Volledige versie bekijken : Kale plekken
Max-Susan
13 september 2002, 19:13
Hallo lieve mensen.
Zoals jullie weten is mijn bouvier Max al 12 jaar oud.
Ik wil graag advies vragen over de kale plekken die Max heeft.
De vacht is nogal dun en ik ben bang dat de aankomende winter Max daar last van kan krijgen.
Ik ben jullie weer dankbaar voor de tips.
Susan en Max
Michella
22 september 2002, 20:19
Ik heb hetzelfde met mijn boef meegemaakt.
Als het slecht weer en koud was gebruikte ik een oude handdoek die ik om haar heen sloeg.
Ik gebruikte brede witte elastiek om de handdoek op zijn plaats te houden wat je kunt kopen bij de supermarkt.
Het is geen fraai gezicht maar het helpt wel de huid beschermen van je boef.
Voordeel is ook dat een handdoek lucht doorlaat.
Deze tip kreeg ik een aantal jaren geleden van mijn dierenarts en werkt echt goed!
guda
6 oktober 2002, 11:03
Origineel geplaatst door Max-Susan
Hallo lieve mensen.
Zoals jullie weten is mijn bouvier Max al 12 jaar oud.
Ik wil graag advies vragen over de kale plekken die Max heeft.
De vacht is nogal dun en ik ben bang dat de aankomende winter Max daar last van kan krijgen.
Ik ben jullie weer dankbaar voor de tips.
Susan en Max
Hallo Susan en Max,
Mijn oude Bouviers Astra en Sandor hadden zo nu en dan ook wel eens last van een dunne plek in de vacht. Het kan een oorzaak zijn van hormonale problemen of bijten in de vacht. Ik gaf hun altijd in de winter door hun voedsel schapenvet, wat ik smolt en in een blokje goot en het dan raspte over hun voedsel. Ook voerde ik altijd zeewier en als de klachten erg waren haalde ik een voedingssuplement dat Murnill heette. Het werd gemaakt door Bayer en het ziet bruin en ruikt naar chocolade en zat in een verpakking wit met blauwe letters. Ik weet niet of het nog in de handel is maar dat hielp altijd heel erg goed om de pekken weer dicht te krijgen. Als mijn zeer hoog bejaarde Bouviers buiten waren geweest droogde ik hun altijd goed af en ook een handoek met elastiek als dekje gebruikte ik wel als ze net getrimt waren , maar meestal liet ik hun gewoon buiten lopen anders stimuleer je de vachtgroei helemaal niet meer en dan wordt het steeds erger.
Groetjes Guda
Vino
7 december 2002, 16:36
Hallo,
Ik ben zelf erg voor natuurgeneesmiddelen omdat ze geen kwaad kunnen.
Mijn buurman heeft een labrador van 11 jaar oud die ook weinig beharing heeft.
Ik weet dat mijn buurman haar labrador 's-avonds en behandeling geeft met creme Echinaforce op de plekken van de huid die geen beharing meer hebben.
Sinds zij dit doet heeft haar Labrador veel minder last van rodeplekken op de huid.
Ik denk dat het bij onze oude bouviers ook zal werken
Johan en Sil
2 januari 2003, 10:38
Onze bouviers krijgen elke avond door hun eten een theelepel zonnebloemolie.
Uit ervaring weten wij dat dit een uitstekend medicijn ( hulpmiddeltje) is voor de huid.
De vetlaag wordt er beter van.
Als de vetlaag goed is is de huid beter beschermd tegen de kou.
Dit geldt zowel voor jonge als oude bouviers.
Probeer ook het middel Silicea eens.
Kun je kopen bij elke drogist.
Het brengt de vacht vaak weer in een goede conditie, vooral als je dit middel combineert met een theelepeltje visolie of levertraan.
carin heckmanns
19 april 2003, 09:47
Origineel geplaatst door Vino
Hallo,
Ik ben zelf erg voor natuurgeneesmiddelen omdat ze geen kwaad kunnen.
Mijn buurman heeft een labrador van 11 jaar oud die ook weinig beharing heeft.
Ik weet dat mijn buurman haar labrador 's-avonds en behandeling geeft met creme Echinaforce op de plekken van de huid die geen beharing meer hebben.
Sinds zij dit doet heeft haar Labrador veel minder last van rodeplekken op de huid.
Ik denk dat het bij onze oude bouviers ook zal werken
:)Ik heb een Boef gehad die werd bijna 15 jaar.hij kaalde ook ik gebruikte teerschampoo tegen de jeuk.Dat hielp erg goed.Groetjes Carin