PDA

Volledige versie bekijken : nog steeds ten einde raad!!!

gertoenda
28 mei 2004, 18:06
Hallo Allemaal hier weer gertoenda,

Na allerlei onderzoeken bij de dierenarts weten we dus nog steeds niet wat onze King heeft!!!
We hebben wel pillen gehad van de fokker van King, en deze brengen een beetje verbetering, maar hij heeft dus nog steeds kalen plekken op zijn rug en flanken.
Zijn schildklier was in orde en ook had hij geen alergie, dus als er ook maar iemand is die dit ook heeft meegemaakt en een oplossing heeft ,a.u.b. schrijf het ons want wij weten het nu echt niet meer !!!
Andere voeding hebben we ook al geprobeerd, hij krijgt nu al ruim twee maanden farm food waar dus geen anti-oxydanten in zitten en wat 100% een natuur product is.
Dus mensen als jullie nog wat weten heel erg graag.

Groetjes van Gerdie en een poot van King.

Carin
28 mei 2004, 21:21
Hoi Gerdie.

laten we in eerste instantie maar blij zijn dat er aan de binnenkant bij King dus niets mis is. want dat is al heel wat waard.
Nu heb je alleen nog wel kans dat hij tegen sommige toevoegingsmiddelen
zoals kleur geur smaakstoffen en wat al niet meer wat ze in het voer kunnen stoppen.

je zou het eens kunnen proberen om King op een voeding van puur vlees te zetten, maar dat wel zodat hij alles binnen krijgt.
en dat kan bijvoorbeeld met een kant en klare komplete diepvriesvoeding van bijvoorbeeld Duck, Energique Rodi

je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op de site van Duck natuurvoeding, daar staat ook een verhaal op van een duitse herder die dus kompleet opgegeven was door dierenartsen en die hebben ze op die voeding gezet en een paar maanden later zag hij er weer uit als een showhond zo mooi in het haar. en daar stond helemaal niets meer op.

of zelf vers vlees voeding maken , en als je dat wil kan ik je wel helpen aan een recept zodat je hond niets tekort komt.

heel veel succes met King.

groetjes Carin

imported_bella
28 mei 2004, 23:18
Hou Gerdie,
Probeer eens NONI. Dit is een homeopatisch drankje uit zuid marika wat tegen veel helpt. Mijn Boef is allergisch voor gras en iedere zomder krijgt hij dagelijks een lepen. Hij reageert er heel goed op.
succes,Bella

Lonneke
7 juni 2004, 20:36
Ik weet dat glucoten een zeer grote oorzaak is bij allergische reacties.
In veel hondenvoeders zitten glucoten dus ik wil je aanraden naar de samenstelling van je voer te kijken.
Als dit het geval is schakel dan over op een voer dat geen glucoten bevat.
Pedigree heeft sinds kort een lijn voer waar deze toevoeging is uitgehaald.
Succes met King

celine
7 juni 2004, 22:16
Hoi !!

Ik las je berichtje, Mijn boef had ook kale plekken ook in de flanken heb ook allerlei testen gedaan maar zonder resultaat.
Ik ben zelf gaan proberen met vitamine B.... tarwekiemdragees en.. biotine .. en het resultaat was echt bijzonder .......... ze kreeg weer een mooi vachtje .
Je moet wel even geduld hebben maar bij mij was het echt perfect , als voer gaf ik CAVOM .

Groetjes Hennie

gertoenda
11 oktober 2004, 14:01
Hoi allemaal,

Nou het probleem is opgelost, voor iedereen die nog een tip kan gebruiken.
Onze King heeft weer een volle mooie vacht de oplossing lag bij Hokamix-snacks.
Deze kun je in de vorm van een soort koekje krijgen of in poedervorm voor over het eten.
Ze zijn wel kostbaar maar dat is bij ons geen enkel probleem als je hond met deze klachten rond loopt.
Wij zijn zo gelukkig dat hij weer goed in zijn vacht zit.

Groetjes Gerdie.