Volledige versie bekijken : ervaring met:nomacasso.
arthur
29 juli 2007, 10:00
wie heeft er ervaring met deze fokker?, wij zijn ons aan het orienteren en op zoek naar een pup, wij zijn onlangs bij deze fokker geweest om bij een pup te kijken...helaas mochten wij de pups niet aanraken en ook niet direct een uitkiezen.
de vorige bouviers die wij gehad hebben, konden we gewoon zelf uitkiezen.
k-broek
29 juli 2007, 10:46
Niet iedere fokker is gecharmeerd dat ieder toekomstig puppy koper maar aan de pups zit.
Vooral als ze nog niet ingeent zijn.
Je weet niet waar iedereen net is geweest voordat ze bij jouw op de stoep staan.
En wat is het probleem met later uitzoeken ??
Krijg je een veel beter beeld van de pups als ze iets ouder zijn met je keus maken.
Wees blij dat ze voorzichtig met haar pups omgaat.
Je laat toch ook niet als kersverse ouder iedereen je kleine baby kussen ,knuffelen en oppakken.???
En waarschijnlijk heeft ze haar eigen keus nog niet gemaakt.
Hoi Arthur,
Ik ben het helemaal met Kees eens, en ik spreek dan ook uit eigen ervaring als ik zeg dat v. Nomacasso een fantastische kennel is waar de pups met erg veel zorg en liefde worden grootgebracht.
Dat de fokker niet zomaar iedereen aan de pups laat zitten moet je dus ook eigenlijk alleen maar toejuigen, want als fokker kun je nu eenmaal niet zien waar de mensen die komen kijken vandaan komen, en je dus ook niet weet of de mensen al bij andere nesten op dezelfde dag zijn geweest, en of ze honden aangehaald hebben die misschien iets onder de leden hadden. Gewoon een kwestie van risico-beperking en om te zorgen dat de pups zo gezond mogelijk opgroeien.
het uitkiezen van de pups gaat bij v Nomacasso gebeurd als de pups rond de 5 a 6 weken oud zijn, en dan mag iedereen zijn of haar keuze bekend maken, op volgorde van binnenkomst dus als je bijvoorbeeld de tweede bent die zich gemeld heeft voor een reutje dan heb je als tweede je kans om een reutje uit te kiezen.
Met de leeftijd van 5-6 weken zie jezelf en vooral de fokker ook veel beter hoe het karakter van het puppy is zodat je zelf ook een betere keuze kan maken voor het puppy wat je gaat kiezen.
Laat je dus niet van de wijs brengen als je de pups (nog) niet mag aaien of uit mag kiezen, want het is alleen maar een bewijs dat de fokker zeer zorgvuldig met de pups omgaat.
Ik heb zelf dan ook alleen maar hele goede ervaringen met deze kennel en kan je een tweede bezoek daar alleen maar aanprijzen.
ik wens je dan ook heel veel succes met je toekomstige puppy (waar dan ook vandaan)
groetjes
Carin
Hallo Arthur,
Wij hebben een reu van bijna 11 mnd bij deze kennel vandaan, Goya genaamd. Niets anders dan lof voor deze mensen, zij weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Ook na aankoop kan je altijd terecht met vragen of problemen.Zij nemen er echt de tijd voor om je te begeleiden als dit nodig mocht zijn. Ook trimmen zij de honden, die bij hun vandaan komen als je dit zou willen.
Goya is een erg lieve hond met een lekker eigenwijs karakter;)
Ook de andere eigen honden van deze mensen zijn erg lieve honden.
Wij zijn voor het eerst gaan kijken toen de pups ruim 4 weken waren. Onze hond komt uit een nest van 3, 3 reutjes. Omdat wij graag een donkere wilden hebben wij hem gelijk besproken, de andere 2 waren veel lichter van kleur. Ook mochten wij iedere week even komen kijken en knuffelen en foto's maken.
Voor ons dus niets anders dan lof voor deze mensen. Zij proberen ook om een pup bij de eventuele eigenaars te zoeken Qua karakter!
Er staan "wat" foto's op de galerij van Goya, die kan je bekijken als je mijn naam aanklikt.
Wij wensen jullie veel succes met het zoeken van een pup,maar zou zeker voor een Nomacasso gaan...hihi.:o
Elly de Roos
29 juli 2007, 14:21
hoi Arthur, Ik heb wel geen boef die bij Jeanette en Cees vandaan komen, maar kan je wel vertellen dat ik deze mensen, en dan vooral Jeanette en haar zoon, heb leren kennen als hele hartelijke mensen die staan voor hun honden. Dus zowel het uitkiezen van de ouders van de toekomstige puppies en altijd klaar staan met vragen. Ook zijn ze altijd, ten opzichte van mij, zeer belangstellend over mijn boef. Wij zien elkaar zeer regelmatig op shows en dan is het altijd even dikke pret onder elkaar. Verder kan ik alleen maar bevestigen wat Vera en Carin ook zeggen. Deze mensen gaan voor de gezondheid van de puppen en kan mij dus ook voorstellen dat je de puppen niet gelijk aan mag raken. Inderdaad een infectie in het nest is er eerder als je denkt. Ook ik mocht pas de pup aanraken met 4 weken, nadat ik eerst mijn handen met desinfecterend spul gewassen had. Een infectie in een puppienest is er eerder als je denkt. Ik ben v.a. 3 weken elke weer naar de fokker gereden om te kijken en kon zo een mooi beeld krijgen om te kiezen van mijn toekomstige pup. Overigens mocht dit ook pas met 6 weken, aangezien de fokker er zelf ook 1 wilde houden. Inmiddels is mijn kanjer alweer 11,5 jaar en nog steeds in blakende gezondheid.
Maar w.b.t. jou vraag over de bouvierkennel Nomacasso, Fokkers die al een hele lange ervaring hebben, voor hun honden en puppen door het vuur gaan en er alles aan doen om de toekomstige nieuwe baasjes een hele goede/vriendelijke en vooral gezonde pup mee naar huis te laten nemen. Ik zou dus jou ook willen adviseren om nog eens langs deze kennel te gaan. Veel succes met het (uit)zoeken van je nieuwe pup.
Francine
29 juli 2007, 19:27
Ik kan alleen alles wat boven geschreven is beamen! Wij hebben ook een hond uit deze kennel, Eros die nu 3 jaar is. Wij mochten ook elke week komen knuffelen (na 4 weken) en pas later kiezen. Zij zoeken een karakter uit die bij de toekomstige eigenaren past. Eros is heel erg lief en behoorlijk eigenwijs - een super hond! Dit is onze 4e boef en mochten wij weer een 5e nemen dan gingen wij beslist weer hierheen.
Ook van Eros ( de donkerste van de 2) staan er foto's op de galerij.
Als ik jullie was ging ik absoluut voor een Nomacassotje!
kenter
30 juli 2007, 06:28
Toen wij Rowan gingen uitkiezen mochten wij hem ook pas na 4 weken aanraken, en dan nog na handen wassen etc..Hij komt niet bij Nomacasso vandaan maar het geeft wel aan inderdaad dat ook zij heel voorzichtig omgaan met de puppies en dat is juist uitstekend! Als ik jullie was zou ik daar zeker weer heengaan :D
arthur
31 juli 2007, 18:16
bedankt voor je leuke reactie, ik ben vanmiddag weer even wezen kijken bij de pups, ze zijn nu vier weken oud en heb besloten er een te nemen.er was er ook nog maar een over...van de acht!!het is een teefje en der naam word donna.leuke fotos van jou goya!! groeten arthur.
Hallo Arthur,
Leuk om te horen dat jullie toch voor een Nomacasso gekozen hebben:D
En net op tijd....als er nog maar 1tje over was.....goed teken toch??
ik denk dat dit geen verkeerde keus is.....!!! Leuke naam trouwens,Donna...
Cees en Jeanette zijn hele fijne mensen, met hart voor hun honden en pups!!!
Zij maken altijd tijd voor je, of je nu langskomt of per telefoon. Hun eigen honden zijn ook heel sociaal.....!
Nou, nu nog een paar lange....weken voordat jullie haar kunnen ophalen....!!!!
Heb je al foto's gemaakt van haar??? Altijd leuk om te zien...!!!