik raad je aan geen gecoupeerde Bouvierpup te kopen, laat je goed informeren en surf naar diverse internetsite`s over de Bouvier.
Groetjes Guda
Marianne
26 september 2002, 23:40
Origineel geplaatst door Bianca1
is couperen nou door de wet verboden of niet?
zo ja aanpakken die fokker uit eindhoven .
wat gebeurt er nu met de pup?
een spuit erin omdat iemand zich niet aan de wet houdt?
wat kan die pup er nou aandoen?
nee niet kopen hoor zijn staart is eraf hoor ik een hoop mensen zeggen ja sorry hoor maar wat dan?
blijft er toch een leuk bouviertje in het assiel over ja en dat vinden de mensen dan weer zielig toch?dus dezelfde mensen die tegen couperen zijn laten het pupje maar zitten ach kom nou je houdt van een bouvier niet om zijn staart alleen.bovendien moest je vroeger je uiterste best doen om een bouviertje met een staart te verkrijgen en alleen omdat de wet is verandert is het puppie de duppe schande het beestje is er dus verdient het een bestaan met of zonder een staart of oren .
chris
11 maart 2005, 11:46
is couperen nou door de wet verboden of niet?
zo ja aanpakken die fokker uit eindhoven .
wat gebeurt er nu met de pup?
een spuit erin omdat iemand zich niet aan de wet houdt?
wat kan die pup er nou aandoen?
nee niet kopen hoor zijn staart is eraf hoor ik een hoop mensen zeggen ja sorry hoor maar wat dan?
blijft er toch een leuk bouviertje in het assiel over ja en dat vinden de mensen dan weer zielig toch?dus dezelfde mensen die tegen couperen zijn laten het pupje maar zitten ach kom nou je houdt van een bouvier niet om zijn staart alleen.bovendien moest je vroeger je uiterste best doen om een bouviertje met een staart te verkrijgen en alleen omdat de wet is verandert is het puppie de duppe schande het beestje is er dus verdient het een bestaan met of zonder een staart of oren .
Het zijn wel de mensen die vaak shows lopen en die in de sport actief zijn die zulke commentaren geven.Waar ze ook een punt in hebben(wet is wet).MAAR,wanneer die gecoupeerde pup bij mensen terecht komt die daar geen interesse in hebben(shows ed)kan die pup wel een vrolijk leventje tegemoet gaan hé.Dus het pupje moet geen slachtoffer zijn maar ze mogen wel die fokker aanpakken en op zijn plichten wijzen volgen mij.
Wilma
14 maart 2005, 10:06
Ik kan bijna niet geloven wat ik lees.
Ik dacht dat de discussie over couperen al voorbij.
Maar ja er is weer iemad geweest die weer een regel heeft gevonden wat weer valse hoop geeft.
Wat maakt het nu uit of je bouvier gecoupeerd is.
Het gaat om het karakter van de bouvier.
De rest hebben wij erbij verzonnen.
Accepteer dat het couperen verleden tijd is en stop met deze onzinnige discussie.
Kijk eens hier bij de foto´s en dan zul je zien dat het prachtige honden zijn.
Ondanks de staart !
Jeanka
14 maart 2005, 16:18
Ik kan bijna niet geloven wat ik lees.
Ik dacht dat de discussie over couperen al voorbij.
Maar ja er is weer iemad geweest die weer een regel heeft gevonden wat weer valse hoop geeft.
Wat maakt het nu uit of je bouvier gecoupeerd is.
Het gaat om het karakter van de bouvier.
De rest hebben wij erbij verzonnen.
Accepteer dat het couperen verleden tijd is en stop met deze onzinnige discussie.
Kijk eens hier bij de foto´s en dan zul je zien dat het prachtige honden zijn.
Ondanks de staart !
Wilma, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Prima gezegd!!!!