PDA

Volledige versie bekijken : Wespensteek!!!!

veyron
25 juli 2007, 14:30
afgelopen zondag : paniek:o

Veyron liep buiten rond en opeens begon hij als een dolle over het gras te rollen en met twee poten over zijn snuit te wrijven.
ik loop naar hem toe..en wat ligt daar in het gras : een halfdode wesp:eek:

zijn hele, harige lijf gecontroleerd...op het eerst zicht was er niets te zien.
maar hij ging telkens weer met de voorpoot over zijn snuit.
na enkele minuten (het leek veel langer) begon zijn oogje op te zwellen.
de wesp had hem net in de ooghoek gestoken!!!!!!!!!
wat nu gedaan ?????????
ik wilde meteen naar de DA rennen, maar m'n man zei dat ik er beter ijs op kon houden en even afwachten.
dat heb ik dan ook gedaan. Veyron intussen aan 't hijgen en nog steeds met de snuit tussen de voorpoten.

na een half uurtje was de stress minder en de zwelling nam ook af...pffff
't viel dus nog mee, waarschijnlijk had de wesp niet echt kunnen doorsteken.

en gelukkig heeft mijn pluisbeest vééééééééééééél haar overal, en de wespen maar een kort angeltje:p

Catootje
25 juli 2007, 18:48
Arme Veyron!
Gelukkig liep het goed af en is hij er waarschijnlijk niet allergisch voor.
Er zijn hele nare verhalen over wespensteken bij honden.
Geef hem maar een hele dikke knuffel van ons.

Vita
25 juli 2007, 19:27
Ja, die vervelende wespen. Onze Vita, 7,5 maand oud, vind die vliegende beestjes geweldig leuk om achterna te zitten... Goed in de gaten houden dus. Gelukkig heeft het ijs bij Veyron geholpen en heeft ie er geen nare dingen aan over gehouden. Poot van Vita

Judith
25 juli 2007, 20:34
Ijs en koud deppen helpen heel goed bij een wespen en bijensteek
Verder kun je eventueel deppen met azijn na een wespensteek op de plaats waar je boef is gestoken.
Is de steek afkomstig van een bij dan kun je het beste deppen met verdunde ammonia.

Cyvah
25 juli 2007, 20:54
Ik mocht afgelopen vrijdagavond naar de DA mer Ereza, onze gecoupeerde boef.
Zij had een bijensteek in haar linker oor gekregen.
De DA heeft haar een flinke injectie gegeven omdat haar oor dicht zat.

Nu zit ze weer al achter de bijen aan.....
wordt vervol...... Bram

Jolinda
25 juli 2007, 20:58
Arme veyron!!
Wel geluk dat zo afgelopen is!!!

Een dikke boeven knuffel van ons!

boevengek
26 juli 2007, 09:29
Arme Veyron!
Wepensteken doen goed zeer, ik kan het weten...ben ook eens gestoken!
Gelukkig zit Eros ze niet achterna, maar rent hij met neus over de grond gauw naar binnen!
xxx

Kyrah
26 juli 2007, 14:32
Fijn dat het goed is afgelopen. Ik zou gelijk de dierenarts hebben gebeld
maar nu weet ik dus dat je het eerst met ijs kunt proberen.
Macho was laatst met een hommel aan het spelen, ik kreeg het ook al benauwd maar er was gelukkig niks aan de hand.

Chanel
26 juli 2007, 17:59
Gelukkig in de oogHOEK gestoken!

Wij hebben hier ook al diverse wespen/bijensteken moeten verwerken. Meestel op de neus of bij de neus (steken hun "neus" ook overal in hè;)).

By the way, ze hebben er geen nadelige gevolgen van overgehouden gelukkig!

inko2000
29 juli 2007, 22:45
Jeetje, wat erg, daar moet je toch niet aan denken.

gelukkig nog niet meegemaakt.

Lieve boefjes, ik hoop dat alles goed mag gaan, mocht jullie
toch onverhoopt worden gestoken.

Dorinda
5 augustus 2007, 15:47
Hallo allemaal,
over wespen gesproken.
Afgelopen avond gingen wij met Amber nog even naar buiten. We hadden de hele dag geverfd, dus het was al behoorlijk laat.
Na een half uur kwamen we terug, ruimden de spullen op en gingen naar bed.
Vervolgens begon Amber raar te doen ( of kregen wij door dat ze raar deed) Ze ging iedere keer liggen, maar sprong direct weer op en dit herhaalde zig verschilende keren.

Ik Amber bij me geroepen, en toen zag ik dat ze op de tenen van haar achterpoot had gebeten. Verder hield ze letterlijk haar poot stijf.
Ik gecontroleerd op doorns e.d. verzin eens wat. Met veel moeite kauwgom weggekinipt, maar ze bleef die poot terugtrekken. Het leek meer op een spastische reactie.

Na 10 minuten viel ze ook om omdat ze zodra ze liep haar achterpoot naar achteren strekken. Zoals ze wel eens doen als ze zich uitrekken na het slapen.
Ze had er dus geen controle meer over.

Ik de dierenarts vlug gebeld, omgekleed terwijl vincent de hond liet zitten. Zo sneu om te zien ik heb echt staan janken. Je weet niet wat je overkomt.
Wij naar de dierenarts (nachttarief natuurlijk)
En wat blijkt??
Wespensteek tussen haar tenen. Ze zal erop hebben gestaan, alleen had Amber dus een allergische reactie.

Dikke volle spuit prednison erin, advies om nog een uur flink te lopen zodat het spul snel aankomt, en toen dus aan de wandel. Om 2 uur dook ik eindelijk mijn bed in.
Alles gaat nu gelukkig weer goed, maar ik ben me echt kapot geschrokken zeg. Voortaan dus goed oppassen met die griezels van wespen.
groetjes Dorinda en een pootje van Amber