Volledige versie bekijken : Gisteren een snuffelcursus gedaan
Hoi allemaal,
Gisteravond met Mascha op snuffelcursus geweest bij een club om te kijken of het hele gebeuren iets voor ons is.
Hier kunnen we eventueel examens gaan doen voor UV, VZH en IPO.
Nu vind ik op dit moment nog het belangrijkst om met Mascha lekker bezig te zijn en te kijken of we er allebei de lol van gaan inzien. Dan zien we wel of er mettertijd een examen inzit.
Ik denk dat ik er zowiezo veel kan gaan leren, is namelijk mijn 1e cursus wat ik uberhaupt doe met een hond :D
Gisteren was voor ons allebei afzien, Mascha was helemaal hyper, was ook zoveel te zien ze had alleen maar oog voor wat er op het veld gebeurde en weinig voor mij :eek:
Maar dat schijnt vrij normaal te zijn. In 1e instantie gaan we eraan werken dat ze alleen maar oog voor mij heeft, dus back to basics.....
Ook nog even gekeken op een speelse manier of pakwerk wat voor d'r is, of ze wou bijten en ik moet zeggen dit pakte ze vrij snel op.
Nou moet ik zelf ook zeggen dat dit mij het leukste lijkt om te doen met haar.
We hebben nu de mogelijkheid om het een paar weken aan te zien en dan besluiten we of we doorgaan en lid worden en misschien zelfs nog een paar examens gaan meepakken ;)
Eerst maar eens aan mijn conditie gaan werken :D
Nu had ik nog een vraagje waar ik de opbouw van de onderdelen kan vinden, zodat ik thuis ook kan oefenen?
Pakkie
13 juni 2007, 09:22
Dat is nog eens grappig... Ik heb er nog nooit van gehoord, van een snuffelcursus. Maar het is wel een heel goed idee.
Speuren vind ik het allerleukste om te doen. Vooral omdat je dat altijd en overal kan doen en je hebt er niet altijd iemand bij nodig, als je eenmaal opgang bent gebracht (lees: alle tips en trucs kent).
Als je meer over IPO wilt weten, kijk eens op mijn weblog. Daar kun je linken vinden naar allerlei hondensportsites. Ik zal er nog een paar voor je opzoeken.
Waar ga je trouwens IPO doen? Zelf train ik IPO bij de BD Almere-Haven/NBG de Wetering.
Dat is nog eens grappig... Ik heb er nog nooit van gehoord, van een snuffelcursus. Maar het is wel een heel goed idee.
Speuren vind ik het allerleukste om te doen. Vooral omdat je dat altijd en overal kan doen en je hebt er niet altijd iemand bij nodig, als je eenmaal opgang bent gebracht (lees: alle tips en trucs kent).
Als je meer over IPO wilt weten, kijk eens op mijn weblog. Daar kun je linken vinden naar allerlei hondensportsites. Ik zal er nog een paar voor je opzoeken.
Waar ga je trouwens IPO doen? Zelf train ik IPO bij de BD Almere-Haven/NBG de Wetering.
Hoi Pakkie,
Met snuffelcursus bedoel ik eigenlijk dat ik aan het rondkijken was bij deze club, in Duitsland. Om te bekijken of het wat voor ons is een beetje snuffelen aan het werk wat daar gebeurd :D
Kijk regelmatig op je site, toppie hoor! Maar zal de links ook eens gaan bekijken
Pakkie
13 juni 2007, 22:04
Blijft een leuk idee natuurlijk, een snuffelcursus... Moeten ze bij ons op de club eens organiseren.
Helemaal in Duitsland? Toevallig bij Ulla met haar Bouvierteefje? Ik ben de naam even kwijt...
Helemaal in Duitsland, valt voor mij wel mee. Met 10 minuten ongeveer ben ik de grens over.
En lach niet, maar ik ben de enige met een bouvier, het is namelijk een boxervereniging. Maar ze willen graag meer werkhonden op de club. Dus vandaar dat ik ook eerst even snuffel, kijken of het ons wel bevalt tussen de boxers :D
Hoi allemaal,
Vanavond voor de 2e keer naar de club geweest.
En het ging al ietsiepietsie beter ;)
Appél vind ik nog erg lastig, omdat ze graag willen zien dat de hond opkijkt. Mascha houdt me wel in de peiling, maar dus niet zoals het hoort. En ik moet van nature nog iets dominanter overwichtiger worden (goh... heb ik dat al niet eerder gehoord :))
Pakwerk ging dit keer op de mouw, eerst een zachte, nou dat heeft de pakwerker geweten auw... arm, :eek: dus toen maar de harde.. En ook dat ging goed, ze hield mooi vast en had er echt lol in. Al voordat ze het veld opging, zat ze te piepen van enthousiasme.
Kan tot nu toe alleen nog maar beamen dat ik het erg leuk vind en er veel van kan leren. En Mascha vind het ook leuk. Ligt nu voldaan aan mijn voeten
sivvels
20 juni 2007, 07:59
fijn om te horen dat jullie samen zoveel plezier beleven aan jullie nieuwe hobby!!!
Catootje
20 juni 2007, 11:36
Toppie meid!
Niks zo leuk dan met je Boef bezig zijn!
Effe lekker je zinnen verzetten ;),
geniet ervan, veel plezier!
samaurai
20 juni 2007, 11:40
geweldig........dat je nu zo samen bezig bent
hou ons op de hoogte :)
Chanel
20 juni 2007, 15:04
Hallo Nic,
Zo ze lezen hebben jullie er allebei echt plezier in!
Geniet er maar van, je hebt het verdiend!!!
Hoi allemaal,
Gisteravond weer naar de training geweest. Ook nu ging het weer ietsiepietsie beter. Net weer iets meer aandacht voor mij. Maar had nu ook een beter speeltje voor haar. Een Winnie The Pooh balletje :D Het was even uitproberen wat het beste werkte, maar ik denk dat het een balletje gaat worden. Echt handig was het nog niet, maar daar heb ik een goede tip voor gekregen. Tennisbal met een touw erdoor. Stapje voor stapje leren we het wel ;)
Pakwerk (mouw) vind ze helemaal leuk, ze weet nu al (3e keer) wat er staat te gebeuren. In het begin had ze zoiets van, mag dit wel. en haalde ze bevestiging bij mij. maar nu had ze echt oog voor de pakwerker.
Al met al gaan we er voorlopig lekker mee door. En zo zie je maar weer dat zowel het baasje als de boef nooit te oud is om iets te leren :rolleyes::D
Pakkie
5 juli 2007, 07:32
Hoi allemaal,
Gisteravond weer naar de training geweest. Ook nu ging het weer ietsiepietsie beter. Net weer iets meer aandacht voor mij. Maar had nu ook een beter speeltje voor haar. Een Winnie The Pooh balletje :D Het was even uitproberen wat het beste werkte, maar ik denk dat het een balletje gaat worden. Echt handig was het nog niet, maar daar heb ik een goede tip voor gekregen. Tennisbal met een touw erdoor. Stapje voor stapje leren we het wel ;)
Pakwerk (mouw) vind ze helemaal leuk, ze weet nu al (3e keer) wat er staat te gebeuren. In het begin had ze zoiets van, mag dit wel. en haalde ze bevestiging bij mij. maar nu had ze echt oog voor de pakwerker.
Al met al gaan we er voorlopig lekker mee door. En zo zie je maar weer dat zowel het baasje als de boef nooit te oud is om iets te leren :rolleyes::D
Leuk hé, trainen.
Het leukste aan het trainen vind ik het uitzoeken wat voor jou hond werkt. Shame hier, is stapel op zijn bal, het is een obsessie. Met trainen kan ik die helemaal niet gebruiken, want dan zitten zijn hersens bij de bal en niet meer bij het luisteren naar commando's. Hem beloon ik met brokjes Cavom en helemaal op het eind mag hij de bal hebben.
Chiara vindt Cavom ook lekker, maar er voor luisteren... echt niet. Voor haar heb ik nu Smac, soort boterhammenworst. Daar doet ze werkelijk alles voor. Het is echter van varkensvlees en daar ben ik eigenlijk wel huiverig voor omdat honden daar ziek van kunnen worden.
Wat betreft de pakwerkersmouw... Ik had een Rottweiler, Sandor, die heel slecht de vooruitstuuroefening beheerste, hij ging gewoon niet. Toen hebben we de mouw op het eind gelegt, toen struikelde hij over zijn poten zo hard rende hij... hihihihi...
Heb je trouwens ook foto's of filmpjes van het trainen?? Lijkt me erg leuk om te bekijken.
Hallo,
Leuk om de verhalen over het trainen te lezen. Toch geweldig dat Macha aangeeft het leuk te vinden en bij de derde keer al zo der best doet :p.
Ga zo door. Dat probleem met het vooruitsturen ken ik, dat doet Dona wel maar niet verder als 10 meter en erg traag. Ik ben en dan ook bezig met allerlei voorwerpen om te proberen haar interesse te wekken. Een langoor op het eind dat zal zeker helpen, maar dat is nou net niet de bedoeling:D.
Groetjes Carla Poot van Dona en Kira
Jolinda
5 juli 2007, 23:04
heeej nic!
klinkt allemaal super joh!! Wat gaaf dat marscha het al oppikt!!
Zou je de site van de club eens willen mailen?
Ben ik erg benieuwd naar!!
Het lijkt me erg leuk om nog weer een cursus met Xantoz te gaan doen, weet nog niet wat, dus wil alle mogelijkheden eens bekijken.
Veel succes!!!
Groetjes, Jolinda en Xantoz