Volledige versie bekijken : biergist tabletten
Francine
13 juli 2004, 15:12
Hi,
Ik geef mijn boef nu biergist tabletten 2 x daags 2. Mijn vraag is of dit de goede dosering is. Weet iemand dit?
Groetjes, Francine en Gino
Hoi Francine.
Bij mij krijgen de honden 2x per dag (schrik niet) 4 biergisttabletten, 2 knoflooktabletten en een vitamine C tabletje door het eten heen, en onze oudste dame van bijna 10 jaar krijgt er ook nog een jeneverbes capsule bij om de nieren goed op peil te houden en de afvalstoffen goed af te voeren.
groetjes Carin.
Kikie11
14 juli 2004, 10:04
Hallo
Ik hoor jullie praten over biergist tabletten, waar zijn deze goed voor want mijn boefje krijgt niks van vitaminen.
Ik zou graag willen weten wat ik haar allemaal kan geven.
Groetjes en alvast bedankt Monique
hallo Monique
wij geven de biergist en de knoflook voor verschillende redenen.
1 het bloed van de hond krijgt een vieze smaak en zo wordt de hond onaantrekkelijk voor vlooien.
2 in biergist zit o.a vit B en dat is ook nog eens goed voor de huid en de vacht.
en de knoflook zorgt voor een goede bloedsomloop en doorbloeding en als die twee goed zijn dan worden ook alle organen goed doorbloed en alle afvalstoffen goed afgevoerd.
ik heb zelf het idee dat het goed werkt en hoor ook goede resultaten om me heen.
onze boeffies (5 stuks) hebben nooit vlooien en teken, ook al komen we vaak in het bos of het strand.
en onze honden komen eigenlijk buiten de jaarlijkse entingen nooit bij de dierenarts.
nu moet toevallig bij onze oudste boef (bijna 10 jaar) een klein bultje weggehaald worden en omdat ze onder narcose moet hebben we het bloed na laten kijken. de dierenarts geloofde eigenlijk niet eens dat ze al zo oud is, want volgens hem is een hond van 5 jaar jaloers op de conditie van haar bloed.
en met dat in mijn achterhoofd blijf ik dus de biergist en de knoflooktabletjes geven.
groetjes Carin.
Kikie11
14 juli 2004, 21:16
Bedankt voor je reactie.
Kun je me de namen (merken) van die pillen geven die jullie aan de honden geven dan kan ik die ook gaan halen want dat lijkt me echt een goed idee.
Groetjes Monique
hoi Monique,
ik haal de tabletjes gewoon bij het kruidvat of de terkpleister drogist, biergist maakt niet uit, en van de knoflook neem ik de pilletjes, want je hebt ook die olieballetjes maar als ze die kapot bijten dan stinken ze een uur in de wind uit hun mond.
en bij de vit C let ik er alleen op dat het suikervrije tabletjes zijn.
ik neem van alle soorten gewoon die van het eigen huismerk.
groetjes en succes Carin.
Kikie11
14 juli 2004, 21:58
Hallo Carin
Heel erg bedankt ik ga morgen meteen naar de winkel en wat pilletjes voor Daisy halen.
Ben benieuwd wat ze er van vindt ik doe ze maar malen door het eten dat is het makelijkste denk ik.
Heel erg bedankt voor de tip en als je er nog meer hebt laat maar horen ik ben voor alles in.
Groetjes Monique
hoi MOnique
de ervaring met de biergist tabletjes is hier dat ze die gewoon opeten als ze tussen het voer liggen, ze schijnen een lekkere smaak te hebben voor de honden.
de knoflooktabletjes en de vit C stopte ik in het begin in het gaatje van een "frolic" en dan aten ze ze ook gewoon op. in een stukje kaas stoppen kan natuurlijk ook.
ik zou de knoflook niet vermalen wat er zit een laagje omheen zodat de pillen niet stinken.
groetjes en succes
Carin
Kikie11
15 juli 2004, 08:55
Hallo Carin
Ik ga dit zeker probereb.
Ik zie nu pas dat jij de carin bent van de fermery, ik ben laatst bij leon van looally geweest om Daisy te laten trimmen en toen heeft hij mijn jouw telefoon nummer gegeven om eens met jouw af tespreken of jij Daisy niet zou kunnen trimmen, want hij heeft het zo druk met al die boefjes die hij moet mooi maken.
Ik ga straks even naar de winkel om te kijken voor de tabbletjes en ik zal zeker wat laten horen over hoe het bevalt.
Groetjes Monique
hoi Monique.
zo zie je maar hoe klein de (bouvier)wereld is..., maar ik zou zeggen je hebt mijn telefoonnummer dus ik zou zeggen bel gerust.
groetjes en tot horens Carin.
Kikie11
19 juli 2004, 08:58
Hoi Carin
Ik heb alles gehaald en ze vindt het heel erg lekker ze eet ze zo op.
Als ik het goed begrijp geven jullie twee keer op een dag 4 biergist, 2 knolook en 1 vitamine c.
Ik dacht dat het een keer was maar heb het nog even door gelezen maar nu zie ik dat jullie dit twee keer op een dag geven.
Nou ik ga er zeker mee door want kwaad kan het niet als ik jouw verhaal hoor.
Groetjes monique
hoi Monique.
inderdaad je hebt het goed gelezen, het is twee keer per dag 4 biergist, 2 knoflook en een Vit C wat ze hier krijgen.
succes ermee en groetjes Carin.