Volledige versie bekijken : Pup uit Belgie
San Wilke
28 mei 2002, 20:28
Beste bouviermensen,
Na een periode van 5 jaar wil ik graag weer aan een bouvier beginnen.
Ik wil graag een bouvier zonder staart.
Via een fokker ben ik terecht gekomen bij een fokker in Belgie die een nest pups heeft zonder staart.
Deze pups zijn aangemeld in Belgie en krijgen een stamboom.
Ik zou graag antwoord willen hebben op een paar vragen.
Is het mogelijk om met deze pup naar een show tegaan?
Kan ik de stamboom overschrijven in Nederland?
Ben ik strafbaar als ik over straat loop met de pup zonder staart?
Ik weet niet wat je tegen een staart hebt,maar dat moet je zelf weten.
Ondanks dat je de pup in Belgie koopt waar nog steeds de staart gecoupeerd wordt,mag je met deze hond niet op de show komen in Nederland.
De stamboom kan je wel overschrijven.
Of je strafbaar bent weet ik niet,maar het zou wel moeten.
Dorinda
30 mei 2002, 18:25
je kunt naar de website van de nederlandse bouvierclub gaan, die weten vast het antwoord wel op je vragen.
Origineel geplaatst door *San Wilke
Beste bouviermensen,
Via een fokker ben ik terecht gekomen bij een fokker in Belgie die een nest pups heeft zonder staart.
Hallo San Wilke.
Het is per November 2001 verboden om met gecoupeerde honden geboren na deze data op een werkhonden-show of andere honden gelegenheid uit te komen, dus showen kan je niet in Nederland met deze pup.Werken met deze pup kan je ook niet , omdat alle werhonden verenigingen aangesloten zijn bij de Raad v Beheer, dus kortom : je kan er helemaal niets mee.
In bijna alle Europeesche landen is deze verorderning van kracht dus je kan dus kynologisch niets meer met deze pup.
De stamboom kan je nu nog overschrijven van Belgie LOSH naar Nederland NHSB. Binnenkort kan dit ook niet meer omdat de Raad v Beheer de regels van het uitgeven van stambomen gaat koppelen aan een Centraal Fokbeleid.
Strafbaar ben je niet, alleen zal je negative opmerkingen van mensen krijgen waarom je een gecoupeerde Bouvier hebt?De honden zijn al jaren gecoupeerd, vroeger kom je zeer moeilijk een ongecoupeerde Bouvier krijgen, dus had je een ander beeld.
De honden worden met staart en oren geboren, dus waarom wil je een gecoupeerde hond??? Wees blij dat deze prakijken gestaakt zijn, vele honden hadden levenslange problemen met ondeskundig gecoupeerde lichaamsdelen, dus nu is de Bouvier zoals hij behoord te zijn. :confused:
manuela
18 juni 2002, 15:43
Origineel geplaatst door manuela
Origineel geplaatst door *San Wilke
Beste bouviermensen,
Hallo,
Je bent echt niet strafbaar hoor als je over straat loop met een gecoupeerde bouvier, ikzelf heb heb ook twee bouviers die beiden gecoupeerd zijn, wij hebben deze twee ook in belgie gehalld omdat het daar nog inderdaad toegestaan is tot het 2006, geloof ik. Ik vind het trouwens de grootste flauwekul dat dit niet meer mag hoor, maar ja dat is mijn mening ik vind een bouvier gewoon het mooist met spitsoortjes en een kort staartje. Maar dit moet iedereen ook zelf weten de ene vind het heel mooi en de ander afschuwelijk. Maar dit komt ook voornamelijk door mensen die denken dat de puppies heel veel pijn moeten lijden bij het couperen, en dit is echt niet waar hoor, tenminste bij onze twee bouviers heeft een dierenarts dit gedaan onder verdoving, van de tatouage hadden ze veel meer pijn destijds hoor. Maar ja de mensen denken dat de staart er zomaar word afgehakt ofzo. Maar je hebt ook al antwoord gekregen op de andere vragen he dus deze zal ik maar niet weer opnieuw beantwoorden he. Maatr je weet nu in ieder geval dat als je een bouvier wilt die gecoupeerd is dat je dan naar Belgie moet gaan ;)
Hennie
21 september 2002, 21:20
Origineel geplaatst door Dorinda
je kunt naar de website van de nederlandse bouvierclub gaan, die weten vast het antwoord wel op je vragen.
Helaas kun je op de site van de Ned Bouvierclub helemaal niets vinden over het coupeer verbod en of je nu wel of niet een stamboom krijgt.
larenshof
22 september 2002, 11:39
Dat is niet vreemd.
De website van de vereniging is nooit actueel.
Daarom is deze site zo enorm populair bij bouviermensen.
Hier kun je alle informatie vinden en weten de mensen achter deze site wat internet betekend.
Kijk maar naar het verslag van de evenementendag.
Is hier alweer aanwezig,maar op de website van de onze rasvereniging staat er niets over.
Het zou beter zijn als de site van de vereniging hier ondergebracht zou worden.
Heb je in Nederland een volledige complete website waar de rasvereniging zijn activiteiten kan aankondigen en ons ras uitstekend wordt vertegenwoordigd op het internet.