PDA

Volledige versie bekijken : welk merk voeding = nu goed voor onze Nora

jajum1
29 april 2004, 11:13
hallo
ik zou graag willen weten welk merk brokken nu goed is voor onze boef
als ik in de dierenspeciaal zaak kom zeggen ze Royal Canin (dus dat krijgt ze ook) maar zo,n zak van 15 kilo kost 55 euro en volgens mij betaal je gewoon de naam
wie heeft er goede tips voor mij ?

Gerrit

Dorinda
29 april 2004, 12:38
mijn oom werkt in een dierenwinkel en die gaf mij voer voor mijn hond, zelfde kwaliteit als royal canin maar wel een stukje goedkoper. IK zal hem eens vragen hoe dat ook weer heette.
groetjes dorinda

Snarf
29 april 2004, 14:23
Hoi Gerrit,

Ik heb er veel onderzoek naar gedaan, heb diverse merken duur tot zeer duur geprobeerd door de jaren. Ben uiteindelijk bij FarmFood blijven hangen.

Waarom? Het is veel natuurlijker voedel dan de rest vanwege het ontbreken van geur- smaak en kleurstoffen. Ook de bereidingswijze is anders (beter) dan die dure bende. Je moet tegenwoordig een halve voedingsdeskundige zijn om te snappen wat nu echt belangrijk is. Zo is daar de eiwit fractie die je in de gaten moet houden, maar ook de kalorische waarde (Kcal/kg verhouding) die bepalend is voor de energie die een hond uit zijn voer haalt. Tenslotte moeten er geen chemische hulpstoffen als anti-oxydanten (bijv. Ethoxyquin, BHT en of BHA) in zitten en liever ook geen conserveringsmiddelen. Ook dient het licht verteerbaar te zijn vanwege het korte darmkanaal van de hond. Over ontlasting gesproken. Die is in het begin wel anders dan je gewend bent (pikzwart) maar veel steviger en qua hoeveelheid minder dan bijvoorbeeld van een hondendiner. Ik vind het ook minder stinken. De vacht van mijn boeven is geweldig dik en vol en ze hebben nooit last van jeuk of haaruitval. Ik hou ze ook altijd buiten dus dat scheelt ook natuurlijk.

Je betaalt voor een zak van 15 kg ca. €32,25 euro (kan per winkel verschillen) en da's echt niet duur. Bovendien kun je ook on-line bestellen en als je maar genoeg bestelt (ik dacht vanaf 3 zakken) zijn de afleverkosten nihil. Natuurlijk kun je vanwege het ontbreken van conserveringsmiddelen FarmFood niet zo heel lang bewaren (6 maanden i.p.v 2 jaar bij andere merken), maar daar moet je je bestelhoeveelheid op afstemmen. Ik koop 8 zakken per keer en daar doe ik een kleine 2 maanden mee.

Voor de duidelijkheid ik heb geen enkele commerciele binding met FarmFood. Ik weet niet of je hier mag doorlinken naar een andere (commerciele) web-site, maar als je FarmFood in Google intikt dan kom je er ook wel.

Succes,

Frans

[Gewijzigd door Snarf op 04-29-04 at 03:26 PM]

el
29 april 2004, 19:43
Wij hebben heel lang prins brokken gebruikt.32,95 voor 15 kg.
,Sinds een paar weken zijn wij overgegaan naar royal canin crok 29,95 voor 20kg.
Deze brok is wat harder en beter is voor Bo-ghy,s gebit
Het belangrijkste is dat het een compleet volledig voer moet zijn.
Dus als jouw boef nergens last van heeft pak dan eens een iets goedkoper voer .
De boef laat wel merken of het hem bevalt.

patrick
29 april 2004, 22:15
:) We hebben met onze jongste Boef (Donna 11 maanden) Heel wat Vacht problemen gehad, en dit lag aan de voeding.
Dagelijks krabte ze totdat de huid beschadigd was.
Met homepatische middelen hebben we het geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
We zijn toen overgestapt naar Royal Canin Sensible (4 kg voor 18 euro).
En inderdaad de problemen van het krabben en de huid-irritatie's waren weg.

Dit hebben we 2 maanden gedaan, toen zijn we overgestapt naar ander voer, ook goed aangeschreven.

Omdat onze Boef veel Puberde en ook de puppy-vacht kwijt raakte, dachten we dat het probleem van krabben daar mee te te maken had.

Maar na 2 dagen begon ze inderdaad weer te krabben, gelijk ernaar zijn we overgstapt naar het bovengenoemde merk.

En inderdaad het krabben was afgelopen.
Conclusie: goedkoop is duurkoop, dus volgens mij ken je beter iets meer uitgeven aan voer voor je hond.

ps onze oudste boef (Kelly, bijna 2 jaar) doet het prima met bijna het allergoedkoopste (merk)voer dat er te vinden is.

Dus volgens mij verschilt van hond tot hond, dus probeer eens wat andere merken uit........

Succes Patrick, Miranda.......Kelly & Donna.

droopy
1 mei 2004, 19:39
hallo,

wat het meest belangrijk aan voer is hoe reageert de hond erop.
vacht, gebit, gezondheid, uitstraling hond, enzovoort.
dit kan betekenen dat je voor de ene hond het bij wijze van spreken met een supermarkt voer heel goed afkan maar voor weer een ander een duur voer moet kiezen omdat hij het er gewoonweg het beste op doet.
zo ben ik tijden geleden aan het zoeken geweest naar een voer waar mijn toen eerste hond (duitse herder) het goed op deed.
op royal canin had zij een stinkende vacht en heel veel huidschilfers en stonk uit haar bek. zoekenzoekenzoeken naar voer en uiteindelijk uitgekomen bij gilpa waar zij ruim 8 jaar op gestaan heeft.
nu boeffie erbij is gekomen staan zij beiden op skinner's. ik vind dat beiden het hierop goed doen. Duitse herdermeid is gisteren 12 jaar geworden en ziet eruit om door een ringetje te halen. menigeen denkt dat zij nog maar 8 jaar is.
Boevemeid is nu bijna 16 maand en heeft een prachtvacht en gezonde uitstraling.
het voer wat zij nu krijgt lijkt mij daarom voor hun beiden het meest geschikt.
ik betaal voor dat voer 15 kg 29,50 euro.
goed betaalbaar en een voer waar ik zeer tevreden over ben.
maar nogmaals vaak is het zoeken naar een voer waar je hond het het beste op doet. kosten mogen dan niet de hoofdrol spelen......................

Heleenstorm
25 juni 2007, 12:32
Mijn blonde bouvier, Queena, is bijna 16 jaar geworden en dat met brokken van de Aldi.
Storm , onze zwarte boef, nu 3 jaar , gedijt goed op de duurdere brokken van de Lidl. De fokkker gebruikte altijd Pedigree Performance maar dat is hier niet te koop.
Ik heb dus vanalles uitgeprobeerd, van de gewone Pedigree ging ze heel dun drukken, bij de Bonzo ontzettend veel drinken en bij een ander bekend voer (ben de naam effe kwijt) kreeg ze jeuk.
Nu zijn het dus de duurdere Lidlbrokken en een pensburger van de Rodi.
Af en toe krijgt ze van de trimster rauwe kippenekjes, daar is ze bezeten op en verder krijgt ze natuurlijk de benodigde snacks.
En heel af en toe een stukje kaas en een stukje banaan.
Groetjes, Heleen

samaurai
25 juni 2007, 13:05
ik ga vanaf morgen over op farmfood met de boefjes
6 dagen per week farmfood-brok en 1 dag pens,kipgehakt en lamshart
ik wil geen voer meer geven met kleur,geur en conserveringsstoffen,
om dat de lever daar van op hol slaat en allerlei soorten kwaaltjes opleverd
ook in mijn speurtocht naar ander voer(als bonzo) kwam ik tot de conclusie dat royal canin stijf staat van de conserverings middelen
dus ook nie echt gezond
in het geval van goedkoop is duurkoop ben ik het wel eens mijn katten zijn na jaren kwaaltje dit dan weer dingetje dat overgestapt van whiskas naar royal canin sensible en doen het er TOP op
dus laat ik ze gewoon er op verder gaan ook al steken die chemische stoffen wel tegen

Pakkie
25 juni 2007, 19:07
Dat is zo'n beetje wel een van de lastigste vraagstukken als het om honden gaat, wat geef je ze te eten...

Zelf geef ik de honden op het moment vers vlees (Energique) en soms Cavombrokken (ook geen chemische toestanden toegevoegt).
Ik heb twee honden die werkelijk alles kunnen hebben, maar Seven heeft wat meer problemen als het gaat om darmen en vacht.
Op het verse vlees doet hij het, wat zijn darmen betreft, meer dan fantastisch. Hij heeft al ruim anderhalf jaar geen diarree meer gehad.
Verder vind ik persoonlijk Fokker ook een vrij goede brok. Maar als je iemand spreekt die rauw voert (barft) bestaat er geen goede brok.