Volledige versie bekijken : Stamboom???
Jan de Keyzer
12 december 2002, 18:33
Wij hebben 2 manden geleden een bouvier uit het saiel in huisgenomen.
Helaas hebben wij er geen stamboom bij gekregen terwijl het toch een rashond is.
Weet iemand een manier om toch aan de stamboom te komen?
Dit omdat wij graag een keer naar een showtje met haar willen.
Er wordt op het formulier telkens om dit nummer gevraagd.
imported_bella
12 december 2002, 23:09
beste Jan,
Als de hond is gechipt zou je dit kunnen laten aflezen bij de dierenarts en met deze gegevens naar de raad van beheer kunnen gaan. Misschien dat er dan wat meer bekend wordt en de stamboon boven water komt.
groetjes,Bella
celine
12 december 2002, 23:28
Volgens mij zijn alle honden die uit asiel komen gechipt.
Maar is het niet zo dat wanneer er rashonden uit een asiel komen dat er nooit geen stamboom bij zit, er staat mij zoeiets bij maar zeker weten doe ik het niet.
Vraag het eens aan het in asiel waar jij je Boef vandaan hebt.
imported_bella
13 december 2002, 15:57
Ha Celine,
of het landelijk is weet ik niet maar in Amsterdam kan het voorkomen dat er wel een stamboom is. Het hangt natuurlijk er wel van af hoe de hond binnen is gekomen.
groetjes,Bella
Jan de Keyzer
14 december 2002, 15:48
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kreeg ook een reactie via de email.
Daarin werd geschreven dat er niet gecontroleerd wordt op stamboomnummers zolang je geen eerste of tweede wordt.
Er werd de tip gegeven een stamboomnummer te lenen van een bouvier van een kennis.
Ik vraag mij alleen af of het klopt dat er niet gecontroleerd wordt op stamboomnummer.
celine
14 december 2002, 17:12
Dat vind ik hele slechte tip.
Probeer op een legale mannier aan het NHSB nummer te komen .
Friki
15 december 2002, 20:55
Mij is nog NOOIT naar een stamboomnummer gevraagd op vele shows die ik bezocht met de hond , en ook NIET als je eerste of tweede wordt , nee hoor , dat doen ze niet ... Dus dat nummer lijkt me niet zón ramp , maar een asile hond is meestal wel gechipt en ook geholpen , gecastreerd of gesteriliseerd , en dat is minder gunstig om aan een show mee te doen , met een teef valt het dus mee , maar een reu zonder ballen , valt al snel door de mand ..... dus hopenlijk is jouw bouvier nog orgineel en wens ik je sukses op een toekomstige show toe ...
Champ
20 december 2002, 15:41
Jan,ik weet van vrienden van mij dat de raad van beheer soepel is met het afgeven van een verklaring dat je een rashond hebt als je bouvier uit het asiel komt.
Daarmee kun je dan voortaan inschrijven op elke tentoonstelling in Nederland.
Om de verklaring te krijgen met je bouvier zijn gechipt of een duidelijk leesbare tatoo hebben.
Vraag desnoods bij je dierenarts om de juiste gegevens.
Je kunt met je bouvier echter niet meer fokken o.i.d.
Succes en laat even weten wat voor kwalificatie je hebt gekregen.