Volledige versie bekijken : advies nodig
Ron en Clair
13 november 2002, 22:16
Wij willen graag een bouvier uit het asiel halen om hem een nieuw leven te geven.
Toch wordt dit door iedereen in onze omgeving afgeraden.
Als wij hier de berichten doorlezen dan hoeft een bouvier uit het asiel geen probleem te zijn.
Wijzelf zijn 28 en 35 jaar oud en hebben een zoontje van 9 jaar.
Volgens ons is hij inmiddels op en leeftijd dat hij wel kan leren met een hond om te gaan.
Nu is onze belangrijkste vraag of er ook bouviers in de asiels zitten waar de achtergrond van bekend is.
Wij horen verhalen dat asiels de honden beter voor doen komen dan ze in werkelijk zijn.
Is het misschien mogelijk dat wij informatie kunnen achterhalen bij de vorige eigenaar.
Als wij op deze vragen de antwoorden zouden krijgen zou dat de keus voor ons gemakkelijker maken.
Misschien zijn er onder u mensen die een goed asiel weten die de juiste informatie verstrekt.
Wie kan ons raad en advies geven over het in huis halen van een lieve asielbouvier?
wij zouden u zeer dankbaar zijn.
RON EN CLAIR
miranda
14 november 2002, 18:32
hallo onze boef komt als puppy van de fokker en is nu 5 maanden.
maar waar wij ze regelmatig uitlaten loopt ook iemand met een boef van ongeveer 2 jaar, die uit het asiel komt, en het is echt een heel lieve hond.
deklerk
14 november 2002, 19:26
Beste Ron en Clair,
Mischien kunnen wij jullie met ons verhaal verder helpen.
Wij hebben namelijk voor dezelfde vragen gestaan.
Inmiddels hebben wij alweer 1,5 jaar Bas in huis.
Bas is een kruising herderhond bouvier.
Wij hebben diverse asiels bezocht en met regelmaat op deze website gekeken bij de asielrubriek.
Helaas is het waar dat van weinig honden goede informatie beschikbaar is.
De meeste honden die in het asiel zitten hebben als reden allergie of niet alleen kunnen blijven.
De medewerkers vertellen er allemaal wel bij dat dit in de meeste gevallen niet de echte reden is.
Wij hebben tijdens onze bezoeken goed opgelet hoe de hond reageerde op onze kinderen.
Onze kinderen zijn 8 en 9 jaar oud.
Wij vroegen aan de medewerker van het asiel of de kinderen als eerste naar de hokken toe mochten lopen.
Er waren honden bij die zowat door de tralies heen kwamen.
Deze honden lieten wij al gelijk afvallen.
Ook al werd er regelmatig bij verteld dat het gedrag komt door de omgeving waar de honden verblijven.
Wij wilden net als jullie geen enkel risico lopen.
Er zijn ook asiels die helemaal geen toegang tot de hokken geven en de hond voor je gaat ophalen om kennis te maken.
Wij hebben deze asiels eveneens niet verder bezocht of een hond van achter laten halen.
Je kunt het beste het asiel even opbellen,want dan hoor je gelijk of je de hond in zijn hok mag opzoeken.
Onze Bas hebben wij uiteindelijk gevonden in het dierentehuis Mijnstreek in Heerlen.
Ik moet wel eerlijk zijn dat wij op het laatst 3 honden hadden die ons wel bevielen.
Dat is ook gelijk het nadeel als je meerdere asiels gaat bezoeken.
Je raakt helemaal onderste boven van al die honden in hokken die eenzaam en verlaten zitten te wachten op een baasje.
Op het laatst werden wij er erg verdrietig van.
Over de kinderen maar niet gesproken die elke hond mee naar huis wilde nemen.
Nou ja jullie begrijpen vast wel wat wij bedoelen.
Van Bas was weinig achtergrond informatie,hij was gevonden in het park en dat was alles.
Bas is zeker geen mooie hond maar bij het eerste kontakt tussen de kinderen en Bas wisten we dat het goed zat.
Bas was heel blij en speels en begon direct de kinderen te likken.
Wij denken dat het gevoel wat je krijgt bij het eerste kontakt genoeg zegt over het karakter.
Ondanks het gevoel bij Bas hebben wij toch nog eerst thuis gesproken over Bas en de andere honden die wij hebben gezien.
Het drama was weer compleet met de kinderen die steeds meer begonnen te zeuren over een hond en dat ze nu wel een keuze hadden gemaakt.
Ja je weet het ,bij elk asiel konden wij volgens de kinderen er wel een paa mee naar huis nemen.
Daarom kunnen wij jullie aanraden om desnoods eerst zonder de kinderen te gaan kijken,het bespaard je een hoop gezeur en gejank.
Nu hebben wij geen problemen ondervonden met Bas maar je krijgt de gekozen hond eerst op proef.
Wij hebben gezegt dat we het eerst een maand wilde proberen om te zien of Bas ons aanstond.
Dat was geen probleem en er werd ook niet moeilijk over gedaan.
Wij hebben totaal 140 gulden betaald aan kosten voor Bas.
Wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken over de gezondheid.
Alle asiels die wij hebben bezocht laten de honden door een dierenarts nakijken en geven een enting.
Ook de informatie is na hun beste vermogen.
Dat er mensen zijn die beweren dat er informatie wordt gegeven die niet waar is hebben nog nooit van hun leven bij een asiel informatie ingewonnen.
De medewerkers van de asiels houden wel een logboek bij waar ze zoveel mogelijk informatie van de honden in op schrijven.
Dat doen ze door hun eigen ervaring die ze hebben met de honden.
Wij hebben nooit spijt gehad van onze Bas en willen mensen aanraden om een hond van het asiel in overweging te nemen.
Als je asiel gaat bezoeken begrijp je waarom wij mensen dat willen aanraden.
Luister niet naar allerlei indianen verhalen maar doe jullie eigen ervaring op
Als jullie nog wat willen weten dat willen wij jullie graag helpen.
Geluk met jullie toekomstige hond
Ron en Clair
15 november 2002, 22:19
Beste de Klerk
Bedankt voor jullie uitgebreide uitleg en antwoord op onze vragen.
Wij gaan zeker jullie advies opvolgen.
Wij laten jullie weten wanneer wij de keuze hebben gemaakt
RON EN CLAIR
Dorinda
19 november 2002, 14:28
Origineel geplaatst door Ron en Clair
Beste de Klerk
Bedankt voor jullie uitgebreide uitleg en antwoord op onze vragen.
Wij gaan zeker jullie advies opvolgen.
Wij laten jullie weten wanneer wij de keuze hebben gemaakt
RON EN CLAIR
ik werk in een asiel en kijk ook hier regelmatig rond wat voor honden er in het asiel zitten. bij mij gaat het er vooral om dat mensen weten hoe een hond tegen de gemiddelde mens is die komt kijken en hoe hij is bij bepaalde mensen. naar mijn idee zoekt de hond net als de kat toch ook een beetje zelf zijn baas uit.
of iemand die hij wel als baas zou willen. een voorbeeldje eros.
eros was een grote bouvier van het mannelijk geslacht, beetje verwaarloost en altijd bang om alleen gelaten te worden. bijna niemand in het asiel wilde met hem lopen omdat hij zo groot en sterk was en heel moeilijk te houden.
ik liet hem wel uit, waarom? omdat ik hem vertrouwde en hij mij niet over straat trok, het was een geweldige hond om mee te lopen, als je met hem ging rennen ging die op volle kracht maar zodra ik wilde dat hij stopte stopte die ook. nu zijn er verschillende mensen wezen kijken en uiteindelijk is eros meegegaan met 2 jongens van een jaar of 20. allebei sportief ingelegd en ze vonden eros dus behoorlijk gaaf met zijn snelheid. we liepen met ze mee en zagen dat eros het ook lekker vond. hij woont nu dus bij hun op een groot terrein waar hij vrij los kan lopen en hij vind het er heerlijk. die mensen hebben nooit geen problemen met hem gehad. ik bedoel dus alleen maar te zeggen dat je moet kijken of de hond ook binnen het gezin van jullie past en of de hond en jullie je voldoende aan elkaar kunnen aanpassen. ga lopen met de hond voordat je besluit of je hem al dan niet geschikt vind want het is dus vaak zo dat een hond in het asiel heel anders is als thuis en met uitlaten merk je ook al wat meer van zijn ware karakter succes
Ron en Clair
16 januari 2003, 18:04
Hallo allemaal.
Ik ben blij met jullie adviezen en wil jullie laten weten dat wij na de kerst een bouvier uit het asiel hebben gehaald.
Het is Zoro die wij via deze site hebben gevonden.
Toen ik vertelde dat wij Zoro op deze site hadden zien staan mochten wij de volgende dag al langskomen.
Ik wil Sandra van het dierenasiel Breda bedanken voor de gastvrijheid en hulp.
Ze stelden ons voor om te kijken hoe Zoro reageerde op ons gezin en of Zoro de hond was die wij zochten.
Zoro is nu alweer bijna 4 weken bij ons en het gaat uitstekend.
Ook met ons zoontje van 9 kan Zoro het prima vinden.
Ik vraag me waarom zo'n hond naar het asiel is gebracht.
Ik wilde jullie even laten weten hoe het is afgelopen met ons.
Ron-Clair-Richard en Zoro
dior
20 februari 2003, 21:42
Wij willen graag een bouvier uit het asiel halen om hem een nieuw leven te geven.
Als wij hier de berichten doorlezen dan hoeft een bouvier uit het asiel geen probleem te zijn.
Volgens ons is hij inmiddels op en leeftijd dat hij wel kan leren met een hond om te gaan.
Nu is onze belangrijkste vraag of er ook bouviers in de asiels zitten waar de achtergrond van bekend is.
Wij horen verhalen dat asiels de honden beter voor doen komen dan ze in werkelijk zijn.
Is het misschien mogelijk dat wij informatie kunnen achterhalen bij de vorige eigenaar.
Als wij op deze vragen de antwoorden zouden krijgen zou dat de keus voor ons gemakkelijker maken.
Misschien zijn er onder u mensen die een goed asiel weten die de juiste informatie verstrekt.
Wie kan ons raad en advies geven over het in huis halen van een lieve asielbouvier?
RON EN CLAIR
lucsan
11 maart 2003, 14:34
Wij hebben ook een boef uit het asiel gehad.Dit was een hond die zwaar verwaarloosd was en in beslag genomen was door de dierenbescherming.
Het asiel kan je vertellen hoe de hond is.In ons geval klopte dat exact.Het is onvoorstelbaar dat een bouvier in deze toestand zoveel vertrouwen in mensen heeft.Vanaf de eerste dag geen problemen mee gehad.Ze was 4 toen we haar kregen en is 12 geworden.We hebben er altijd de perfecte hond aan gehad.
sammie
11 maart 2003, 21:26
RON EN CLAIR