PDA

Volledige versie bekijken : Bloed-Oor bij oudere boef

Snarf
21 mei 2004, 13:24
Ik heb een oudere bouvier (13) die MetaCam krijgt tegen de pijn die ze heeft aan haar heupgewricht. Ze kan nog prima mee (op haar eigen tempo) en heeft veel plezier in haar leven, dus als de pijn te bestrijden is dan neem je niet eenvoudig de beslissing om je hond in te laten slapen. Ooit zal het wel er van komen, maar daar wil ik nog niet bij stil staan.

Wel heeft ze de laatste tijd last van een bloed-oor, dit is een verdikking in haar oor en de dierenarts moet het wegspuiten, dit is wegzuigen eigenlijk met een grote naald en doet heel erg pijn, want Sitha die toch echt een harde tante is, gilt het uit.

Ik vraag me af waar dit bloed-oor vandaan komt. Ze schudt niet overdreven veel met die flappers, wordt regelmatig gecontroleerd op oor-mijt, ontsteking e.d.. Nu dacht ik dat ze misschien een hoge bloedruk heeft of krijgt van bijvoorbeeld dat MetaCam. Ik heb al gezocht, maar daar staat niets over in de bijsluiter. Is het de leeftijd misschien?

[Gewijzigd door Snarf op 05-21-04 at 02:25 PM]

the champ
21 mei 2004, 15:36
hai snarf
het ligt niet aan de leeftijd van je boef we hebben het zelf ook meegemaakt met een boef van 3 jaar deze heeft op het moment voor het bloedoor wel iets met haar oor geschudt dit hoeft niet eens zo veel te zijn
er is gewoon wat geraakt in het oor
het doet inderdaad heel erg veel pijn bij de honden als je het uitzuigt onze hond was ook een harde tante maar dit vond ze ook niet lekker
laat het alleen niet zitten want dan kan het oor helemaal in elkaar krimpen dus laat hier wel altijd wat aan doen
ik hoop voor jou en de hond dat ze het niet weer krijgt
groeten The Champ

Snarf
21 mei 2004, 17:13
Hoi Champ,

Bedankt voor je reaktie en aanvullende informatie. We zijn net terug van de dierenarts en volgens hem is het een allergische reaktie op "iets". Hij heeft peniciline gegeven en het oor met een dunnere naald deze keer uitgezogen en nu gaf ze geen kik...

Groetjes,

Snarf