Volledige versie bekijken : farmfood vs jarco
samaurai
24 juni 2007, 19:33
ben van plan om te veranderen van voer....
twijfel tussen farmfood HE
of jarco uni-croc
voor kysia klink de H.A.R brok van jarco heel intressant...maar
het lijkt wel te mooi om waar te zijn (bijna een wonder voer)
en ook is mij altijd verteld dat aardappelen ongezond zijn voor een hond
wie geeft raad farmfood vs jarco !!!!!
Farmfood heeft zijn naam al bewezen en het wondervoer waarover je schrijft moet je maar geloven.
Jarco is bovendien niet overal verkrijgbaar.
Ga je af op onderzoeken dan zijn Prins en Cavom de brokken die het beste uit de bus komen.
Vraag is wat je nu voor voer geef en waarom je wilt overstappen.
Overstappen is soms vragen om problemen.
Doet je boef het goed op de brok die je nu geeft blijf daar dan bij.
samaurai
24 juni 2007, 21:34
voer al een eeuwigheid bonzo
maar wil van de kleur,geur en weet ik veel allemaal stoffen af
mijn nieuwe pup heeft nu nog voer van de fokker
jarco in kombinatie met pens ,lamshart en kipgehakt
vandaar dat ik twijfel tussen jarco en farmfood(omdat daar ook positieve berichten van komen)
de andere bouvier doet het op alles heeft totaal geen problemen dus kan ik zo overschakelen
wat het `wonder`voer betreft
dit is een brok samenstelling van hert ,aardappelen ,rijst
met lijnzaad,lecthine,glucosamine ,omegavetzuren,verhoogt vit E in combi met seleen)
ringostar
24 juni 2007, 22:18
hallo
wij geven onze enzo van 20 maanden al vanaf dat hij puppy is de Farmfood HE brokken en zijn tot nu toe erg tevreden.
de brokjes zijn redelijk klein dus vanaf dat enzo bij ons kwam en dat was met 10 weken geven we hem deze brokken.
hij heeft totaal geen last van groeippijnen gehad ondanks dat het een forse bouvier is geworden.
ontlasting is nooit te hard , hij laat het nooit staan , is licht verteerbaar, kortom voor ons staat het vast Farmfood is voor ENZO de goede brok.
alleen heb ik vorige zomer met de vraag gezeten of hij er een rode gloed van over zijn zwarte vacht kon krijgen omdat dit nl. het geval was maar volgens de meeste forumleden kan dit ook gewoon van de zon komen dus dat heb ik dan maar zo gelaten.
hartelijke groetjes Marlies
poot en lebber van ENZO
kenter
24 juni 2007, 22:45
Wij zijn net over op Brouwer hondenvoer..dit omdat Rowan wat meer nodig had in zijn voer en Cavon brokken te zwaar waren..geen goede ontlasting etc, en Royal Canin selection was te magertjes..
Hier de link..ook zonder kleurstoffen etc..
http://www.petfood.nl/Nederlands/index.html
Succes met het kiezen..:)
samaurai
25 juni 2007, 13:17
vanaf morgen gaat troyca over op farmfood
en kysia op de H.A.R brok van jarco en blikvoer van schlemmer topf
vladimir blijft voorlopig nog even zijn puppybrokjes van jarco knabbelen
want ik heb nog een zak van de fokker staan
daarna gaat hij langzaam over naar het F.F
ze krijgen 6 dag per week de brok en 1 dag vers vlees (pens,kipgehakt en lamshart)
dus al met al een flink kostenplaatje..maar goed eet zelf ook liever biefstuk dan karbonade:D
en betrapte mezelf erop :mad: dat de honden eigenlijk verachter bleven wat kwaliteitvoer betreft in vergelijking met de katten en paarden
ben benieuwd wat ik er van ga vinden...over 6 weken kan ik mijn oordeel geven
Pakkie
25 juni 2007, 19:13
Ik vind het echt een hele moeilijke zaak, een voer uitkiezen voor je hond. Er zijn gewoon veel te veel verschillende merken in omloop en allemaal beloven ze je het beste van het beste.
Maar een voeding op basis van hert en aardappelen??? Ik had er nog nooit van gehoord:)
Ik geef ook Farmfood en ben hier zeer tevreden over.
Ik ben ermee begonnen toen ik Putz uit het asiel haalde, er werd me toen geadviseerd lam/rijst brokken te geven i.v.m. zijn zwakke maag/darmen. Ben me toen in voer gaan verdiepen en op farmfood uitgekomen. Hier deed Putz het geweldig op, vaste ontlasting en als hij een keer wat verkeerds had (o.a. een assortiment franse kaasjes :D) was het daarna niet gelijk hommeles met zijn darmen/maag. Daarom krijgt Mascha het ook en Rex kreeg het ook, beiden doen/deden het er goed op!
Maar van de andere kant, veel problemen bij de boxer van mijn buurvrouw. Ik had haar ook farmfood geadviseerd, maar haar hond wil het niet eens eten, zelfs niet met pens. Ze heeft nu ander voer gevonden waar haar hond het goed op doet.
zo blijkt maar weer dat je moet proberen wat voor jouw "vee" het beste werkt.
Succes ermee!