PDA

Volledige versie bekijken : die rotbeestjes toch!!!!

rosiejoe
14 juni 2004, 14:58
hallo allemaal, wij zijn met onze boef naar frankrijk geweest, als voorzorg hadden we bij hem de frontline pimpetten aangebracht én op aanraden van de dierenarts ( omdat hij nogal gevoelig is voor teken) ook nog eens een tekenband van het merk " preventic " Wat bleek nu tijdens onze reis?, elke dag, toen ik hem s' avonds controleerde heb ik minstens 10 teken gevonden, allemaal wel dood, maar toch laten ze een wonde achter, die bij sommige begon te etteren!! !@#$ en dikke bulten vormden!!
ben echt bang voor de ziekte van lymm, want tenslotte bijten die teken toch in het lichaam van je hond!!?? als er dus eentje besmet is, bestaat er toch de kans dat hij de ziekte overbrengt op je hond?? of niet ??!! betaat er dan geen enkel middel dat wel effectief werkt?? we hebben ook de tekenband van " scalibor" geprobeerd maar daar kon onze boef niet tegen ( kwijlen, het water liep echt uit zijn mond alsof hij iets had opgegeten dat in zijn keel was blijven steken!, eens dat de band uit was verdween het kwijlen na enkele uren)
hoop echt dat iemand me een middel kan aanraden zodat die rotbeesten een halt toegeroepen kunnen worden, want zo is er voor mij, en ons boefje er de lol wat af om lekker in het bos te gaan wandelen!! onze jongen had zelfs op " zijn edele delen" ~0 (@) een teek zitten, probeer hem maar eens uit te leggen dat vrouwtje ook daar moet prutsen en peuteren!!!??? dat de producten echt bij andere honden wel werken ondervonden we bij onze andere hond die dezelfde behandeling had gekregen en maar één teekje had op heel onze vakantie!! wie helpt???!! :)

Ruben en Loes
14 juni 2004, 19:31
Hoi Rosie,

Mijn dierenarts heeft ook frontline pippetten aangegeven als goede bescherming tegen de teek.....alleen als extra dan een spuitbus van frontline erbij....de spuitbus gaat n.l. in het karoteen van de haren zitten en bied zo een goede bescherming.......wij hebben deze raad gekregen en hopen dat het gaat helpen. En voordat we straks vakantie gaan houden ga ik onze honden daar zeker mee behandelen....in ieder geval neem ik jou verhaal in me achterhoofd mee en waak als een havik over me boeffies of ze geen last hebben van die vervelende enge teken.

Misschien heb je er wat aan dat je ook spuitbussen van dat merk hebt.

Groetjes Loes

wg veck
15 juni 2004, 14:10
voor mijn boef gebruik ik frontline spuitbus en gooi ik elke avond 2 schepje door zijn dinner van het merk (sanal bodyguard)dat is een poedermengsel met knoflook het schijnt dat teken dat niet lekker vind en ik moet zeggen dat hij nog geen teek heeft opgelopen
en ik gebruik het nu 5 jaar

[Gewijzigd door wg veck op 06-15-04 at 03:14 PM]

Doeska
15 juni 2004, 18:59
Wij hebben met Doeska nagenoeg het gevecht met de ziekte van Lyme achter de rug.Ook een onschuldige teek ( wij vinden maar zelden een teek. )Veel ellende gehad en gezien,met de nodige DA be-en onderzoeken.En als je voor de hond niet verzekerd bent ( wij dus ) dan ben je zo een hoop Euro`s kwijt.Mijn advies luidt : hou je hond heel goed in de gaten op diverse symptomen en nog beter > bloedonderzoek op beide teekziektes .Je bent toch in een land geweest met een bepaald risico.

Groetjes en succes , Frans

Copper
15 juni 2004, 21:57
Mijn boef krijgt iedere dag een teentje knoflook door zijn eten. Hij zit veel in het hoge, ruwe gras en hij heeft geen last meer van vlooien en/of teken. Voordat ik de knoflook gebruikte, had hij nog wel eens een teek. Vlooienbanden en vlooienshampoo gebruik ik nooit want dan krabt hij zich een ongeluk. Je zou het kunnen proberen, knoflook is in ieder geval gezond en misschien helpt het je hond een stukje.
Succes.