PDA

Volledige versie bekijken : [Gezocht] Foto van de kont van een showbouvier!

Esprit
14 mei 2007, 13:18
Ja, dit staat echt heel erg stom, maar het volgende is het geval!

Ik breng Yaiza iedere 4 maanden naar de trimster. 31 mei is ze weer aan de beurt. Helaas weet de trimster naar mijn idee niet hoe zij de kont van een bouvier behoort te knippen.
De haren bij Yaiza blijven daar altijd lang en worden niet mooi opgeknipt zoals je dat ziet bij show bouviers.
Nu hoef ik geen show model terug, maar jullie zullen begrijpen dat er best nog wel wat poep blijft hangen in haar haren. Om dit er nu dagelijks uit te borstelen (wat ik nu dus doe) is op zich niet erg, maar wel als je weet dat het dus ook gewoon anders kan.

Nu zou ik willen vragen of iemand een duidelijke foto heeft, van een geknipte bouvierkont. Zodat ik deze mee kan nemen naar de trimster, met de vraag of ze Yaiza ook zo zouden kunnen doen.

Monique
14 mei 2007, 17:13
Ik heb geen foto voor je, helaas.

Maar als er poep blijft hangen is dat naar mijn idee meer omdat de ontlasting dan te zacht is. Mijn boef heeft nooit poep in haar haren gehad. En dat maakte niet uit of ze nu lang in vacht was of net getrimd was. Dus mijn ervaring is dat het niets (of weinig) te maken heeft met vachtlengte, maar meer met het soort voedsel wat ze krijgen.

Wie heeft dezelfde ervaring?

Catootje
14 mei 2007, 17:40
Ik ben het helemaal met Monique eens.
Ook Jazz heeft nooit het probleem van poep in de vacht,
Alleen toen ze een keer een darmvirus ( en dus dunne ontlasting) had.
Als de ontlasting goed en stevig is heb je dat probleem
waarschijnlijk niet.
Dat kan inderdaad heel goed met de voeding te maken hebben.

Elly de Roos
14 mei 2007, 21:25
hoi Esprit, op deze site heb je een hele uitleg staan hoe de boef netjes getrimt moet worden. Je moet dan wel naar de begin pagina bouvierkennel.net. Vandaaruit scroll je naar het trimmen van uw bouvier. Daar staan ook mooie foto's bij en er wordt beschreven hoe hij getrimt dient te worden. Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Groetjes Elly en knuffies van Bica

harley
14 mei 2007, 21:59
Hallo Esprit,

Kijk eens op onze website , daar staan zeer veel foto's op van showklaar gemaakte boeffies van ons , en is er een die je zou willen hebben , bericht mij dat , zodat ik die je opstuurd.

Esprit
15 mei 2007, 12:01
Nou, haar poep is echt niet te dun, maar haar haar om haar poepert is gewoon echt lang.

Chanel
15 mei 2007, 21:19
Als dit geen "mooie kont" is..........., dan weet ik het niet meer.......;):

http://www.bouvierpagina.com/1024x768/trimschema.htm
.
.
.
.
.