PDA

Volledige versie bekijken : noodkreet

gertoenda
15 april 2004, 18:18
Hoi allemaal,

Pas geleden schreef ik op deze site dat onze bouvier(bijna 3 jaar) kale plekken begon te krijgen in zijn flanken,
nu begint het ook op zijn rug ernstige vormen aan te nemen!!
Wij zijn ongeveer vier weken geleden overgegaan op farm-food en gebruiken revuja-spray, we zien een klein beetje verbetering, maar zijn erg bang dat het toch blijvend is.
Wie heeft dit ook meegemaakt met zijn bouvier en kan ons hopelijk wat gerust stellen?
Zijn huid is erg droog en schilferig, wie kan ons nog tips of goede raad geven?
m.v.g.

Gertoenda

Carin
15 april 2004, 19:13
Hoi Gertoenda

als je boef zo jong is en al kale plekken krijgt op de rug en in de flanken, zou ik je toch aanraden om bloed te laten prikken bij je boef
de kale plekken kunnen wijzen op een probleem in de nieren of in de schildklier (hormonen), dit is te vinden in het bloed van je hond. en er zijn eventueel medicijnen of dieetvoeding voor.
ik zou dus zelf eerst laten kijken of er een lichamelijk probleem aan de kaalheid ten grondslag ligt.
het zou ook nog een te kort aan vetten kunnen zijn, en dat zou ook de droge schilferige huid kunnen verklaren.
je zou je boef dan wat olijf- of zonnebloem olie door zijn eten kunnen geven, of zalmolie alleen is die wat duurder.
het effect van dieetvoeding kun je pas echt goed zien na 6-8 weken als de hond dan ook verder helemaal niets anders te eten heeft gekregen.

heel veel succes met je boef
en laat ons weten hoe het hem vergaat

groetjes Carin

magda
15 april 2004, 19:56
Hallo Gertoenda,

Wat er beschreven wordt doet mij denken aan wat onze boef ook had.Na bloedprikken bleek dat hij een te langzaam werkende schildklier had.Met medicijnen die mensen ook krijgen is het goed onder controle gekomen.

Magda