PDA

Volledige versie bekijken : gebruik vlooien middel

el
24 juni 2004, 15:51
Hoi iedereen
Voor bo-ghy heb ik een anti-vlooien conceptie gekocht.
Het was voorheen program.Er zitten 3 grote pillen in. merk beaphar
Maar nu komt de vraag het zijn tabletten met een pil voor 21tot 41 kg per mnd.
Is dat niet gevaarlijk????
Ik wilde dit gebruiken omdat met pipetten de kinderen lange tijd de hond niet kunnen aaien.
Zou met pillen ook een giftige geur afgeven???
Ik wacht nog even met het geven

Carin
24 juni 2004, 19:22
Hoi El.

bij deze pillen komt geen giftige geur van de honden af, maar deze zogenaamde anticonceptie voor de vlo werkt doordat er een stof in het bloed van de hond komt waardoor een vlo steriel wordt en geen eitjes meer kan produceren.
het enige nadeel vind ik wel dat de hond eerst gebeten moet worden door de vlo voordat het middel kan gaan werken, want de vlo moet eerst het bloed van de hond "drinken" voordat hij/zij steriel wordt.

er gaat dus in principe niet een vlo dood van deze pillen, maar doordat ze zich niet meer kunnen voortplanten roeit het probleem zichzelf uit.
alleen als je hond allergisch is voor vlooien dan blijft dat probleem wel bestaan want honden zijn niet zo zeer allergisch voor de vlo als wel voor het speeksel wat de vlo in de hond spuit om het bloed dun genoeg te maken om te drinken.

maar voor je kinderen is het veilig, er is aan de buitenkant van de hond geen giftig middel te vinden.

wat wij zelf geven onze honden ook een dosis knoflooktabletten en biergist, en onze ervaringen daarmee zijn erg goed. de hond krijgt daardoor een afstotende lucht voor vlooien en die nemen dan toch liever een volgend slachtoffer.

groetjes Carin.

Wilma
29 juni 2004, 20:29
Hoi El,
Ik gebruik voor mijn bouvier frontline wat geen bijwerken heeft.
Aanbrengen gaat via een pipet in de nek of via sprayen.
De actieve stof, fipronil, concentreert zich na toediening in de talgklieren van de huid en wordt met het huidvet lange tijd na toediening uitgescheiden.
De vlooien worden gedood door contact met de vetlaag van de huid.
Vlooien hoeven dus niet te bijten om bestreden te worden.
De vlo wordt binnen 24 uur gedood, meestal voordat ze eitjes kunnen leggen.
De werking tegen teken is maximaal 4 weken.
Teken worden gedood binnen 48 uur, vóór ze ziekten kunnen overbrengen.
De frontline spray kan al gebruikt worden bij puppies of kittens vanaf 1 dag oud!
Door de ophoping in de talgklieren en de lage wateroplosbaarheid van Frontline wordt de effectiviteit niet of nauwelijks beïnvloed door natregenen, zwemmen of baden, of zelfs door een shampoo.
Het middel is alleen te krijgen bij de dierenarts voorzover ik dit weet.
Succes met het bestrijden van de vlooien!
Wilma

Jeanka
30 juni 2004, 08:28
Hallo El,

Voor Balou en mijn katten gebruik ik pipetten van Frontline. Bij Balou doe ik dan 's morgens knoflooktabletten en maiskiemolie en 's avonds biergisttabletten en maiskiemolie door zijn eten. Hij eet alles zonder problemen op.

Ik heb nog geen vlo kunnen vinden en daarnaast is zijn vacht in een prima conditie.

Groetjes,
Jeanka en een poot van Balou

el
30 juni 2004, 12:03
Dank je wel allemaal voor het antwoord.

.Bo-ghy heeft nog geen vlooien Tenminste ik zie ze niet en hij krabt niet.
Maar in de zomer weet je het nooit.
Je komt dan toch veel vaker in de bossen en met andere honden in aanraking.
. Hij gaat in onze vakantie 2weekjes naar een pension en dan geef ik hem uit voorzorg maar die pipetten.
Dan krijg ik hem ook zonder vlooien terug (hopelijk).
ik wens iedereen een vlooi en teken vrije zomer toe.

the champ
1 juli 2004, 19:24
hai wilma

frontline kan je ook gewoon bij bijna iedere dierenwinkel halen
en zelfs ook bij een aantal tuincentra`s hebben ze het middel.

groetjes the champ

the champ
1 juli 2004, 19:25
hai

Francine
10 juli 2004, 19:22
Hi,

Hoeveel biergist tabletten geven jullie? Ik geef nu 2 x 2 per dag voor een volwassen boef maar weet eigenlijk niet of dit goed is.

Groetjes, Francine en Gino